צה"ל חושף: כך תיראה ההגנה על אסדות הגז הטבעי בים התיכון

מדובר ב-4 ספינות מגן שהוזמנו מטיסנקרופ הגרמנית במאי 2015 ונמצאות במרכז תיק 3000 שנחקר בלהב 433 של המשטרה וקיבל את הכינוי "פרשת הצוללות"

הדמיה סער 6 / דובר צה"ל
הדמיה סער 6 / דובר צה"ל

עם מערכות מתקדמות לגילוי של מגוון מטרות בים ובאוויר, יכולת תקיפה לטווחים קצרים וארוכים, מנחתים ייעודיים למסוקים, אמצעי לוחמה אלקטרונית, מכ"מים רבי-עצמה ומערכות להגנה מפני תקיפות סייבר - כך ייראו ספינות המגן מסוג סער 6, שישמשו החל מעוד כשנתיים את חיל הים במשימת ההגנה על אסדות הגז הטבעי של ישראל בים התיכון.

4 ספינות המגן החדשות הוזמנו בידי ישראל מחברת טיסנקרופ הגרמנית בחודש מאי 2015 במטרה להרחיב את יכולות ההגנה של חיל הים על תשתיות הגז הטבעי בים התיכון, וייצורן נמצא בעיצומו. בצה"לאומרים כי הספינות יימסרו לשימוש חיל הים במהלך 2020.

מדובר בספינות שנמצאות במרכז תיק 3000 שנחקר בלהב 433 של המשטרה וקיבל את הכינוי "פרשת הצוללות". במשטרה חושדים כי העסקה שבמסגרתה הוזמנו ספינות אלה, כמו גם 3 צוללות דולפין חדשות לשימוש חיל הים מהתאגיד הגרמני טיסנקרופ נגועה בשחיתות, תוך עבירות של שוחד וניגוד עניינים של גורמים שהיו מעורבים בה ובהם מפקד חיל הים לשעבר, האלוף (מיל') אליעזר (צ'ייני) מרום; איש העסקים מיקי גנור; ועורך דינו ובן-דודו של ראש הממשלה, דוד שמרון.

בזמן שבמשטרה עדיין ממשיכים לחקור את כשירות העסקה, בחיל הים ממשיכים להיערך לקראת קליטת האניות החדשות: אורכה של כל ספינה הוא 90 מטר, רוחבה כ 13 וחצי מטר וגובהה כ 21 מטר. כל ספינה כזאת תאכלס כ 70 אנשי צוות, תנוע במהירות של כ 25 קשר ותפעל לטווחים של כ 2500 מייל.

בכוחן של הספינות החדשות לענות למגוון האיומים שארגוני הטרור מאיימים להפנות לעבר הנכסים הכלכליים של ישראל בים התיכון, וכל אחת תישא כמויות גדולות של טילי יירוט שיופנו לעבר טילים שישוגרו אל אסדות הגז הטבעי. בין השאר, על סיפון האניות תותקן מערכת כיפת ברזל ימית של רפאל; מערכת טילי הגנה מסוג ברק 8 של התעשייה האווירית; המכ"ם אדיר שמתוצרת אלתא מערכות ומסוקים מסוג סי-הוק.

בחיל הים אומרים כי ספינות המגן החדשות ישפרו משמעותית את יכולות ההגנה על תחומי המים הכלכליים של ישראל, ששטחם הוא פי שניים משטחה של מדינת ישראל כולה. זאת, במטרה להגן על העצמאות האנרגטית של ישראל ועל רקע הערכה שבשנת 2020 כ 75% ממקורות האנרגיה של המדינה- יהיו מהים התיכון.