נתניהו: "מזעזע שהמפכ"ל חוזר על רמיזה הזויה ושקרית"

רה"מ התייחס בחשבון הפייסבוק שלו לטענות מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, שלפיהן "גורמים רבי-כוח" שכרו חוקרים פרטיים נגד המעורבים בתיקי החקירה נגדו ■ נתניהו קרא לחקירה "אובייקטיבית ומהירה" של הטענות והוסיף: "צל כבד הוטל על חקירותיי וההמלצות נגדי"

רוני אלשיך ובנימין נתניהו   / צילומים :אוריה תדמור ואיל יצהר
רוני אלשיך ובנימין נתניהו / צילומים :אוריה תדמור ואיל יצהר

ראש הממשלה בנימין נתניהו במתקפה חסרת תקדים על המשטרה והמפכ"ל: בשעות הלילה אמש ובעקבות הראיון שערכה אילנה דיין ב"עובדה" עם מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, כתב נתניהו בחשבון הפייסבוק שלו כי "מזעזע לגלות שהמפכ"ל חוזר על הרמיזה ההזויה והשקרית", לפיה חוקרים פרטיים אספו מידע נגד קצינים המעורבים בתיקי החקירה נגד נתניהו.

נתניהו הוסיף: "מזעזע לגלות שהמפכ"ל חזר גם בפני עיתונאים על הרמיזה ההזויה והשקרית לא פחות של רוני ריטמן, כאילו ראש הממשלה היה מעורב בתלונת קצינת משטרה נגד ריטמן בגין הטרדה מינית".

נתניהו הוסיף וכתב: "איך ייתכן שריטמן עומד בראש היחידה שחוקרת את ראש הממשלה (להב 433. ח',מ') ומשתתף אישית בגיבוש ההמלצות נגדו?". לדברי ראש הממשלה, "כל אדם הגון ישאל את עצמו איך אנשים שאומרים דברים הזויים כאלה על ראש הממשלה יכולים לחקור אותו באובייקטיביות ולהמליץ בעניינו ללא משוא-פנים? צל גדול הוטל הערב על חקירות המשטרה והמלצותיה בעניינו של ראש הממשלה נתניהו".

נתניהו הוסיף וכתב כי הרמיזות של המפכ"ל כל-כך חמורות, "שנדרשת מיד חקירה אובייקטיבית ומהירה על הטענה שראש הממשלה שלח חוקרים - ולאחר שיתברר שאין קשר כזה, יש להסיק את המסקנות המתחייבות לגבי אופן ניהול החקירה וגיבוש ההמלצות נגד ראש הממשלה". 

אמש (ד') שודר ב"עובדה" ראיון עם מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, שבו אמר בין היתר כי "חוקרים פרטיים אספו מידע נגד קצינים שמעורבים בתיקי נתניהו". לדברי אלשיך, החוקרים נשכרו על-ידי "גורמים רבי-כוח".

המפכ"ל התייחס לתלונת קצינה שהוגשה נגד מפקד להב 433, ניצב רוני ריטמן, שלטענתה הטריד אותה מינית. "אני חושש שמה שנטען על-ידי הקצינה איננו נכון. אחריותי גם לא לאפשר לקציני המשטרה להיות מרמס", אמר.

אלשיך הודיע בנוסף כי ההמלצות בתיקים 1000 ו-2000, שבמרכזם עומד החשד לעבירות על טוהר המידות שביצע נתניהו לכאורה, צפויות להתפרסם בקרוב, ו"כשיתפרסמו סיכומי החקירה, יהיה מי שיופתע". הוא הבהיר: "אני מכיר כל מילה מהעדויות בחקירות נתניהו".

במקביל התקיימו אתמול דיונים בלשכתו של המפכ"ל בנוכחות כל צמרת החקירות של ראש הממשלה, ובהם הוצגו בפניו סיכומי החקירות. לפי הפרסומים, המשטרה צפויה להמליץ להגיש כתב אישום נגד נתניהו בתיק 1000 (פרשת המתנות) ובתיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס), בעבירות של מרמה והפרת אמונים וייתכן שגם בשוחד. את סיכומי החקירה הציגה סגן-ניצב לילית טייבר, ראש מפלג חקירות ביחידה הארצית לחקירות הונאה, שחיברה את הסיכומים.