לקראת ההנפקה: פתאל חותך את מחיר המינימום בכ-15%

כעת, הנפקת המניות הראשונית של החברה אמורה לצאת לדרך ביום שני הקרוב לפני שווי של 3.4 מיליארד שקל לאימפריית המלונות של פתאל, לעומת שווי של 4 מיליארד שקל לפחות "לפני הכסף" לפיו תכנן פתאל להנפיק כ-10% מהון החברה

דוד פתאל / צילום: אלון רון
דוד פתאל / צילום: אלון רון

לקראת הנפקת הענק של חברת המלונות פתאל החזקות בשבוע הבא, נאלץ בעל השליטה דוד פתאל, לחתוך את שווי החברה בכ-15% - ככל הנראה בלחץ של חתמי ההנפקה שאותה מובילה לידר.

הנפקת המניות הראשונית של פתאל צפויה לצאת לדרך ביום שני הקרוב, לפני שווי מינימום לחברה של 3.4 מיליארד שקל "לפני הכסף" - לעומת שווי של 4 מיליארד שקל לפחות לפיו תכנן פתאל להנפיק עד 10% מהון החברה. היקף הגיוס המתוכנן צפוי לקטון בהתאם מכ-400 מיליון שקל לכ-340 מיליון שקל.

השווי המינימאלי, אגב, הוא לפני עמלת התחייבות מוקדמת בגובה של 2.5% כך ששוויה של החברה עבור משקיעים מוסדיים שישתתפו בהנפקה יעמוד על כ-3.3 מיליארד שקל.

נציין כי לקראת ההנפקה ביצעו בחברת אנטרופי הערכת שווי לפתאל לפיה שוויה של החברה מסתכם בכ-4.3 מיליארד שקל.

ה"חיתוך" במחיר נעשה, בין השאר, על רקע הטלטלה בשוקי המניות בארץ ובעולם. עם זאת, מקורבים להנפקה ציינו בשיחה עם "גלובס" כי לדעתם, למרות החיתוך במחיר המינימום, יש סיכוי סביר שהיא תיסגר בסופו של דבר לפי שווי חברה גבוה יותר של כ-4 מיליארד שקל.

פתאל החזקות, שאותה הקים דוד פתאל לפני כ-20 שנה, מונה כיום 167 מלונות הכוללים כ-32 אלף חדרים, ב-17 מדינות. בעלי המניות בחברה כוללים ערב ההנפקה את דוד פתאל עצמו (71.8%), גרושתו הדסה (9.65%) וקבוצת הביטוח מגדל (18.55%). עלות שכרו של פתאל כמנכ"ל החברה עומדת על כ-9 מיליון שקל בשנה.

לאחר פרסום טיוטת התשקיף הראשונה של פתאל החזקות לפני כשבועיים יצאה הנהלת החברה לסבב מצגות (רוד שואו) שאמור להסתיים היום. ביום שלאחר פרסום התשקיף, עוד כשהאווירה בשוק המניות הייתה אופטימית הרבה יותר, אמר גורם בכיר בשוק ההון ל"גלובס" כי "לא ראיתי הנפקה אחת בשוק ההון הישראלי בשנים האחרונות שבוצעה בשווי שעליו דובר בתחילת הדרך. יש כאן משחק פסיכולוגי שהחתמים בארץ משחקים על בסיס קבוע, כשהם משאירים עוד לפני הרוד שואו טווח התאמה מסוים למטה. כל החתמים בשוק יודעים כיום שמאוד לא קל לבצע הנפקות אקוויטי מבלי לתת הנחה מסוימת למשתתפים בהנפקה".