אמסלם: "ראש ממשלה לא יכול לכהן עם כתב אישום על שוחד"

יו"ר הקואליציה הנכנס דיבר בכנס של לשכת עורכי הדין באילת: "במשטר דמוקרטי סביר והגיוני לא חוקרים ראש ממשלה כי קיבל מחבר שלו סיגר"

דוד אמסלם / צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת
דוד אמסלם / צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת

באירוע של לשכת עורכי הדין שנערך היום באילת התייחס יו"ר הקואליציה הנכנס, דוד אמסלם, למצב החקירות נגד ראש הממשלה. בין השאר הוא אמר שאם יש כתב אישום על עבירת שוחד נגד ראש ממשלה מכהן (לאו דווקא נתניהו), הוא לא יכול להמשיך לכהן בתפקידו.

"ראש ממשלה במדינה לא צריך להיחקר על שמפניות וסיגרים. במשטר דמוקרטי סביר והגיוני לא חוקרים ראש ממשלה כי קיבל מחבר שלו סיגר". לדבריו, מדובר ב"מוצר מתכלים", והוסיף: "אולי מחר נעצור ראש ממשלה שקיבל חפיסות שוקולד?"

אמסלם התייחס בדבריו בהרחבה לשנאה שיש כלפי נתניהו.

"הציבור לא רואה את הזווית שבה אני רואה את נתניהו. מדובר באיש גדול, שתרם למדינה בכל וקטור וגם אם לא אוהבים אותו… מחר הוא ירצה להחזיר חצי מדינת ישראל, כל רוטשילד ואברומביץ׳ וכולם יגידו עליו דברים הפוכים.

לדברי אמסלם, "לא הייתי אף פעם מנערי המקהלה של נתניהו. פעם אחת הייתי בביתו בחג חנוכה. אבל אם נשים זום עליו כראש ממשלה ראיתי אותו נוסע לאפריקה, ויושב לצדם של שישה נשיאים אפריקאים. אני מסתכל ואני צובט את עצמי. מדינת ישראל היא בגודל של עיר אצלם והמנהיגים האפריקאים עזבו את מדינותיהם כדי לפגוש אותו. אין כמעט אדם בעולם, ילד בטוקיו, יפן שלא יודע מי טראמפ, מרקל ונתניהו. הוא נכס אסטרטגי למדינת ישראל. מה שקרה השבוע עם טראמפ, זה לא יכול להיות עם ראש הממשלה אחר".

עוד אמר אמסלם: "ברמה הבינלאומית יש לנו ראש ממשלה הכי מדהים שיש, אבל כאן הישראלים כל הזמן משחילים אותו על בסיס יומי. אנשים בעולם עומדים בתור כדי לפגוש אותו. ראש ממשלה בישראל לבנק נכנס לו 17 אלף שקל בחודש. ולכן אתה יכול לאהוב אותו או לאהוב אותו, אבל בסוף הוא המנהיג שלנו".

אמסלם נתן כדוגמה את חגיגות יום ההולדת 90 של שמעון פרס. "אף אחד לא העז לשאול אותו על זה. זה הופיע בטלוויזיה, יום ההולדת שלו, כולם ישבו שם, אולי גם ראש אגף החקירות ישב שם. אנשים לא שואלים את ברק הקיבוצניק מאיפה כל הכסף שלו. אבל נתניהו על סיגרים בוודאי ובוודאי, לגלגל, למעוך להשפיל, את אשתו את הילדים, את הקאיה…."

אמסלם התייחס גם להמלצה של פרקליטת המדינה להעמיד את אריק שרון לדין. "היה שם חצי מיליון שקל שנחת באיזה חשבון עבור כמה תמונות… אבל סגרו את התיק מהיר והתקדמו. למה? כי הייתה תוכנית ההתנתקות. שם פרקליטת המדינה סגרה ולא שמעתי ולא ראיתי הפגנות ברוטשילד. לא ראיתי את ציפי לבני אז קוראת לו לפנות את המקום. אני רואה פה כיום עולם ערכים הפוך. אני רואה צביעות נשפכת כל יום. ואני שואל את עצמי האם אותם האנשים חושבים שכולם טיפשים. שכולם מפגרים. הם יושבים על הרמקולים… אבל בקלפי יש לכולם קול אחד."

ח"כ איציק שמולי השתתף גם הוא באירוע וציין "המאבק בין השחיתות לא אמור להיות חוצה בין ימין לשמאל. העובדה שראש הממשלה חשוד, ויש הערכה שיוגש כתב אישום בשוחד נגד נתניהו ולכן המהלך הזה שבו חברי כנסת עוטפים את ראש הממשלה גם במחיר של הרס של שלטון החוק והפיכת כל מי שעושה את תפקידו למשתף פעולה עם השמאל שרוצה להפיל אותו - זה בעיה קשה".