בנקאי ההשקעות של נוחי דנקנר מכר וילה בכ-20 מ' ש'

את הנכס ברמת השרון, המתפרש על דונם ובו 650 מ"ר בנוי, מכר דן טהורי לאיש הייטק המעורב גם בעסקי היהלומים שביצע באחרונה אקזיט מרשים

 דן טהורי  / צילום: שלומי יוסף
דן טהורי / צילום: שלומי יוסף

בשבוע שעבר דווח בתקשורת כי נוחי דנקנר, לשעבר בעל השליטה באי.די.בי, מכר את הווילה המפוארת שלו בהרצליה פיתוח תמורת 47 מיליון שקל. דנקנר אולץ למכור את הנכס כחלק מהליך הסדר החוב שלו מול הבנקים, להם הוא חייב מאות מיליוני שקלים.

כעת מתברר שמי שעוד ביצע עסקת נדל"ן בימים האחרונים, הוא מי שהיה בעבר ידידו, יועצו ובנקאי ההשקעות של דנקנר, דן טהורי. ל"גלובס" נודע כי בימים האחרונים מכר טהורי את הווילה שלו ברמת השרון, כאשר שווי הנכס מוערך על-ידי גורמים בשוק הנדל"ן בכ-22 מיליון שקל.

את הנכס ברחוב אשל אברהם, המתפרש על דונם ובו 650 מ"ר בנוי, רכש מידיו של טהורי איש הייטק המעורב גם בעסקי היהלומים שביצע באחרונה אקזיט מרשים.

להבדיל מדנקנר, שאולץ למכור את הווילה, המקרה של טהורי שונה לגמרי, והוא צפוי להניב לו רווח משמעותי. היקף ההלוואות שרובצות על הנכס הן כ-8 מיליון שקל שהעמיד בנק לאומי למשכנתאות לטהורי ואשתו מיכל בשנים 2009-2011. 

האקזיט של טהורי

טהורי, כאמור, היה חבר קרוב של דנקנר בתקופת הפריחה של אי.די.בי ואף שימש כיועצו העסקי. בשנת 2006 רכש כלל פיננסים, בית ההשקעות מקבוצת אי.די.בי, 50% מחברת טהורי בית השקעות (ששמה שונה לכלל טהורי) ב-20.4 מיליון שקל. בהמשך התברר שכלל פיננסים שילם מחיר מופקע עבור בוטיק ההשקעות של טהורי.

השותפות בין הצדדים, שנמשכה 7 שנים (וכללה שותפות של כלל טהורי בקרן מוסטנג ובחברת הניהול שלה) העשירה את טהורי בכ-30 מיליון שקל, אך הסתיימה באפריל 2013 בטונים צורמים. זאת, לאחר שבמהלך השנים צנח שוויה של כלל טהורי בספרי כלל פיננסים, מה שהוביל בסופו של דבר גם למחלוקת עסקית בין דנקנר לטהורי. זו נתגלעה לאחר שבתחילת 2013 הודיע טהורי כי בכוונתו לממש אופציה למכירת יתרת מניותיו בכלל טהורי - חסרות הערך כמעט - לידי כלל פיננסים, תמורת 14.5 מיליון שקל. בסופו של דבר, הגיעו הצדדים להסכמה: טהורי ויתר על מימוש האופציה בתמורה ל-9.2 מיליון שקל והעברת עסקי כלל טהורי לידיו.

כמו במקרה של טהורי, גם את הווילה של דנקנר רכש איש הייטק שביצע לאחרונה אקזיט מרשים. הווילה שברחוב שלמה המלך, שעמדה למכירה מאז 2014 ומתפרשת על-פני כאלף מ"ר בנוי, עברה לידיו של איש ההייטק איליה טורפיאשווילי, תמורת 47 מיליון שקל. טורפיאשווילי, הוא ממייסדי פלאריום, חברת הגיימינג שנמכרה באחרונה לחברת אריסטוקרט בכחצי מיליארד דולר.

כאמור, את הווילה התחייב דנקנר למכור במסגרת הסדר חוב עם הבנקים. דנקנר ורעייתו עזבו את הבית כבר במאי האחרון, ועברו להתגורר בשכירות בבית הממוקם לא רחוק. הנכס כולל, בין היתר, בריכה, ג'קוזי, 5 חדרי שינה, חדר כושר, מעלית, חדר קולנוע, מרתף וחנייה לשתי מכוניות וסירה.