הסרטון בו אתם צופים עלה לרשת בסוף השבוע האחרון, אבל זאת בהחלט לא פעם ראשונה שה-Zapata Ezfly עולה לשמיים.

היזם הצרפתי מפתח את כלי התעופה הזה כבר 5 שנים. הוא מגיע למהירות מרבית של 150 קמ"ש ולגובה של כ-3 ק"מ, כשהוא מצויד במספר מנועי סילון המאפשרים לו לנוע בשמים בדומה לסאגווי, כלומר בהתאם לתנודות משקל הגוף, וניתן גם לשלוט בו באמצעות שלט רחוק.

אבל לא הכול ורוד. הרשויות בצרפת הודיעו לזאפטה באופן חד-משמעי כי לא יערוך יותר ניסויים עם הכלי המסוכן לדבריהם, במרחב האווירי בצרפת, ואם יעשה זאת, הוא אף צפוי למאסר. משום כך את הניסוי האחרון לפני זה הנוכחי ביצע זפטה כבר באריזונה במארס 2017.

הביקורת הנוקבת שמושמעת כלפי ה-Zapata Ezfly, שנראה פעמים רבות מעל נתיבי מים באירופה ובארצות-הברית, היא שהוא לכאורה ממחיש יכולות הפעלה מאוד פשוטות, וזאת למרות שבפועל רק אנשים מאוד מיומנים יכולים באמת להפעיל אותו. גם בכל הקשור לבטיחות של הכלי, הוא עדיין לא עומד בסטנדרטים המקובלים. מערכת המצנחים הבליסטיים שלו לא הוכחה ככזאת שתספיק להיפתח במקררה שהרוכב או טייס אם תרצו מעופף בגובה של בין 4.5 עד 30 מטר, וכאשר הנושא הזה עדיין לא פתור, יהיה קשה למכור אותו כמוצר פנאי לקהל הרחב.

בניגוד לצרפת, שכאמור אסרה אפילו את הניסויים בכלי המעופף בארה"ב ה-Zapata Ezfly דווקא מעורר עניין רב בעיקר ככלי שעשוי לשמש את כוחות ההגנה של ארה"ב.