נעילה חיובית בוול סטריט; מניית און טראק זינקה ב-122%

טוויטר תקשיח את עמדותיה כלפי משתמשים המשתפים תוכן פוגעני; JP מורגן שדרג את ההמלצה על המניה ■ רויטרס: פריגו מתעניינת ברכישת חטיבה ממרק הגרמנית ■ רפורמת המס בארה"ב: רוביו יתמוך, מק'קיין ייבצר מוושינגטון בעקבות מחלתו 

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל גם היום (ב') בעליות, ביומו הראשון של שבוע המסחר. מדד הנאסד"ק עלה, לראשונה בהיסטוריה, מעל רמה של 7,000 נקודות במהלך המסחר. בבורסות אירופה ננעל המסחר בעליות חדות, לאחר נעילה חיובית בשוקי אסיה.

 

בסוף השבוע נרשמה התקדמות בכל הנוגע לקידום רפורמת המס הרפובליקנית בארה"ב, כאשר הסנאטור מרקו רוביו (מתמודד לשעבר בפריימריז הרפובליקנים לנשיאות נגד דונלד טראמפ) הודיע שיתמוך בהצעת החוק. מנגד, גורם שעשוי להקשות על אישור התוכנית הוא מצבו הבריאותי של הסנאטור הרפובליקני הוותיק ג'ון מק'קיין, שהודיע כי ייאלץ להיעדר מוושינגטון די.סי במשך מספר חודשים בעקבות סרטן המוח ממנו הוא סובל.

גזרת המאקרו דלילה היום, ולא התפרסמו נתונים חשובים.

מניית טוויטר  זינקה על רקע הצהרת החברה כי תקשיח את מדיניותה כלפי משתמשים המפיצים תוכן קיצוני ופוגעני. גורמים רבים העריכו בעבר כי התפוצה הרחבה של פרסומים פוגעניים ברשת המיקרו-בלוגינג מהווה חסם עיקרי בפני גופים המעוניינים להשקיע בחברה או אף להשתלט עליה. כמו כן זכתה החברה להעלאת דירוג מבנק ההשקעות JP מורגן.

לפי דיווח שפורסם בסוף השבוע ברויטרס, חברת התרופות פריגו  היא אחת מהחברות המתעניינות ברכישת חטיבה של חברת מרק  הגרמנית. לפי הדיווח, פריגו עשויה להתמודד על רכישת החטיבה מול חברת התרופות הגרמנית Stada ומול חברת המזון השוויצרית נסטלה . (לסיפור המלא)

ביום חמישי הודיעה טבע , בניהולו של קאר שולץ, על תוכנית התייעלות דרמטית הכוללת קיצוצים של מעל רבע מכוח האדם שלה בעולם, כ-14 אלף איש. בישראל יפוטרו 1,700 עובדים ויועמדו למכירה מפעלי טבע בקריית שמונה ואשדוד, וחברת ההפצה ס.ל.א. טבע מתכננת להפחית את בסיס העלויות ב-3 מיליארד דולר עד סוף 2019, מתוך בסיס עלויות משוער של 16.1 מיליארד דולר ב-2017. כתוצאה מפיטורי העובדים תרשום טבע ב-2018 הפרשה של 700 מיליון דולר לפחות בגין תשלום פיצויי פיטורים ועלויות רה-ארגון. במקביל הודיעה החברה על השעיית חלוקת דיבידנדים.

חברת אבחון הסרטן רוזטה ג'נומיקס  הודיעה במהלך סוף השבוע, כי היא תימכר ב-10 מיליון דולר לחברה הפרטית האמריקאית Genoptix העוסקת באותו התחום. העסקה תכלול נטילת חובות רוזטה ג'נומיקס על-ידי ג'נאופטיקס, ולכן מחיר המניה יהיה 0.6 דולר, בדומה למחיר שבו החלה המניה את המסחר ביום שישי, יום ההודעה. (לסיפור המלא)

גוגל  הכריזה בסוף השבוע על סגירת פלטפורמת המציאות המוגברת (AR) "טנגו", והוסיפה שמעתה תתמקד במוצר ARCore שעליו הכריזה באוגוסט, ושאמור להתאים יותר לשיווק בהיקף נרחב. "תודה לקהילה המדהימה של המפתחים שלנו שעשתה התקדמות גדולה עם טנגו בשלוש שנים", צייצה גוגל בטוויטר, "אנחנו מצפים להמשיך אתכם את המסע בעבודה על ARCore". (לסיפור המלא)

מניית און טראק  זינקה ביותר מ-100% לאחר שהחברה הודיעה כי היא נכנסת לפעילות בתחום הבלוקצ'יין והביטקוין. 

רשות התקשורת הפדרלית של ארה"ב (FCC) ביטלה בסוף השבוע את תקנות ניטרליות הרשת. בדיון שארך פחות משעתיים נמחק הישג שלקח 12 שנה להשלים: איסור על ספקיות אינטרנט להפלות, לחסום ולחנוק גישה לתכנים מקוונים; או למכור נתיבים "מהירים" לאתרים ושירותים מועדפים. מהלך שלכאורה מצמצם מהותית את האינטרנט החופשי ומאפשר לספקיות להציע חבילות גלישה מבוססות על סוגים של תכנים נצרכים, ממש כמו טלוויזיה בכבלים. (לסיפור המלא)