"הסוחרים המיואשים" נגד "מר נפטלין": קמפיין נגד אוריאל לין

קבוצה של יבואנים וסוחרים, שמציגים עצמם כ"פורום היבואנים והסוחרים המיואשים", פתחו ברשתות החברתיות בקמפיין חדש נגד נשיא איגוד לשכות המסחר, שמלווה בסרטון וידאו עוקצני שלטענתם "ממחיש את התנהלותו הרופסת והארכאית של לין"

אוריאל לין / צילום: יוד צלמים
אוריאל לין / צילום: יוד צלמים

קבוצה של יבואנים וסוחרים עלומי-שם, שמציגים עצמם כ"פורום היבואנים והסוחרים המיואשים", פתחו ברשתות החברתיות בקמפיין חדש נגד נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, שמלווה בסרטון וידאו עוקצני והומוריסטי שלטענתם "ממחיש את התנהלותו הרופסת והארכאית של לין".

חברי הפורום מסרבים להיחשף ולהזדהות, ולדברי איש יחסי הציבור ובעל המשרד לניהול משברים, עופר רוזנבאום שמייצג אותם ביחד עם רונן צור "מדובר בקבוצה של סוחרים ויבואנים שחברים באיגוד לשכות המסחר ומשלמים לו דמי חבר".

בסרטון שהופץ הבוקר (ב') מוצגת דמותו של לין תחת השם "מר נפטלין" ש"פעם אחר פעם לא מצליח למנוע פגיעות מצד הרגולטורים ומשרדי הממשלה במגזר העסקי", וזאת תוך הימנעות כביכול מצדו להוביל מאבקים שיקדמו את האינטרסים של החברים באיגוד לשכות המסחר.

לטענת חברי הפורום, האיגוד כשל בהובלת רפורמה להפרטת מכון התקנים, כמו גם במהלכים שבמסגרתם הטילה המדינה שורה של סנקציות שפגעו בסוחרים וביבואנים: "הסיבה לשורת הכישלונות המתמשכת בשמירה על מעמדם של חברי האיגוד היא התנהלות מיושנת וחנפנית מצדו של לין שחושש להתעמת עם שרי האוצר והכלכלה ומעדיף להתנהל מולם בצורה רכה ומלטפת, לרבות באמצעות פרסום מכתבי תודה ותמיכה בהם", נאמר בהודעה שפרסם הפורום. שם נאמר עוד כי "מדובר ביריית פתיחה, ובימים הקרובים יינקטו בנושא מהלכים נוספים".

מוקדם יותר היום קיים איגוד לשכות המסחר בסינמטק בתל-אביב כנס מחאה על ריבוי הרגולציה שמשיתה הממשלה על המגזר העסקי. חלק מבאי הכנס נתקלו בנציגים הפורום, שחילקו להם שקיות עם כדורי נפטלין. כדורי נפטלין הונחו באותה השעה גם בלשכתו של לין, בבית איגוד לשכות המסחר.

לדברי רוזנבאום הקמפיין לא נועד לקרוא לבחירות באיגוד, להדחתו של לין ולא מבטא שאיפה פוליטית של גורם כלשהו: "המטרה היא לנער את האבק שמכסה את האיגוד", אמר.

לין התייחס בשיחה עם "גלובס" לקמפיין החדש שמופנה כלפיו ואמר כי אינו מכיר את הסרטון וגם אין בכוונתו לצפות בו: "אינני מתכוון לבזבז את זמני על שטויות", אמר והוסיף: "אלה שלא עושים דבר ואינם מאורגנים מביאים את עצמם לידי ביטוי באמצעות סרטונים בתקווה שיקבלו תשומת לב תקשורתית תוך מתקפה שהם מפנים לעבר אנשים שכן עובדים וכן עושים. אין ארגון בישראל שפועל להגנת המגזר העסקי יותר מאיתנו, וזו מלחמה שאנחנו מנהלים בהתמדה יותר מכל ארגון אחר וכראייה לכך, הבוקר קיימנו כנס מחאה ראשון וחסר תקדים נגד שטף הרגולציות על המגזר העסקי".