צה"ל תקף בעזה; נפילה בשדרות; כיפת ברזל יירטה רקטה

(עדכון) - לאחר ירי רקטות מעזה לעוטף, צה"ל תקף מטרות בצפון הרצועה ■ הפלסטינים: 25 פצועים מירי צה"ל ■ נפילה בשדרות

 מערכת כיפת ברזל / צילום: רויטרס
מערכת כיפת ברזל / צילום: רויטרס

אזעקות צבע אדום נשמעה הערב (ו') ביישובי עוטף עזה, שעות לאחר ששני פלסטינים נהרגו בגבול הרצועה בעימותים מול צה"ל במהלך "יום הזעם". מערכת כיפת ברזל יירטה רקטה אחת שנורתה לעבר היישובים.

לאחר ירי שתי תקריות ירי לעבר ישראל תקפו מטוסי חיל האוויר מטרות בצפון רצועת עזה. הפלסטינים דיווחו על 25 פצועים מתקיפות חיל האוויר. לאחר התקיפה של חיל האוויר נורתה רקטה נוספת לישראל ונשמעו אזעקות "צבע אדום" בחלק מישובי העוטף. נפילה אחת הייתה בשדרות. אין נפגעים אך נגרם נזק למספר מכוניות.

אתמול נשמעה אזעקה במועצה האזורית חוף אשקלון ושער הנגב. מדובר צה"ל נמסר כי לא היו נפילות בשטח ישראל. למרות החשש מירי לא פורסמו הנחיות מיוחדות לתושבי הדרום.

האזעקה נשמעה באזור שדרות וביישובים הסמוכים לעיר הדרומית ובשדרות אישה אחת לקתה בחרדה. לאחר כחצי שעה דובר צה"ל עדכן כי שני שיגורים זוהו מעזה וכי הרקטות התפוצצו בעזה. ההתרעה מגיעה על רקע הפרות הסדר ההמוניות שנרשמו גם אתמול ברחבי הגדה, עזה ובמזרח ירושלים בתגובה לנאום טראמפ אמש במהלכו הכיר לראשונה בירושלים כבירה הרשמית של ישראל.

אתמול אמר ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה בעצרת בעזה כי "אנו קוראים לפתיחתה של אינתיפאדה חדשה נגד הכיבוש והאויב הציוני, ואנחנו פועלים לשם כך". הוא טען כי "ההכרה בירושלים היא הכרזת מלחמה נגד הפלסטינים, ולכן הוריתי על גיוס כללי של כל פעילי חמאס כדי להתנגד להחלטת טראמפ. אני קורא להפוך את יום הזעם מחר לתחילתה של אינתיפאדה חדשה שתיקרא: אינתיפאדת החירות של ירושלים והגדה".