הדור החדש של הבית החכם: תנור לעצלנים וארון מגהץ

תערוכת CES חשפה כמו תמיד את המילה האחרונה בתחום החדשנות ■ בין המוצרים המתקדמים - מכונות אספרסו חכמות וכורסה שיודעת בדיוק מה אתם צריכים

תערוכת CES 2018 / צילום: שאטרסטוק
תערוכת CES 2018 / צילום: שאטרסטוק

לצרכנים רבים שלא נולדו בעידן הדיגיטלי, מושגים כמו AI, אלקסה ואפליקציות נשמעים זרים ומוזרים. אבל ככל שקונספקט "הכל מחובר" הולך ומתקדם מבינים גם היצרנים שאין מנוס אלא להפוך את המוצרים הללו לידידותיים ובטוחים ככל האפשר לבני כל הגילים ולא רק לצעירים עם נטיות טכניות. בתערוכת CES השנה אפשר היה לראות לא מעט מוצרי בית חכם, שמנסים לגשר על הפער ולהפוך את החוויה המקושרת לקלה וידידותית יותר.

תנור שמתקשר עם הבשלן

בישראל נרשמת פריחה בשוק הבשלנים החובבים והיצירתיים אבל בארצות הברית נראה שיותר לקוחות מעדיפים קיצורי דרך ממוחשבים ומקושרים לרשת. הפתרון הוא תנור אפייה מעידן ה-IoT ובשנתיים האחרונות כבר ראינו כמה מוצרים כאלה. השנה לקחה ווירלפול האמריקנית את הז'אנר צעד קדימה עם תנור בישול ואפייה חדש, שנחשף בתערוכה ויגיע לשוק במהלך האביב.

התנור מצויד במעבד חזק ובחיבור לרשת התקשורת הביתית לצורך תקשורת דו-צדדית עם הבשלן. הוא מסונכרן עם אפליקציית הבישול הפופולרית Yummly (שאותה רכשה ווירלפול) בסמארטפון או בטאבלט, ודרכה יכול הבשלן לדפדף בבסיס נתונים נרחב של מתכונים, לבחור במתכון מוגדר ולשלוח בלחיצה את הוראות הבישול/הכנה ישירות לתנור - החל מחימום מוקדם לטמפרטורה הרצויה וכלה במעקב והנחייה לגבי כל שלב בהכנת המנה בסיוע מונות ווידאו.

לחלופין ניתן לסרוק את הקוד שמצוי כיום על האריזות של מוצרי מזון רבים בארה"ב ולשלוח את הוראות ההכנה המתאימות של אותו מוצר - למשל אפיית פיצה - ישירות לתנור. "מוח" התנור גם מסונכרן עם סייעני בית חכם נפוצים דוגמת הסייען של גוגל ואלקסה של אמזון ועם מכשירים ביתיים נוספים, שמחוברים לסייענים. בעזרתם ניתן להפעיל את התנור באמצעות פקודות קוליות אם מתעצלים להשתמש במסך המגע הצבעוני שמובנה בתנור. את כל התהליך ניתן להפעיל גם מרחוק כדי למצוא ארוחה חמה בתנור כאשר מגיעים הביתה מיום העבודה. המחיר טרם פורסם אולם הדור הקודם נמכר בארה"ב בכ-500 דולר.

ארון Styler. יישור קפלים / צילום: באדיבות החברה
 ארון Styler. יישור קפלים / צילום: באדיבות החברה

ארון בגדים שיודע לגהץ

רבים מאתנו עדיין שומרים אמונים למגהץ האדים הוותיק, אבל בעידן הבית החכם וה-IoT גם הוא צפוי להיעלם. אחת האלטרנטיבות המתקדמות היא "מערכת הטיפול בביגוד" החדשה מסדרת ה-Stylerשל LG הקוריאנית, שהוצגה בתערוכה.

המערכת מעוצבת כמו ארון שטוח עם דלת זכוכית שבתוכו ניתן לתלות עד שישה סטים של בגדים. היא משתמשת באדי מים ובתהליכי חימום וייבוש ממוחשבים כדי ליישר בגדים מקומטים, לחטא אותם ולהעלים ריחות בתוך כ-20 דקות ויש גם מתקן מיוחד ליישור קפלים במכנסיים. המערכת מטפלת באפקטיביות גם בציוד ספורט, מצעים, צעצועי ילדים ועוד.

