החל מחודש ינואר 2018 מחיר החשמל יירד ב-2.3%

הסיבה לירידה בשיעור נמוך של מחיר החשמל נעוצה בעלויות הפרישה של עובדי חברת החשמל שיוכרו ע"י הרשות ■ עלויות הפנסיה נכללות בתעריף בהיקף של 50% מהעלות שהוכרה לחברה

עובד חברת החשמל / צילום: תמר מצפי
עובד חברת החשמל / צילום: תמר מצפי

תעריף החשמל יירד ב2.3% החל מינואר 2018, בכפוף לשימוע - כך הודיעה הערב (ד') רשות החשמל בראשות ד"ר אסף אילת. מדובר בחיסכון של כ-100 שקל לשנה עבור משק-בית ממוצע. התעריף החדש יעמוד על 46.15 אג'/קווט"ש.

בנוסף, ההחלטה קובעת שהתעריף הממוצע לצרכן מתח עליון יורד בכ- 0.5%, לצרכן המתח הגבוה עולה בכ- 1.2% וצרכן המתח הנמוך יורד בכ- 2.9%.

נזכיר כי תעריף החשמל מורכב משלושה מקטעים - מקטע הרשת, מקטע החלוקה ומקטע הייצור, כאשר לכל מקטע יש תעריף נפרד. המקטע הגדול ביותר הוא ייצור החשמל ואחריו מקטע ההולכה (קווי רשת במתח גבוה ועל) ומקטע החלוקה (קווי רשת במתח בינוני ונמוך המגיעים לבתים).

כזכור באוגוסט השנה פרסמה רשות החשמל שימוע לבסיס תעריף הרשת, במסגרתו התעריף הכולל היה אמור לרדת ב-3% מינואר הקרוב. גם הפרמטרים הנוספים המשפיעים על תעריף החשמל היו אמורים להפחית את התעריף - נרשם גידול בביקוש לחשמל בהיקף של כ- 8% וירידה בשער הדולר בשיעור של כ- 8%.

אז למה התעריף יירד רק ב-2.3%? הסיבה לכך נעוצה בעלויות הפרישה של עובדי חברת החשמל שיוכרו על ידי הרשות לאחר בחינתן בשנים האחרונות. עלויות הפנסיה נכללות בתעריף בהיקף של 50% מהעלות שהוכרה לחברת החשמל ועומדות על כ- 600 מליון שקל.

ברשות החשמל מבטיחים כי התעריף החדש יתמרץ את חברת החשמל להשקיע ברשת בתקציב של כ- 2.4 מיליארד שקל בשנת 2018, זאת לעומת השקעות של החברה ברשת בשנים קודמות בהיקפים של כ- 1.5 מיליארד שקל בלבד.