נסטלה הורידה שוב את הפרסום מכל פלטפורמות גוגל

בחברה לא שבעי-רצון מהצעדים שענקית החיפוש נקטה לסינון תכנים

יוטיוב / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב
יוטיוב / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

חברת נסטלה הורתה בסוף השבוע לחברות הפרסום שלה בכל העולם לעצור שוב את הפרסום בגוגל, כולל ביוטיוב. הודעה על כך הגיעה גם לחברה בישראל.

בנסטלה נקטו צעד דומה לפני כמה חודשים על רקע גילויים שלפיהם פרסומות עולות על גבי תכנים לא ראויים. בהמשך, בעקבות הבטחות של גוגל לשפר את סינון התכנים, החזירו נסטלה ומפרסמים נוספים את הפרסום למתכונתו הרגילה, אך נראה כי בחברה לא שבעי-רצון מהשיפורים והחליטו כעת להקפיא שוב את הפרסום.

חרם מפרסמים גדולים על גוגל בעקבות תוכן פוגעני אינו דבר חדש, והוא כבר הוכיח עצמו כנשק יעיל המשכנע את גוגל להגביר את בקרת התוכן שמופץ בפלטפורמה שלה.

בתקופה האחרונה התעוררו מפרסמים בינלאומיים רבים לכך שהפרסום שלהם מממן תכנים פוגעניים לילדים ביוטיוב. חודשים ספורים קודם לכן עלה לכותרות נושא הפרסום לצד תוכני שנאה ואלימות. בעקבות זאת החלו מפרסמים לבטל קמפיינים והודיעו כי יימנעו מפרסום עד שאפשר יהיה לפרסם בסביבה בטוחה. מה שהחל כטפטוף הפך לשיטפון, וחברות כמו לוריאל, ג'ונסון אנד ג'ונסון ו-HSBC ויתרו על הפרסום בפלטפורמה.

בעקבות זאת פנתה גוגל לחברות המדיה ולמפרסמים בניסיון למזער את הנזק והבטיחה כי היא פועלת לפתרון הבעיה. בהמשך הודיעה החברה כי היא מרחיבה באופן מיידי את הגדרותיה לתכנים הכלולים בהגדרות של "שיח שנאה", ותספק למפרסמים כלים שיאפשרו להגדיר באופן מדויק יותר היכן הפרסומות יוצגו.

מנסטלה נמסר בתגובה: "בהמשך להחלטה שהתקבלה בקבוצת נסטלה ובקרב מפרסמים בינלאומיים נוספים, נסטלה תשהה את רכש המדיה מגוגל, כולל יוטיוב, וזאת כדי להבטיח שתוכני הפרסום שלה יופיעו אך ורק בתכנים הולמים. נסטלה נמצאים בקשר רציף עם גוגל כדי לוודא מציאת פתרון לסינון של תכנים לא הולמים ברשת. עד שפתרון כזה יימצא, הפרסום של חברת נסטלה יושהה".