הצד השני למטבע: פורום 100 DUN'S מנתח את עולם הביטקוין

וגם: הנהלת פננטפארק פותחת את המסחר בבטרסה בת"א; וחברת סייפצ'ארג' של טדי שגיא מקבלת רישיון מוסד פיננסי בבריטניה

הצד השני של המטבע

פורום 100 DUN'S מנתח את עולם הביטקוין

פורום 100 DUN'S של דן אנד ברדסטריט ישראל נפגש אתמול (ב') בבורסה לניירות ערך בתל-אביב, כשהפעם עמדו במרכז הדיון המטבעות הווירטואליים, מטבעות הקריפטו מבוססי הבלוקצ'יין.

אילי סידי-קליימן, מנכ"לית אייטרייד, אמרה במקום כי הם כבר מרגישים ביקוש לקריפטו. "הלקוח הישראלי מאוד פעיל, ואנחנו צריכים לתת לו מענה והגנה; הוא מוצא מקומות אחרים כדי לסחור", היא אמרה.

אילן רביב, מנכ"ל מיטב דש, הזהיר והזכיר כי "הכסף המוסדי הוא ניהול הפנסיות שלנו. לא מצאתי את הדרך לעשות זאת בצורה בטוחה. אסור לנו להיות במקומות שאנו לא מבינים בהם. הרגולטור צריך להתערב".

דורון כהן, יו"ר ומנכ"ל דן אנד ברדסטריט ובעלי חברות בתחום הביטקוין, הצהיר כי "השקעה כזו היא צו השעה. בניו-יורק אין מי שלא מדבר או עוסק בתחום. אל תשימו את כל הכסף שאתם מנהלים, שימו חלק קטן".

כהן פגש במקום גם את ברק סורני, מנכ"ל פסגות; גלעד אלטשולר, מנכ"ל אלטשולר שחם; אורי קרן, מנכ"ל ילין לפידות; אלי לוי, מנכ"ל מור קרנות נאמנות; חנה הולנדר, מנכ"לית אקסלנס נשואה; טל קדם, מנהל השקעות ראשי בהראל פיננסים; יוליה מרוז, מנכ"לית איגוד בתי ההשקעות; רם רגב, סמנכ"ל כספים ישראכרט; אריאל גנוט, מנכ"ל גמ"א ניהול וסליקה; ניר ייני, שותף בפאהן קנה; עדי נוב, בססח; עו"ד ארנון מיינפלד, עו"ד גיא גיסין; עו"ד גלעד ברון, ניר ייני שותף פאהן קנה ושות'; עדי נוב, בססח; רו"ח קובי שטיינמיץ; עו"ד רם יולוס; עו"ד שירי שחם; ושחר אושרי, מנכ"ל כלל ביטוח אשראי. עוד במארחים: צח ברקי, סמנכ"ל בכיר בדן אנד ברדסטריט ישראל, אפרת שגב, סמנכ"לית פיתוח עסקי, אריאל שרייבר סמנכ"ל מכירות ואופיר שמואל, מנהל השיווק.

אילי סידי ודורון כהן / צילום: ניב קנטור
 אילי סידי ודורון כהן / צילום: ניב קנטור

הנהלת פננטפארק פתחה את המסחר בתל-אביב

הסיבה למאורע: חגיגת הרישום הכפול של החברה הפועלת בארה"ב

חברת המימון החוץ-בנקאי פננטפארק, שבשליטת ארתור פן, פתחה הבוקר (ג') את המסחר בתל-אביב, לרגל הרישום הכפול של החברה בבורסה.

החברה פועלת תחת מסגרת רגולציה בפיקוח הרשות לניירות ערך בארה"ב ועוסקת בהעמדת הלוואות בריבית משתנה לעסקים בסדר גודל בינוני בעיקר בארה"ב.

עם רישומה בבורסה, מצטרפת פננטפארק ל-57 חברות שנרשמו ברישום כפול בתל-אביב.

בנובמבר האחרון גייסה החברה 488 מיליון שקל, הצטרפה לשוק האג"ח בו נכללות 29 חברות זרות שהנפיקו אג"ח בתל-אביב ב-4 השנים האחרונות, כאשר היא החברה הראשונה שנרשמה מהסקטור הפיננסי ודווקא לא מסקטור הנדל"ן.

