הוט מובייל מובילה בניודים בסלולר שנה שלישית ברצף

הוט מובייל היא המנצחת הגדולה של הגיוסים בשנת 2017 עם 52 אלף מנויים חדשים ■ גולן טלקום מסיימת עם מינוס 44 אלף מנויים, ופרטנר במקום האחרון עם 45 אלף מנויים נוטשים

הוט מובייל / צילום איל יצהר
הוט מובייל / צילום איל יצהר

חברת הוט מובייל היא המנצחת הגדולה בניודים בסלולר ב-2017. החברה צירפה השנה נטו (מתניידים מינוס נוטשים) 52 אלף מנויים חדשים.

אחריה במקום השני עומדתפלאפון שצירפה 13 אלף מנויים נטו. סלקום מסיימת את השנה עם פחות 30 אלף מנויים, ופרטנר מסיימת עם נטישה של 45 אלף מנויים. 

גולן טלקום, חלוצת הגיוסים בתחילת התחרות הגדולה ב-2011, מסיימת את השנה עם מינוס 44 אלף מנויים. נזכיר כי השנה הייתה שנה מורכבת לגולן, שרק יצאה מהמשבר, לאחר שהייתה בדמדומי פירוק בשנה שעברה ואף בתחילת השנה ברבעון הראשון, עד שהסתיימה העברת הבעלות לאלקטרה צריכה. אות לשינוי הוא שהחברה עברה לגיוס חיובי בחודש האחרון.

עוד נזכיר כי הניודים מבטאים מגמה במספרי החברות, אך הם לא משקפים תוצאה סופית של מספר הלקוחות בכל חברה וחברה, מכיוון שהם לא כוללים מצטרפים חדשים שבפעם הראשונה רוכשים סים בחברה כלשהי. כלומר, הניודים מראים רק את תמונת המצב של המצטרפים החדשים פחות הנוטשים.

לרוב המגמה העולה מהניודים משקפת את האגרסיביות השיווקית של החברות במהלך השנה או החודש, כיוון שהשוק הסלולרי מוטה מבצעים, ויש לא מעט לקוחות בשוק שפשוט עוברים מחברה לחברה לפי מבצע, אם כי המגמה הזו הולכת ונשחקת בשנה האחרונה, משום שההבדלים במחירים מאד נמוכים, ולקוחות לא ממהרים לעבור חברה בשביל 10 שקלים. 

זו השנה השלישית ברציפות שהוט מובייל מנצחת בגיוסים בסלולר, והחברה כבר עברה את רף ה-1.5 מיליון מנויים, מה שאומר שהיא כבר לא שחקנית קטנה בשוק אלא שחקנית דומיננטית. הוט מובייל דחפה השנה בעיקר את החבילות ללא הגבלה, במחיר של 49 שקלים בחודש, והיא החבילה המבוקשת ביותר בחברה. שיתוף-הפעולה שלה ברשת עם פרטנר הופך את הרשת שלה לאיכותית לא פחות, ולקוחות מבינים זאת. 

בקרב המפעילות הווירטואליות ניתן לראות כי רמי לוי מסיים את השנה ביתרון קל על 019 מובייל, עם 29 אלף מנויים ללוי לעומת 26 אלף מנויים ל-019. רמי לוי מוביל בעקבות מבצעים אגרסיביים במגזר החרדי, שבו מכר חבילות של שיחות והודעות ללא אינטרנט ב-7 שקלים בחודש. 

פלאפון מגייסת לקוחות בקצב מוגבר, כחלק מאסטרטגיית נתח שוק מובהקת שמטרתה להגדיל את נתח השוק לקראת התקופה שבה התחרות בסלולר תיחלש, והמנויים שצברה יישארו אצלה בתמורה למחיר שיעלה. פלאפון דיווחה ברבעון האחרון על 60 אלף מנויים חדשים - מספר יוצא דופן ואף חריג במונחי גיוסים בסלולר ברבעון אחד. 

פרטנר ככל הנראה מוותרת בתחרות על נתחי שוק, למרות שהיא ממשיכה למכור דרך 012 מובייל במחירים מאד נמוכים ואטרקטיביים. זה אומר שככל הנראה 012 מובייל כבר לא מייצרת הבדל לפרטנר בגיוסים או בשימור לקוחות, כפי שמראים המספרים. 

סלקום צירפה במהלך השנה את מנויי הום סלולר לרשימת המתניידים אליה, ולכן המספרים בטבלה מראים שהיא בגיוס חיובי, אבל בפועל יש לנטרל לקוחות אלה, וכך המספר בעצם הופך להיות שלילי.