דוד רוזן: התנהלות רות דוד בתיק קופ"ח מאוחדת מעלה שאלות

מדובר במקרה בו נבדקו בפרקליטות חשדות לפלילים נגד בכירי קופ"ח מאוחדת ■ רוזן, נציב הביקורת על הפרקליטות, ביקש מפרקליט המדינה להודיע לו בתוך 30 יום אם יש בכוונתו להורות על נקיטת צעדים כלשהם

רות דוד / צילום: אלון רון
רות דוד / צילום: אלון רון

שוב רות דוד, פרקליטת מחוז תל-אביב לשעבר העומדת לדין בתיק רונאל פישר, על הכוונת של נציב הביקורת על הפרקליטות, השופט דוד רוזן: בהחלטה שקיבל בשבוע שעבר קבע רוזן כי התנהלות הפרקליטות בפרשה שנחקרה בעבר על-ידה בהובלת דוד בתיק קופת-חולים מאוחדת מעלה תמיהות ושאלות.

רוזן ביקש מפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, להודיע לו בתוך 30 יום אם יש בכוונתו להורות על נקיטת צעדים כלשהם. עמדת רוזן נחשפה לראשונה הערב (ב') על-ידי רועי ינובסקי בתאגיד השידור "כאן".

מדובר במקרה בו נבדקו בפרקליטות חשדות לפלילים נגד בכירי קופת-חולים מאוחדת. התיק נסגר נגד רוב החשודים למעט נגד משה חברוני, שהיה מנהל מחוז ירושלים בקופה והועמד לדין.

חברוני ובא-כוחו, עו"ד דוד פורר, פנו ליועץ המשפטי לממשלה, בטענה כי החשד נגד בכירי מאוחדת לא נחקר לאחר ששולם לכאורה שוחד לרות דוד, אך הטענות הללו לא התקבלו על-ידי היועמ"ש. רוזן מבקש מפרקליט המדינה לבדוק את אופן התנהלות הפרקליטות ואת החלטותיה בתיק הזה.