המגן של רפי עמית: קמטק נעלה את המסחר בניו-יורק

וגם: איך אורי לוין, מייסד Waze, מציל לאנשים את חיי הנישואים?

רפי עמית  קמטק / צילום: Nasdaq Stock Market
רפי עמית קמטק / צילום: Nasdaq Stock Market

קמטק נעלה את המסחר בניו-יורק

את יום המסחר בנאסד"ק נעלה אמש (ג') הנהלת חברת קמטק. זאת, לכבוד 18 שנות פעילות מאז רישום החברה למסחר בבורסה בניו-יורק. לאחר רגע הנעילה המסורתי קיבל רפי עמית, מנכ"ל החברה, מגן מיוחד לתיעוד האירוע.

נאספו על הפודיום: אהוד אייזנשטיין, מנהל פעילות בנק ההשקעות נידהם בישראל (שעורכת בימים אלה כנס חברות טכנולוגיה בני-יורק); סלומון קמלודין B. Riley; קני גרין, מנכ"ל משותף GK IR; רפי עמית, מנכ"ל קמטק; משה אייזנברג, סמנכ"ל הכספים בקמטק; אהוד הלפט מנכ"ל משותף GK IR לין הורנשטיין; דרקסל המילטון' ומייק פרנק מ-B. Riley.

קמטק, העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מערכות לשיפור וייעול תעשיית המוליכים למחצה, נסחרת בנאסד"ק ובתל-אביב, לפי שווי של 236 מיליון דולר. מניית החברה הכפילה את מחירה בשנה האחרונה.

רפי עמית  קמטק / צילום: Nasdaq Stock Market
 רפי עמית קמטק / צילום: Nasdaq Stock Market

בעלי המאה ובעלי הדעה

וגם: כיצד הכלכלה תורמת לזוגיות?

מועדון ה-100 של הפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל-אביב ערך השבוע את המפגש השלישי שלו, כשהפעם התארח בו פרופ' וילם בויטר, הכלכלן הראשי של סיטיגרופ העולמית. בויטר סיפק תחזית כלכלית וציין כי "חלק ניכר מהמומנטום בצמיחה הגלובלית הוא תופעה מחזורית ולא קבועה, ויתכן שבשנת 2019 נתחיל לראות תיקון של הגל המאוד חיובי הקיים כיום במחזור הכלכלי.

פרופ' ליאו ליידרמן, מבית הספר לכלכלה באוניברסיטה והכלכלן הראשי של בנק הפועלים, הציג במפגש עמדה מעט שונה והדגיש שמה שמשפיע כעת על השווקים הפיננסים, זו הריבית האפסית של הבנקים המרכזיים והזרמת הנזילות המסיבית. לדעתו, לא רואים באופק תיקון משמעותי בריביות, פרט לשתיים-שלוש העלאות ריבית בארה"ב, וסביר להניח שהתנופה תימשך". באופן בלתי נמנע, התייחס בויטר גם לביטקוין ואמר שהוא צופה שהמטבעות הווירטואלים הפירטיים ייעלמו ויוחלפו על-ידי טבעות אלקטרוניים (e-currency), שיונפקו בעתיד על-ידי הבנקים המרכזיים.

ליידרמן אף שאל את בויטר, הנשוי לכלכלנית פרופ' אן סיברט איך זה להיות נשוי לכלכלנית. בויטר השיב שלמזלו הכלכלה היא התחביב העיקרי שלו, כך שהוא נהנה לשוחח איתה על נושאים כלכליים. במארחים: פרופ' יוסף קלפטר, נשיא האוניברסיטה; פרופ' משה צבירן, דקאן הפקולטה העומד בראש הפורום יחד עם זוהר זיסאפל, יזם, מייסד קבוצת רד בינת ובוגר הפקולטה בעצמו; וד"ר יניב שני מהפקולטה.

באורחים: צחי וייספלד, מנהל הפעילות הגלובלית של מיקרוסופט בתחום הסטארט-אפים, שהיום נודע כי הוא עוזב את התפקיד אך נשאר בחברה; אלפרד אקירוב, בעל השליטה באלרוב; אשת העסקים והיזמת רעיה שטראוס; אמנון נויבך, יו"ר הבורסה לני"ע; ניל קורני, מנכ"ל סיטי ישראל; עמיקם כהן, לשעבר יו"ר אל על; גיל שרון, יו"ר גולן טלקום; רוית ברניב, לשעבר יו"רית שיכון ובינוי; רו"ח יוסי פלוס, מנהל PwC; רון פאינרו, מנכ"ל לאומי קארד; דרור גד, ריט1; גבי ואתי רוטר, מנכ"לים משותפים ובעלי קסטרו; דני גולדשטיין; יואב שלוש, מבכירי תעשיית ההייטק בישראל; פרופ' יוסי גרוס; רו"ח דגנית פלטי; רו"ח רונן בראל; עו"ד מיה ליקוורניק; ליאון רקנאטי; ואחרים.

יוסי פלוס רון פאיינרו ודרור גד / / צילום: ישרטאל הדרי
 יוסי פלוס רון פאיינרו ודרור גד / / צילום: ישרטאל הדרי

משווקים את אנשי השיווק

וגם: הדרך שבה אורי לוין, מייסד Waze, מציל לאנשים את חיי הנישואים

כנס איגוד השיווק הישראלי 2018, נערך אתמול בגני התערוכה בתל-אביב, כשהפעם הוא עמד בסימן ה-Game changers, דהיינו החידושים הקיימים והטכנולוגיות שעוד ישנו את עולם השיווק. את הכנס פתחו תלמה בירו, מנכ"לית האיגוד, ואורי לוין, מייסד Waze, שנתן לנוכחים המלצה להתאהב תמיד בבעיה ולא בפתרון. עוד סיפר לוין על מישהו שאמר לו פעם שהוא חייב לו את חיי הנישואים שלו, מכיוון שאשתו הפסיקה לריב איתו בנסיעות בחו"ל, הודות לשימוש באפליקציה.

בהמשך הוכתרו במקום אנשי השנה של איגוד השיווק, כשהבחירה השנה הייתה פחות שגרתית וזכתה לתמיכת הקהל - הפעם נבחרו היוטיוברים הצעירים, מי שהפכו לכוכבים החדשים והמשפיעים ביותר על בני הנוער בישראל.

עוד דיברו, התמנגלו ושיווקו את השיווק: ד"ר שמואל חרל"פ, יו"ר קבוצת כלמוביל; קרן אלעזרי, חוקרת סייבר באוניברסיטת תל-אביב; אביגיל פוזנר, ראש מחלקת תכנון ואסטרטגיה בגוגל; אילן שילוח, יו"ר מקאן תל-אביב; גליה שגיא, מנהלת איגוד תעשיות המזון; ליאת לביא, מנהל תקשורת שיווק קונצרנית ביוניליבר ועוד. פוזנר סיפרה לנוכחים שאביה ששמח על הגעתה לישראל, תהה אם היא תקיים את ההרצאה בעברית. היא השיבה שלצערה העברית שלה לא טובה מספיק להרצאה, אבל הבטיחה להמשיך, להתאמן ולהשתפר.

קרן אלעזרי ותלמה בירו/ צילום: אבשלום ששוני
 קרן אלעזרי ותלמה בירו/ צילום: אבשלום ששוני