הגולשים מגיבים לטראמפ: הורידו את דירוג המלונות שלו ב-Yelp

דירוג העסקים Yelp הוצף בביקורות גולשים על מלונות טראמפ בארה"ב ■ דירוג מלון טראמפ אינטרנשיונל בוושינגטון ירד בשני כוכבים בעקבות המתקפה הממוקדת

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

האינטרנט לא נשאר אדיש להתבטאויותיו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לגבי אפריקה, אל סלבדור והאיטי, שאותן כינה לפי הדיווחים "Shitholes" (מקומות מחורבנים): פלטפורמת דירוג העסקים Yelp הוצף בביקורות גולשים על מלונות טראמפ ברחבי ארה"ב, שמכנים אותם "שיטהולס", בתוספת דירוג של כוכב אחד. דירוגו של מלון טראמפ אינטרנשיונל בוושינגטון, שלרוב עומד על 4-5 כוכבים, כבר ירד בשני כוכבים בעקבות המתקפה הממוקדת.

אתר ספלינטר, שדיווח על כך, גם קיבץ כמה ביקורות פרודיות על המלונות שלעגו לטראמפ. משתמש בשם מתיו או כתב למשל: "ביקשתי בקבוק מים, ובמקום זאת האכילו אותי בכפייה בדלי של עוף וב-8 משקאות דיאט קולה. המקום הזה הוא פשוט שיטהול". מייק אס כתב על מלון טראמפ בשיקגו ש"הכריות שעליהן תמונתו של פוטין היו דוחות (off-putting)".

מצוות התמיכה של Yelp נמסר לאתר כי עסקיו של טראמפ נסרקים כדי לאתר "תוכן הקשור לדיווחים בתקשורת", כך שניתן להניח שהפלטפורמה החלה בהסרת הביקורות או שתסיר אותן בקרוב.

הביקורת באתר Yelp / צילום מסך
 הביקורת באתר Yelp / צילום מסך

גם מנכ"ל Airbnb, בריאן צ'סקי, ראה לנכון להגיב להתבטאות הנשיא, ופרסם בשבת סדרת ציוצים שמעודדים השכרת בתים (דרך Airbnb, כמובן) במדינות שאליהן התייחס טראמפ. הוא צייץ שיש כרגע 75 אלף מארחים במדינות האלה שמרוויחים יחד 170 מיליון דולר, וש-2.7 מיליון אורחים ביקרו במקומות האלה עד היום. בהמשך העלה צ'סקי 3 תמונות של בתים מפוארים שמוצעים בפלטפורמה ונמצאים בהאיטי, גאנה וקניה.

גם הקומיקאי קונאן אובריאן צייץ בטוויטר שיצלם תוכנית בהאיטי בעקבות הערת הנשיא. כזכור, אובריאן צילם תוכנית גם בישראל בשנה האחרונה. האמן רובין בל צייץ בטוויטר תמונה שבה הראה כי הקרין את המילה "שיטהול" מעל הכניסה למלון טראמפ בוושינגטון, בשילוב אימוג'ים תואמים.

הסערה החלה כשה"וושינגטון פוסט" וה"ניו-יורק טיימס" דיווחו ביום שישי כי בעת דיונים עם חברי קונגרס בנושא תוכנית הגנה על ילדי מהגרים, הוצע שמהגרים מהאיטי, אל סלבדור ואפריקה יזכו להגנה - וטראמפ התבטא בתגובה בצורה וולגרית. "למה אנחנו מקבלים את כל האנשים מהמדינות המחורבנות האלה לפה?", אמר.

על מהגרים מהאיטי שנדרשת הסדרה של מעמדם הוסיף טראמפ: "למה אנחנו צריכים עוד אנשים מהאיטי? תעיפו אותם החוצה". טראמפ הכחיש שהעיר הערות על אנשים מהאיטי ושהשתמש במילה "שיטהול".