פעם ביבי צדק

דברי נתניהו על אולמרט היו נעונים; דבריו בימים אלו? לא כל כך

בנימין נתניהו ורוני אלשיך / צילום: חיים צח - לעמ
בנימין נתניהו ורוני אלשיך / צילום: חיים צח - לעמ

בואו נעזוב את משלוחי הסיגרים והשמפניה, בואו נתעלם מהחשבוניות המזויפות. נניח לרגע בצד את מחדליו המוכחים של בנימין נתניהו, אלה שהודה בהם, את כל העדויות של מילצ'ן ופאקר נגדו, את הראיות על ההתנהלות המבישה בבית ראש הממשלה - נעזוב לרגע את כל אלה ונתרכז בדברים שאמר נתניהו עצמו בראיון עם דני קושמרו: "ראש ממשלה ששקוע עד צוואר בחקירות אין לו מנדט מוסרי, כי קיים חשש שהוא יכריע הכרעות על בסיס האינטרס האישי שלו ולא על בסיס האינטרס הלאומי". על מי נתניהו אמר את זה? - על אהוד אולמרט.

מעורר צמרמורת

אמת ויציב. באשר לחשש שראש ממשלה בצרות יפעל למען עצמו, על חשבון האינטרס הלאומי - נתניהו צודק, ללא ספק. כאשר משמיעים דברים אלה בהקשר של ראש ממשלה השקוע היום עד צוואר בחקירות - זה מעורר צמרמורת. אתה מסרב להאמין שהוא אמר את הדברים. כי עכשיו נתניהו נמצא בדיוק במצב שבו היה אולמרט. כמוהו הוא חשוד בעבירות חמורות.

עוד "אז מה"?

לא השמאל אמר שכאשר ראש ממשלה שקוע בחקירות על ממשלתו להתפטר. נתניהו אמר את זה! נתניהו הימני! זה היה בשנת 2008, כאשר החשוד היה ראש הממשלה אולמרט. אני יודע שאיני מחדש דבר. הציטוט ידוע, והוא התפרסם פעמים רבות. אבל כפי שאומר נתניהו: "אז מה?" - ושוב הוא צודק. הרי ציטוט כזה היה צריך לגרום להתפטרות מיידית שלו ושל הממשלה - כפי שהוא עצמו דרש במקרה אולמרט. אבל זה לא קורה. מצטטים את הדברים, אבל נתניהו ממשיך לעטוף את האמירה שלו בערפל של שקרים.

הדבר המתסכל באמת

"אני חושב שהממשלה צריכה ללכת הביתה... אבל צעדים כאן נעשים כדי להסיח את הדעת מהחקירות", הוסיף ואמר נתניהו על ממשלת אולמרט תוך כדי שהוא עושה כל מאמץ כדי "להסיח את הדעת מהחקירות" - נגדו. הדבר המתסכל באמת כמובן הם לא הדברים של נתניהו, אפילו לא המעשים שלו. החסידים השוטים שלו, הם הבעיה הכואבת של המדינה. אפילו כאשר הדברים ברורים לחלוטין, הם לא רוצים לראות ולשמוע. גם זה לא חדש. אבל זה מגיע לקיצוניות של טמטום חושים קיצוני - מרצון. זו סכנה לאומית, ואני לא מגזים. כאשר לא רוצים לראות את טיבו האמיתי של המנהיג זה מוביל לגרועות שבמדינות דרום אמריקה.

תפסיק לשקר לתומכיך

הוי, נתניהו נתניהו. די כבר עם השטיקים והטריקים. תפסיק לשקר ולתחמן את התומכים המסכנים שלך. תאמר להם את האמת, ולאחר מכן שלום ולא להתראות. כפי שאתה עצמך אמרת שראש הממשלה צריך לנהוג.