השחיתות בראשל"צ: מעצר דב צור הוארך; דרור גלזר חשוד

(עדכון) - מעצרו של ראש עיריית ראשל"צ הוארך ב-5 ימים, שבסיומם ישהה במעצר-בית ל-10 ימים ויורחק מהעירייה לחודש ■ הבוקר נעצרו שני חשודים נוספים בתיק, בהם מקורב לשר ישראל כ"ץ ■ עוד שוחררו למעצר-בית: חוסאם ועדנן ג'רושי ושאול הכנעני, נהגו של ח"כ ביטן ■ היזם ארז מוסצ'ו שוחרר ממעצר-הבית

פרשת השחיתות בעיריית ראשון-לציון (תיק 1803): מעצרו של ראש העיר דב צור הוארך היום (ה') ב-5 ימים. לאחר מכן ישהה צור במעצר-בית של 10 ימים בתנאים מגבילים, ובהם ערבות והתחייבות עצמית. בנוסף, צור יורחק מהעירייה למשך חודש. 

הסכמות נוספות עם היחידה החוקרת, הממתינות כעת לאישור השופט, עוסקות בהארכת מעצר בת 5 ימים בלבד לאלי מושיוב, המשנה לראש העיר, וליוסי חממי, סגנו - כמו ההסדר אליו הגיעו עם ראש העיר דב צור. 

סנגוריו של ראש עיריית ראשון-לציון, דב צור, עורכי הדין גיורא אדרת, טל שפירא ואריאל כפרי, מסרו כי ראש העיר שב ודוחה בתוקף את החשדות המיוחסים לו. עם זאת, על-מנת לאפשר למשטרה לסיים את החקירה, הוסכם על הארכת מעצר קצרה, ובסיומה, ביום שני הקרוב, ישוחרר  צור לביתו.

הבוקר נעצרו שני חשודים נוספים בתיק - אחד מהם מקורב לשר התחבורה ישראל כ"ץ. חוסאם ג'רושי ועדנן ג'רושי שוחררו בתנאים מגבילים, לפיהם ישהו 9 ימים במעצר-בית וישלמו 50 אלף שקל ערבות עצמית ו-50 אלף ערבות צד ג'. 

עוד שוחרר היום למעצר-בית שאול הכנעני, נהגו (ועוזרו הפרלמנטרי, לדבריו) של יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן.

עם שחרורו של חוסאם ג'רושי, מסר עורך דינו נאדיר ברנסי ל"גלובס" כי הוא "שמח על השחרור ומודה לבית משפט על כך, לאחר שבדק את הראיות לאישורן, והתברר כי חוסאם לא קשור לשום עבירה ולא לח"כ ביטן".

נזכיר כי השבוע פורסם כי על-פי החשד, ח"כ דוד ביטן מהליכוד, ששימש בעבר בתפקידים בכירים בעיריית ראשון-לציון, קיבל כספים מחברי ארגון הפשיעה של משפחת ג'רושי כדי להחזיר חובות לשוק האפור, ובתמורה סייע להם לזכות במכרזים של העירייה. עוד חשוד ביטן כי קידם אינטרסים של יזמים ומקורבים בתמורה לשוחד

בתוך כך, ארז מוסצ'ו - יזם פרויקטי נדל"ן שונים בראשון-לציון שידוע בקשריו לראש העיר העצור, דב צור - שוחרר היום ממעצר-הבית בו היה נתון מאז החלה החקירה ביום ראשון, והוטלה עליו הגבלת יציאה מהארץ בהסכמה ל-180 יום. 

בנוסף, בשעות הצהריים הותר לפרסום שמו של דרור גלזר, אחיו של איש העסקים עופר גלזר, שנעצר כבר ביום ראשון במסגרת הפרשה. מעצרו הוארך אתמול עד ליום 11.12. דרור גלזר חשוד במתן שוחד לבכירי העירייה בראשון-לציון, כמו חשודים רבים אחרים בפרשה המסועפת. 

סנגוריו של דרור גלזר, עורכי הדין ארז הראל והילה שמעון, מסרו בתגובה: "מרשנו כופר בחשדות המיוחסים לו. הוא משתף פעולה ומשיב לטענות החוקרים. מרשנו סמוך ובטוח כי בתום החקירה יתברר כי פעל באופן חוקי ותקין, בדיוק כפי שטען מלכתחילה".

גילוי מלא: בידיעה המקורית הופיע שמו של עצור נוסף בפרשה. בדצמבר 2020 הוסר השם לבקשתו לאחר שהתברר שהתיק נגדו נגנז בשל היעדר אשמה.