מדריך במשרד הכלכלה נפסל מהדרכה לאחר התבטאויות גזעניות

ברוך פינטו, ששימש כמדריך במרכז הכשרה של משרד הכלכלה, הורשע בכך שהשמיע אמירות גזעניות כלפי תלמידים בקורס בו לימד

התבטאויות גזעניות כלפי תלמיד ממוצא אתיופי / צילום: שלומי יוסף
התבטאויות גזעניות כלפי תלמיד ממוצא אתיופי / צילום: שלומי יוסף

בית הדין למשמעת של עובדי המדינה הרשיע את ברוך פינטו, ששימש כמדריך במרכז להכשרה מקצועית של משרד הכלכלה, בגין התבטאויות פוגעניות שהשמיע כלפי תלמידים בקורס שבו לימד, לרבות התבטאויות גזעניות כלפי תלמיד ממוצא אתיופי.

בית הדין הטיל עליו עונשי משמעת של נזיפה חמורה, הורדה בשתי דרגות למשך שנה וחצי ופסילה לצמיתות לכל תפקיד הוראה או הדרכה בשירות המדינה.

בית הדין למשמעת קבע בגזר דינו כי "הביטויים הגזעניים שהשמיע הנאשם באופן כללי 'כושי' והשמעת אמירות פוגעניות כלפי אברהם על רקע מוצאו האתיופי, 'אני האלוהים שלך'; 'תחזור לעבוד בחקלאות עם הרפת שלך' - אלה הם דברי-בלע גזעניים בעליל, ואנו מביעים את סלידתנו הגמורה מהם. התבטאויות אלה קשות וחמורות בשל אופיין הפוגעני והגזעני, ויש בהן כדי לפגוע בערך החברתי המוגן של כבוד האדם וחירותו".

עוד קבע בית הדין: "התנהגותו של הנאשם לא נעשתה מתוך חוסר הבנה או מתוך קלות-דעת, אלא מתוך אמונה פנימית עמוקה שאכן קיימת נחיתות אצל בני העדה האתיופית. ביטוי לדפוס חשיבתו זה עולה הן מכישלונו בעבירה דומה בקורס קודם והן מתשובתו בחקירתו הנגדית: 'יש לו בעיה שכלית של אדם שלא למד אף פעם, לא לימדו אותו לחשוב, בא מתרבות אחרת לגמרי'".