משבר ביחסי העבודה בסלקום: העובדים הכריזו סכסוך עבודה

מיה יניב, יו"ר ועד העובדים: אני קוראת להנהלה להתאפס ולשוב למו"מ כדי למנוע כאוס ■ סלקום: הם רוצים לקבוע מי יישב איתם למו"מ שזו דרישה לא לגיטימית

יקי חלוצי אבי ניסנקורן מיה יניב ניר שטרן / צילום: לאורן כהן, דוברות ההסתדרות
יקי חלוצי אבי ניסנקורן מיה יניב ניר שטרן / צילום: לאורן כהן, דוברות ההסתדרות

יחסי העבודה בסלקום לקראת משבר, וזאת על רקע המשא-ומתן להארכת ההסכם הקיבוצי בין ועד העובדים לבין ההנהלה. ועד העובדים פנה להסתדרות בבקשה להכריז על סכסוך עבודה. ההסכם הקיבוצי הסתיים בסוף 2017, אך נראה כי הצדדים מתקשים להגיע להבנות לגבי התנאים להארכתו, והיום (ב') החליט ועד העובדים לאסוף את העובדים ולערוך כנסי הסברה בנתניה ובחיפה, לקראת אפשרות שהמאבק יסלים. 

יו"ר ועד העובדים בסלקום, מיה יניב, קראה למנכ"ל החברה, ניר שטרן, "להתאפס על עצמו ולהפסיק עם הסחבת במשא-ומתן". העובדים דורשים לחדש את ההסכם עם אותם התנאים שבהסכם הקודם, וכרגע הפערים מאד גדולים. 

יניב מסרה: "אני קוראת להנהלת הקבוצה להתעשת ולהפנים כי הימים האפלים טרום התאגדות העובדים בהם היינו מפוטרים, חסרי זכויות וחפויי-ראש לא יחזרו לעולם. טוב יעשה מנכ"ל סלקום, ניר שטרן, אם ישוב במיידי לשולחן המשא-ומתן, וכך יימנע כאוס ופגיעה מיותרת בהצלחת החברה, שהיא ההצלחה של כולנו. אין מי שאוהב את סלקום יותר מהעובדים שלה, אך לעולם לא אאפשר פגיעה בהם". 

מסלקום נמסר: "סלקום פועלת במלוא המרץ להארכת ההסכם הקיבוצי מתוך מטרה לשמר יחסי העבודה המצוינים בחברה. הארוע הנוכחי אינו קשור להסכם הקיבוצי ונובע מדרישה לא לגיטימית של ועד העובדים לבחור מול מי מנהלים את המשא-ומתן. החברה קוראת לוועד העובדים לחזור לאלתר להידברות מקצועית, עניינית ומכבדת".