פתחו את היום וצלצלו בפעמון על הפודיום: ארתור (ארט) פן, המייסד ובעל השליטה; וויט וויליאמס, שותף ומייסד; יעקוב רייזמן ורבקה רייזמן, מחברת ההשקעות FCC בע"מ; איילין פטריק, ראש תחום אסטרטגיה בחברת פננטפארק; רנן כהן-אורגד, מנכ"ל לידר שוקי הון; אמנון נויבך, יו"ר דירקטוריון הבורסה בתל-אביב, חני שטרית בך, סמנכ"לית בכירה ומנהלת המחלקה הכלכלית ואיתי בן זאב, המנכ"ל.

פננטפארק נסחרת החל מסוף נובמבר 2017 בתל-אביב, לפי שווי של 1.9 מיליארד שקל.

 שטרית בך כהן אורגד הזוג רייזמן  פן  וויליאמס פטריק  נויבך ובן זאב  /צילום:עומר מסינגר
  שטרית בך כהן אורגד הזוג רייזמן פן וויליאמס פטריק נויבך ובן זאב /צילום:עומר מסינגר

סר טדי: סייפצ'ארג' של טדי שגיא קיבלה רישיון מוסד פיננסי בבריטניה

חברת סייפצ'ארג' (SafeCharge), שבשליטת טדי שגיא, הודיעה היום כי חברת הבת הבריטית שלה אושרה על-ידי הרגולטור הבריטי, ה-FCA (Financial Conduct Authority) כמוסד תשלומים פיננסי מוכר בבריטניה. סייפצ'ארג', המספקת טכנולוגיות סליקה, תשלומים וניהול סיכונים, היא חברה בינלאומית הנסחרת בלונדון. היא פועלת מ-6 מדינות ומעסיקה יותר מ-350 עובדים, כאשר 100 מהם עובדים במרכז הפיתוח והתמיכה במגדל עזריאלי שרונה. דוד אבגי, מנכ"ל סייפצ'ארג', מסר כי "הרישיון מהווה הכרה נוספת בנהלים שלנו בתחום ניהול הסיכונים, חיתום, מניעת הלבנת הון וציות ומהווה אשרור של הסטנדרטים התפעוליים של החברה". סייפצ'ארג' נסחרת בלונדון לפי שווי של 635 מיליון דולר. בשנה האחרונה עלתה מנייתה ב-60%.

טדי שגיא /  צילום:יוסי כהן
 טדי שגיא / צילום:יוסי כהן

רו"ח ראובן שיף, שותף מנהל RSM שיף הזנפרץ ושות' בוחר את הדמות הבולטת של 2017: "השופטת חיות היא דוגמה לפתגם 'יגעת ומצאת תאמין'"

"המהלך המיוחד שעשה את 2017 הוא רכישתה של מוביליאיי על-ידי חברת אינטל העולמית,האקזיט הגדול ביותר בתולדות ההייטק הישראלי. בעיניי זו הצלחה אדירה, שכן מעבר להצלחה העסקית זה מהלך המסמל את ניצחון היזמות, החזון והתעוזה. כמו כן, זו הוכחה לכך שישראל הייתה ועודנה סטארט-אפ ניישן וכולי תקווה שהיא תישאר כזו גם בעתיד.

האישה שעשתה את המהלך המיוחד לשנת 2017 היא השופטת אסתר חיות, נשיאת בית המשפט העליון. בחרתי בה מכיוון שבעיניי היא משפטנית מצוינת, מנוסה ומוכשרת. חיות ידועה כשופטת ערכית, קפדנית עם עצמה ועם אחרים, משקיענית ומקפידה על קלה כחמורה. היא נכנסה לתפקידה החדש בתקופה מורכבת מאד ובעיצומה של סערה ציבורית ופוליטית סביב תפקידו וסמכויותיו של בית המשפט העליון כאשר נעשו ונעשים ניסיונות לכרסם בכוחו ובמעמדו. בהיבט האישי אני חושב שהשופטת חיות מהווה דוגמה לפתגם "יגעת ומצאת תאמין", שהרי מילדה שגדלה בשכונה דלת אמצעים היא הפכה לשופטת מוערכת שפילסה את דרכה לצמרת המשפט בישראל, וזאת בעשר אצבעותיה, בעבודה קשה ובנחישות ואמונה רבים".