נתניהו על החלטת המשטרה: רק היועץ המשפטי מחליט

רה"מ פרסם הערב סרטון קצר בעמוד הפייסבוק שלו ובו תגובה לכותרות בכלי התקשורת על החלטת המשטרה שיש תשתית ראייתית נגדו ■ נתניהו חזר ואמר: "לא יהיה כלום, כי אני יודע את האמת"

בנימין נתניהו, ועידת ישראל לעסקים / צלם: איל יצהר
בנימין נתניהו, ועידת ישראל לעסקים / צלם: איל יצהר

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הערב (ד') סרטון קצר בעמוד הפייסבוק שלו ובו תגובה לכותרות בכלי התקשורת על החלטת המשטרה שיש תשתית ראייתית נגדו בתיק 1000 (קבלת שוחד, הפרת חובת אמונים) ובתיק 2000. לדברי נתניהו, רק היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט יקבל את ההחלטה הסופית בעניינו.

נתניהו חזר ואמר בסרטון: "לא יהיה כלום, כי אני יודע את האמת". לדבריו, מדינת ישראל "מדינת ישראל היא מדינת חוק. החוק אומר שמי שקובע אם יש ראיות לכאורה נגד ראש הממשלה זה היועץ המשפטי לממשלה, והוא מתייעץ עם פרקליט המדינה. פרקליט המדינה אמר רק לאחרונה בכנסת שכמחצית מהמלצות המשטרה מסתיימות בלא כלום. אז אל תהיו במתח: המלצות יהיו, שלטים בנוסח 'ביבי אשם עד שתוכח חפותו' גם הם יהיו, לחצים פסולים - גם הם יהיו. אבל אני בטוח שבסופו של יום הגורמים המשפטיים המוסמכים יגיעו למסקנה אחת, לאמת הפשוטה: אין כלום". 

מוקדם יותר היום הופיע ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, באירוע פומבי לזכרו של ראש הממשלה אריאל שרון ז"ל. באירוע, שנערך בבית התפוצות, אמר אולמרט מעל הבמה כי הוא מאחל לנתניהו "שיסיים את תפקידו מהר ובדרך נאותה".

עוד אמר אולמרט כי לא היה בקשר עם נתניהו מאז 2009. "מדי פעם אני שומע דברים על בני משפחתי", אמר אולמרט, תוך שהוא רומז על דברים שהטיח בנו של נתניהו, יאיר נתניהו, בבניו של אולמרט.