המסחר בת"א נסגר בירידות שערים; בנק אגוד ירד בכ-2.5%

מגמה מעורבת בבורסת אירופה לאחר נעילה מעורבת באסיה; הניקיי זינק ב-1.45% בתיקון לנפילה שרשם לפני יומיים ■ טבע עם פער ארביטראז' שלילי ■ מיזוג אגוד-מזרחי טפחות ייחסם בחקיקה?

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה בת"א נסגר היום (ה') בירידות שערים, על רקע מגמה מעורבת בבורסות אירופה ומגמה חיובית בפתיחה בוול סטריט.

 

מניות הפארמה הכבדות - מניית טבע  חוזרת מוול סטריט עם ארביטראז' שלילי של 2.75%, פריגו  עם פער שלילי של כ-0.4%, מיילן  עם פער חיובי של כ-0.7%.

מחריף המאבק בכנסת למניעת המיזוג של בנק אגוד לתוך מזרחי-טפחות. ל"גלובס" נודע כי בכנסת נעשים בהובלת ח"כ רועי פולקמן מסיעת "כולנו", לגבש הצעת חוק ולפיה מיזוג בין בנקים בעלי נתח שוק מצרפי של מעל ל-10% יהיה כרוך באישור של שר האוצר ושר הכלכלה. הצעת החוק מתייחסת כמובן למיזוג בין מזרחי-טפחות  ובנק אגוד  - עסקה שנחתמה בשבוע שעבר ושעדיין טעונה את אישור בנק ישראל ורשות ההגבלים. המפקחת על הבנקים, ד"ר חדוה בר, כבר הודיעה כי היא תומכת במיזוג, ואילו ברשות ההגבלים מתכוונים לקבל החלטה בחודשים הקרובים. עם זאת, גורמים משפטיים מעריכים כי קיים סיכוי סביר שהרשות תאשר את העסקה. (לסיפור המלא)

ל"גלובס" נודע כי בימים הקרובים צפוי בנק ישראל לבצע פנייה ציבורית ולקרוא לגופים המעניקים אשראי צרכני מעל ל-250 מיליון שקל להצהיר על כך, וזאת במטרה לבצע מיפוי של הגופים שיצטרכו להעביר נתונים למאגר. על אותם גופים לפנות לבנק ישראל ולהודיע על כך תוך כמה שבועות. בשלב הבא יחל תהליך של תקשורת מול הגופים ובניית כללים ומערכות להעברת הנתונים.

אשר גרינבאום, המנכ"ל הזמני של כיל , ממשיך לבצע ארגון מחדש מקיף בעסקי החברה. כיל דיווחה הבוקר כי חתמה על עסקה למכירת עסקי בטיחות האש ותוספי השמן (phosphorus pentasulfide) ל-SK Capital, חברת השקעות פרטית המתמקדת בעסקים בתחומי החומרים המיוחדים, כימיקלים ופארמה, תמורת כמיליארד דולר.