לפני 3 חודשים ו-3 ימים הודיעה טבע על מינוי מנכ"ל לא שגרתי, כלומר לא ישראלי, קאר שולץ. מסתבר ששולץ אינו טבטוני (גרמני) אלא דני, וזו עובדה שאולי יכלה לשחק לטובת עובדי החברה, מאחר שדנמרק היא מנושאות דגל המודל הנורדי של כלכלה חברתית וחדשנית בו-זמנית.

שולץ נטוע עמוק בתחום האינובטיבי שבו החברה החליטה להתמקד - המחלות הנוירולוגיות. בעבר, הוא ניהל את "לונדבק" הדנית, החברה הגדולה בעולם הממוקדת בתחום זה, שנסחרה בשווי כ-11 מיליארד דולר לאחר נפילת המניה בכ-12% בעקבות ההודעה על עזיבתו. לפני כן, שימש כסגן מנהל ונשיא "נובו נורדיסק", גם היא חברה דנית, שמתמחה בתחום הסוכרת ונסחרת בשווי של 117 מיליארד דולר.

לונדבק וטבע שיתפו בעבר פעולה בשיווק תרופת האזילקט לפרקינסון, ובפיתוח קופקסון אוראלי לטיפול בטרשת נפוצה - פרויקט שנכשל.

שולץ (56), יליד דנמרק ובעל תואר ראשון בכלכלה מאוניברסיטת קופנהגן, החל את דרכו המקצועית בלונדבק בגיל 28, ולמעשה לא מילא תפקיד ניהולי שאינו בחברה דנית. עם זאת, לאחר שעזב את לונדבק הוא שימש כיועץ בחברות אנדרסן ומקינזי בלונדון. לאחר מכן הצטרף לנובו נורדיסק, ושם מילא תפקידים בתחומי הכספים, בקרת איכות ותפעול וכיהן כסמנכ"ל. הוא עזב את החברה לאחר שהוצע לו תפקיד המנכ"ל בלונדבק ולאחר שהארכת כהונתו של יו"ר נובו נורדיסק הובילה לצמצום תחומי אחריותו בחברה.

בהודעת הפרישה שלו חשף שולץ את נסיבות פרישתו. כשעזב, קיבל את "מצנח הזהב" היקר ביותר בהיסטוריה של דנמרק - 11.2 מיליון דולר. בלונדבק שולם לו ב-2016 שכר בסכום המקביל ל-21 מיליון שקל.

המינוי של שולץ לתפקיד מנכ"ל לונדבק לפני שנתיים העלה את מחיר המניה, והוא הוביל את החברה לשיפור ברווחים ולצמיחה בהכנסות בעקבות תהליך רה-ארגון. מלבד תחום הפארמה, שולץ מעורב גם בשני תחומים אחרים: הוא היו"ר של מבשלת הבירה השנייה בגודלה במדינה ודירקטור בחברת לגו.