אלה לכשעצמן תכונות מבורכות אבל LG גם שילבה את המכשיר החדש באקו-סיסטם של "הבית החכם" מתוצרתה. בעזרת רכיב WI-FI מובנה שמקושר לאפליקציה טלפונית ניתן לעקוב אחרי פעולת "ארון הבגדים" ולהפעיל אותו מרחוק. בנוסף מזהה המכשיר אוטומטית רכיבי שידור מטיפוס NFC שמוטמעים בתגים של בגדים ומווסת אוטומטית את פעולת הגיהוץ בהתאם לאופי הייחודי האריג. וכן, אם אתם כבר שואלים, לא מעט יצרני בגדים בארצות הברית משלבים כיום רכיבי NFC בבגדים, כך שגם הביגוד עצמו הוא חכם.

כורסת Rex-L. ניטרול רעש / צילום: באדיבות החברה
 כורסת Rex-L. ניטרול רעש / צילום: באדיבות החברה

כורסה שמציעה מסאז' ממוחשב

כורסאות הטלוויזיה הביתיות הפכו עם השנים לסמל של התנוונות פיזיולוגית ומנטאלית ומשתמשיהן המכורים זכו לכינויי גנאי כמו "בטטות כורסה". אבל הטכנולוגיה העילית והמקושרת הופכת אותם כיום למרכז של בריאות ופעילות - ללא צורך לקום. דוגמה אחת היא כורסת המסאז' החדשה Rex-L מבית חברת BODYFRIEND האמריקנית.

מלבד למעלה מ-11 פונקציות מסאז' מקובלות פחות או יותר, כוונון זווית ממונע ואוטומטי, חימום פנימי וטיפול בכל האברים מציעה החברה לראשונה את מה שהיא מכנה "מסאז' למוח". הפונקציה כוללת שני מצבים - ריכוז ומדיטציה - והיא מבוססת על שיטות עיסוי עתיקות, שאמורות לעודד את המוח להתייצב, להרגע ולשפר את היכולות הקוגניטיביות. הפעילויות הללו מלוות בשילוב של "מוזיקה מרפאת" ומקצבים מיוחדים, שמסונכרנים עם עיסוי הגוף והצוואר ומשודרים לרמקולים בצידי הראש. לחלופין, המשתמש יכול להשתמש במוזיקה משלו באמצעות חיבור אלחוטי. במקביל מערכת אלקטרונית לניטרול רעשי רקע אמורה לסייע למקבל המסאז' להיכנס למצב זן. ואם העיצוב מזכיר כלי רכב, זה לא במקרה. לחברה יש שיתוף פעולה עם יצרנית רכבי הספורט למבורגיני. המחיר כ-6,000 דולר.

מכונת קפה Y5 DRS. טמפרטורה מדויקת / צילום: באדיבות החברה
 מכונת קפה Y5 DRS. טמפרטורה מדויקת / צילום: באדיבות החברה

מכונת אספרסו שדואגת לפולים

לא חייבים להיות מיליונרים כדי ליהנות ממנעמי ה-IoT הביתיים. יצרנית הקפה illy, חשפה בתערוכה את מכונת הקפה הקומפקטית החדשה מתוצרתה אותה היא מכנה Y5 DRS. המכונה מצוידת ברכיב WI-FI עם חיבור ישיר לאפליקציה של החברה בסמארטפון ובעזרתה יכול חובב הקפאין הקפדן "לתפור" לעצמו את שיטת ההכנה המדויקת שחביבה עליו. האפליקציה מאפשרת לבחור את כמות המים, מידת הקלייה (עם בחירה בין כהה לבהיר), בחירה בין אספרסו לקפה רגיל ואפילו את הטמפרטורה המדויקת. בנוסף ניתן לשלוט במכונה מרחוק ולתמרן את ההכנה כדי שכוס קפה מושלמת תמתין לך מיד עם היקיצה. עוד פטנט מתקדם הוא חיבור אלחוטי למערכת ה-DASH של אמזון, שעוקבת אחראי מלאי פולי הקפה ומזמינה חידוש אוטומטית במקרה של התרוקנות. המערכת אמורה לעלות כ-300 דולר.