הכנ"ר לעליון: לאפשר עיקול כספי החברות שבשליטת גד זאבי

בקשת דיסקונט להכרזתו פושט רגל טרם הוכרעה, והמחוזי סירב לבקשתו להרים מסך בין זאבי לחברות ולעקל כספי עסקאות שביצעו

גד זאבי / צילום: שלומי יוסף
גד זאבי / צילום: שלומי יוסף

הכנ"ר לא עוזר לגד זאבי: לקראת הדיון שיתקיים היום (ה') בבית המשפט העליון בבקשת בנק דיסקונט לערער על הקביעה שאין להרים מסך בין איש העסקים זאבי לבין החברות שלטענת דיסקונט מצויות בשליטתו - הגיש כונס הנכסים הרשמי את עמדתו לבית המשפט העליון. זו תומכת בניסיון דיסקונט להרמת מסך שתאפשר עיקול כספי עסקאות שבוצעו, במסגרת בקשתו מאוגוסט האחרון - בקשה שטרם הוכרעה - להכריז על זאבי פושט רגל בגין חוב נטען של זאבי לבנק על סך כ-22 מיליון דולר.

בתגובתו כעת מצטרף הכנ"ר לעמדת בנק דיסקונט, המיוצג ע"י עוה"ד אסף אנגלרד וזוהר אילן ממשרד המבורגר עברון, וקובע כי יש לראות בזאבי את בעל השליטה בחברות הללו - ביניהן מירג' פיתוח ומירג' נדל"ן - וכן כי יש להרים את מסך ההתאגדות בינו לבינן. זאת לצורך עיקול זמני של כספי החברות מעסקאות שהן ביצעו: עסקה שנערכה בין חברת מירג' נדל"ן לבין חברת "נציבים" לרכישת חלקה של חברת מירג' נדל"ן במקרקעין בלוד, ועסקת מכירת בית החולים אלישע בחיפה.

בספטמבר האחרון קבעה שופטת בית המשפט המחוזי בחיפה בטינה טאובר כי אין להיענות לבקשת דיסקונט לעקל כספים שהתקבלו מהעסקאות, בנימוק שלא הוכח שהחברות שביצעו את העסקאות אכן נמצאות בשליטת זאבי.

לטענת זאבי, באמצעות עו"ד אודי גינדס, הוא רק נושא משרה בחברות אלו, והבעלות עליהן היא של נאמנות משפחתית באמצעות ילדיו. מנגד טוען דיסקונט כי הצבת החברות ככאלו שאינן בשליטתו היא ניסיון לחמוק מתשלום חובו לבנק.

"בהצטברות הדברים, בהיות זאבי דירקטור בכל החברות ולעתים אף דירקטור יחיד, והעובדה שהנהנים היחידים מכל קבוצת החברות הם רעייתו וילדיו (בדומה לחברה משפחתית), הצהרותיו השונות לפיהן הוא בעל השליטה בקובצת זאבי - יש בהם כדי להוביל למסקנה כי גד זאבי הוא בעל השליטה בקבוצת החברות", כתבה כעת באת כוח הכנ"ר, עו"ד מיכל דלומי.