פרשת ביטן: נעצר מנכ"ל חברת הבנייה שנחקר הבוקר

(עדכון) התפתחות משמעותית נרשמה אתמול בפרשת דוד ביטן ■ "חצי חינם" סירבה להגיב לחשדות המשטרה ■ הבוקר עוכב לחקירה באזהרה חשוד נוסף בפרשת ביטן, מנכ"ל חברת בנייה גדולה ■ דב צור, אייל מושיוב ויוסי חממי יורחקו מהעירייה ל-25 יום נוספים

הבוקר (ד') דיווחה אפריקה ישראל לבורסה כי "בהמשך לפרסומים בכלי התקשורת מהימים האחרונים, החברה מעדכנת כי למיטב ידיעתה, מתנהלת חקירה משטרתית בקשר עם פרויקט/ים בו/הם מעורבת דניה סיבוס בע"מ בראשון לציון".

בדיווחה, מציינת החברה כי התאריך והשעה בהם נודע לתאגיד לראשונה על האירוע או העניין הם מהבוקר, 3 לינואר 2018, בשעה 09:15.

תוך כדי, עורכי דינם של ראש העיר דב צור, המשנה לו אייל מושיוב והסגן שלו יוסי חממי הגיעו להסכמה עם המשטרה לפיה תימשך הרחקתם מהעירייה ב-25 יום נוספים על מנת לאפשר את המשך פעולות החקירה.

השלושה, החשודים בקבלת שוחד לצד ח"כ דוד ביטן, אינם מצויים עוד במעצר בית אך הורחקו עד כה מהעירייה למשך חודש, הרחקה אותה ביקשה המשטרה להאריך ב-4 חודשים נוספים אך כעת הסכימה עם עורכי הדין של השלושה - אורי בר עוז, אבי חימי וגיא שמר - על תקופת הרחקה שאורכה רבע מהתקופה המבוקשת.

כמו כן, עוכב הבוקר לחקירה באזהרה חשוד נוסף בפרשת ביטן, בחשד למעורבות לכאורה בעבירות שוחד, הלבנת הון ועבירות לפי חוק מע"מ ופקודת מס הכנסה.

מדובר בחקירה המנוהלת על ידי משטרת ישראל, במשותף עם רשות המיסים חקירות מע"מ באר שבע וחקירות מס הכנסה תל אביב, בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה.

החשוד הובא הבוקר לחקירה ביחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433. לאחר החקירה, החליטה המשטרה לבקש הארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון לציון בשעה 14:00.

חשד כי דניה סיבוס ו"חצי חינם" מעורבות בשוחד ושחיתות

אתמול פורסם כי בין החברות שנחשדות במתן שוחד בפרשת החשדות לשחיתות בעיריית ראשון לציון, עלו השמות דניה סיבוס וכן חברת הקמעונאות "חצי חינם". מחברת דניה סיבוס נמסר כי לא ידוע לה על כל חקירה המתנהלת בעניינה. "אם וכאשר תתושאל היא תמסור כל מידע שברשותה בעניין", הוסיפה. מ"חצי חינם" נמסר כי אין בכוונת החברה להגיב בנושא זה.

משה יוסף, בעל חנות הרהיטים שכונה "הבנקאי של ביטן", מסר אתמול עדות במשרדי לה"ב 433 בפרשת השוחד לבכירי עיריית ראשון לציון ובהם ח"כ דוד ביטן. לאחרונה ניהל יוסף, המיוצג על ידי עוה"ד גיל דחוח, אילן סופר וגלית רוטנברג, משא ומתן עם המשטרה על מנת להגיע לעסקה ש"תפיל", לכאורה, את ח"כ ביטן, החשוד המרכזי בקבלת השוחד.

לפי ההסדר שאמור היה להיחתם, יודה משה יוסף בעבירות מס ובתיווך לשוחד - ובתמורה יעיד על חלקו בפרשה, כחלק מהסדר טיעון או הסכם עד מדינה, ויזכה לעונש מקל של 15 חודשי מאסר בפועל יחד עם שני עונשים כספיים: 700 אלף שקל שיוחזרו לרשויות המס בגין העלמות המס שביצע, ו-2.5 מיליון שקל שיחולטו מרכושו וישולמו כקנס לאוצר המדינה.

ההתפתחות שעלולה לסבך את ביטן בביסוס החשדות נגדו לקבלת שוחד

לאחר עיכובים רבים, הגיעה אתמול (ג') לישורת הסיום שלה התפתחות משמעותית בחקירת פרשת השחיתות בראשל"צ. ההתפתחות עלולה לסבך את ח"כ דוד ביטן (ליכוד), מי שהיה יו"ר הקואליציה עד לאחרונה, בביסוס החשדות נגדו לקבלת שוחד. פרטי ההתפתחות אסורים בפרסום.

ביטן, שכיהן בעבר כסגן ראש עיריית ראשון-לציון, הינו החשוד המרכזי בפרשה שבמרכזה קבלת שוחד על ידי בכירים שונים בעירייה בתמורה לקידום אינטרסים של קבלנים ואנשי עסקים שונים בראשון-לציון ומחוצה לה.

במקביל להתפתחות, ולבקשת עורך דינו של ביטן אפרים דמרי, נדחתה ליום חמישי חקירתו המשטרתית של ח"כ ביטן, החמישית במספר, שאמורה היתה להתקיים אתמול בבוקר. בחקירה האחרונה עד כה, מיום 24 בדצמבר, הוא בחר לשמור על זכות השתיקה.

אתמול נחקר, כאמור, במשרדי המשטרה, משה יוסף, שכונה "הבנקאי של ביטן" בשל מרכזיותו בפרשת העברתם לח"כ ביטן של רבים מכספי השוחד.

יוסף היה בין אלו שלהם הוצעה חתימה על הסדר עד מדינה, שבמקרה שלו עשוי היה להביא להתעלמות מעבירות המס שלו בתמורה לעדות כנגד ביטן אודות הכספים שהעביר. יוסף התנגד לחתימה בשל מחלוקות עם רשויות המס אודות פרטי ההסדר. במסגרת ההסדר המוצע אמור היה יוסף לרצות 15 חודשי מאסר בפועל ולוותר על 2.5 מיליון שקל שהמשטרה תחלט.

עוד ביקשה המשטרה מבית משפט השלום בראשון לציון להרחיק מהעירייה בארבעה חודשים נוספים את ראש העיר דב צור החשוד גם הוא בקבלת שוחד, יחד עם המשנה אייל מושיוב והסגן יוסי חממי. דיון בבקשת המשטרה יתקיים ביום חמישי הקרוב.

במקביל להתפתחות בפרשה, החליטה המשטרה שלא לבקש להאריך את מעצר הבית של הקבלן בני עוזיאל שהיה בין החשודים במתן שוחד.

עוזיאל, שאתמול הסתיים מעצר הבית שלו, עדיין מורחק זמנית ממשרדי עיריית ראשון לציון. פרקליטיו, עוה"ד קובי ואורי גולדמן טענו עם מעצרו, כי שמו של עוזיאל שורבב לפרשה ללא כל הצדקה.