מגה מיזוג בשוק עריכת הדין: שבלת ומשרד ראב"ד מגריזו בנקל

המשרד הממוזג, שיכלול כ-210 עורכי דין, יצטרף לחמישייה הפותחת של משרדי עורכי הדין הגדולים בישראל

 

 

מגה מיזוג בשוק עריכת הדין: משרד עורכי הדין שבלת ושות', המעסיק כ- 160 עורכי דין, ומשרד עורכי הדין ראב"ד מגריזו בנקל ושות', המעסיק כ-50 עורכי דין, הודיעו היום (ד') רשמית על מיזוג בין המשרדים, שנכנס לתוקפו בסיום שנת 2017. המיזוג ממצב את המשרד החדש, שימנה כ- 210 עורכי דין, מתוכם כ-60 שותפים, בקבוצת משרדי העל במדינת ישראל.

משרד עורכי הדין שבלת ושות' נחשב כבר כיום לאחד המשרדים הבולטים בישראל, הנותן ייעוץ משפטי כולל (one stop shop) ומייצג לקוחות מובילים מהקהילה העסקית המקומית והבינלאומית, בדגש מיוחד על סין ומזרח אסיה. פרקטיקות ההייטק והון סיכון, שווקי הון וניירות ערך ומיזוגים ורכישות של המשרד הן מהמובילות בישראל.

משרד ראב"ד, מגריזו, בנקל ושות’ נחשב גם הוא לאחד ממשרדי עורכי הדין המובילים בישראל בתחומי הליבה שלו: משפט מסחרי, ליטיגציה עסקית ומסחרית, נדל"ן, היי טק ואנרגיה ותשתיות.

בין לקוחות המשרד הממוזג: פולקסווגן, ג'נרל מוטורוס, בנק הפועלים, HSBC , NICE , סמסונג, קבוצת אשטרום, קבוצת גינדי, קבוצת אלקטרה, חיפה כימיקלים, HUAWEI , SIEMENS , ALIBABA , כלל חברה לביטוח, הראל חברה לביטוח, הפניקס חברה לביטוח, קבוצת יצחקי, ביטוח לאומי, קסטרו, דלתא, מקורות, רכבת ישראל, חנ"י, נת"ע, תע"ש, אלביט, אלרון, עמידר, קבוצת קו מנחה, SILICON VALLEY BANK , IDE , סלקום, מאות חברות סטארט-אפ בכל התחומים ועוד.

המיזוג מגיע בסיומה של שנה בה צירפו המשרדים לשורותיהם, מספר שותפים בולטים חדשים כחלק ממגמת התרחבות לתחומים משפטיים חדשים, כגון אכיפה תאגידית ומניעת שחיתות, חדלות פירעון, רגולציית סייבר ואבטחת מידע, מימון פרויקטים, זכויות יוצרים וקניין רוחני ועוד.

עו"ד ליאור אבירם, חבר וועדת הניהול של הפירמה הממוזגת ומי שניהל את המגעים למיזוג מטעם משרד שבלת ושות': "זהו מיזוג טבעי של שני משרדים, שיוצרים יחדיו סינרגיה משפטית רחבה ועדכנית לצד מובילות מוכחת בתחומים המהווים את ליבת העשייה המשפטית בישראל. אנחנו, בשבלת, שאפנו לגדול גם בצמיחה לא אורגנית, אך זאת רק עם פירמה שכמונו תאמין במצוינות, אנושיות וחדשנות. שמחנו למצוא בראב"ד, מגריזו, בנקל ושות' שותפים לערכים אלה. אנו מלאי ציפייה לתחילת העבודה המשותפת".

עו"ד יורם ראב"ד חבר וועדת הניהול של הפירמה הממוזגת ומי שניהל את המגעים למיזוג מטעם ממשרד ראב"ד מגריזו בנקל ושות': "במשך שנים רבות קיבלנו הצעות רבות למיזוג של משרדינו עם פירמות אחרות. משרד שבלת ושות', באופיו, ערכיו ובתחומי ההתמחות שלו, הוא החיבור האידיאלי עם הפירמה שלנו בעלת מאפיינים דומים, ולכן שמחנו לחבור לדרך משותפת עמו. המיזוג יאפשר לפירמה המשותפת להעניק שירותים משפטיים ברמה הגבוהה ביותר בישראל בכל תחומי המשפט העסקי".

למשרד הממוזג סניף בניו-יורק, המשרד הישראלי היחיד לו סניף זר בסין, והוא הנציג הבלעדי בישראל של רשת Terralex , ארגון בינלאומי המונה למעלה מ- 150 משרדי עריכת דין מובילים בכל העולם.

מגה משרדים

בשנים האחרונות חצו שלושת משרדי עורכי הדין הגדולים בישראל את רף 200 עורכי הדין המועסקים בהם. משרד הרצוג-פוקס-נאמן; משרד מיתר-ליקוורניק-גבע-לשם-טל ושות'; ומשרד גולדפרב-זליגמן. מלבד משרד הרצוג-פוקס-נאמן, אשר צמח לאורך השנים מבלי לקיים מיזוגים (צמח בצורה אורגנית, ועל כך גאוות המשרד), שאר המגה-משרדים נולדו בעקבות מגמת המיזוגים ששלטה בשנים האחרונות בשוק, ואף מגה-מיזוגים.

מגה-מיזוג אחד, שנחשב בשנת 2011 למיזוג הגדול ביותר בהיסטוריה של ענף עריכת הדין, היה המיזוג בין המשרדים גולדפרב וזליגמן. ואולם, בשנים האחרונות התקיימו לא מעט מיזוגים קטנים יותר, בינוניים, שאף להם הייתה השפעה משמעותית על המשק. כך, בעקבות שני מהלכי מיזוג משמעותיים שבוצעו בתחילת 2016, נכנס משרד ארדינסט-בן נתן-טולידאנו ושות' לדירוג 20 הגדולים בארץ. המהלכים שהקפיצו את משרד ארדינסט למעלה היו קליטת מחלקת המיזוגים והרכישות לשעבר של משרד צלרמאיר-פילוסוף בראשות עו"ד דוני טולידאנו שהתפרק, וכן מחלקת מימון הפרויקט של תדמור ושות' בראשות פרופ' יובל לוי ושות', במלואה. בשלהי 2016 ביצע משרד ארדינסט מהלך צמיחה נוסף, כאשר צירף לשורותיו את משרד עוה"ד קליר-בנימיני ושות', הכולל את שני מייסדי המשרד, עו"ד רענן קליר ועו"ד אלון בנימיני; את עו"ד הגר גורי, שותפה במשרד; וכן ארבעה עורכי-דין שכירים.

גם פירמת עוה"ד מיתר-ליקוורניק-גבע-לשם-טל שינתה את השוק כאשר קלטה את משרד מיתר-ליקוורניק אל שורותיה, ובהמשך את עו"ד אייל רוזובסקי, מבכירי הליטיגטורים בארץ, יחד עם 20 אנשי מחלקת הליטיגציה של פירמת צלרמאיר-פילוסוף שהתפרקה.