בעזרת מענק של עשרות מ' ש', נצבא תקים מלון באירפורט סיטי

החברה, בעלת פארק העסקים הסמוך לנתב"ג, מבקשת כעת את היתר הבנייה למלון ■ המלון יהיה ברמה של 5 כוכבים, ויכלול 250 חדרים ■ רשת פתאל מתעניינת בניהולו

הדמיה של המלון  / הדמיה:  נצבא
הדמיה של המלון / הדמיה: נצבא

חברת נצבא שבשליטת איש העסקים חיים צוף, מקורבו של איש העסקים קובי מימון, מרחיבה את פעילותה בתחום המלונאות: ל"גלובס" נודע, כי החברה הגישה בימים האחרונים בקשה להיתר בניייה למלון בכניסה לפארק העסקים אירפורט סיטי שבבעלותה, בסמוך לנמל התעופה בן גוריון. הבקשה להיתר, שהוגשה לוועדה המקומית לתכנון ובנייה חבל מודיעין, נסמכת על תוכנית בנין עיר מאושרת ואינה כוללת שינויים או הקלות, ועל כן ההיתר צפוי להתקבל במהירות.

ההשקעה בהקמת המלון, על פי האומדן הנוכחי של 850 אלף שקל לחדר, היא הרבה יותר מ-200 מיליון שקל, והמענק הממשלתי שתקבל נצבא בגינו צפוי להגיע לעשרות מיליונים. המלון יכלול 250 חדרים ב-7 קומות, ובשטח עילי של כ-16 אלף מ"ר, ושתי קומות תת קרקעיות בשטח כ-15 אלף מ"ר. הוא יהיה ברמה של 5 כוכבים. המלון יהיה הראשון שיוקם בסמוך לנתב"ג וצפוי לשרת צוותי אוויר, נוסעים שטיסותיהם מתעכבות ומבקרים עסקיים בפארק התעסוקה. עוד נודע ל"גלובס" כי נצבא מנהלת מגעים עם מספר רשתות ניהול ישראליות ובינ"ל לניהול המלון, ביניהן רשת פתאל שבבעלות דוד פתאל.

המלון יוקם למעשה באיחור של יותר מ-15 שנה, שכן בתוכנית של אירפורט סיטי, שאוכלס בשנת 2001, כבר נכלל המלון, אך החברה בחרה שלא להקים אותו עד היום, כנראה מחשש להיעדר ביקושים. בשיחה ל"גלובס", הסביר מנכ"ל נצבא, פרי אטיאס, כי שני דברים הובילו את החברה להחליט לממש כעת את הקמת המלון: "ראשית משרד התיירות קיבל החלטה חשובה על הרחבת המענקים בכל הארץ, למעט תל אביב והרצליה, תמריץ שלא היה קיים קודם, כך שניתן לקבל 20% החזר להשקעה בהקמת המלון. דבר שני הוא הגידול בתיירות שהביא להרחבת נתב"ג והטרמינל, ויש צורך עצום בחדרי מלון לצוותי אוויר ונוסעים".

המלון שתקים נצבא לא אמור להיות המלון היחיד בסמוך לנתב"ג. כזכור, כבר בחודש באוקטובר 2016 החליט משרד האוצר להקים מלון בנתב"ג בשיטת DBOT שיהיה שייך למפת אזורי העדיפות בחוק עידוד השקעות הון. מאז, פירסמה רשות שדות התעופה מספר פעמים את המכרז להקמת מלון ברמה של 3 כוכבים, על קרקע של המדינה ממערב לטרמינל 3 ועם גישה ישירה אליו. אלא שהמכרז נדחה שוב ושוב.

בשונה מהמלון המוצע במכרז, המלון שתקים נצבא יישען גם על פארק העסקים שבו הוא יוקם. בין העוגנים באירפורט סיטי שוכרים כמו שיכון ובינוי מקבוצת אריסון, ההנהלה המרכזית של בנק ירושלים וחברות נוספות.

לפני מספר שנים, קיבלה נצבא החלטה אסטרטגית להיכנס למלונאות, ובימים אלה מקימה החברה בארץ כ-2,000 חדרי מלון בנוסף, מחזיקה נצבא גם במלון הנסיכה באילת, אותו רכשה ביותר מ-250 מיליון שקל, והוא צפוי להיפתח ברבעון השלישי של השנה בתום שיפוץ.