גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

כוכבות הרשת שהן בכלל כוכבות רשתות חברתיות

כוכבי הרשת, היוטיוברים ואלופי העוקבים באינסטגרם מצאו את הדרך לפנות לקהלים שלהם מחוץ לתקשורת הממוסדת, מנהלים את עצמם ולמדו גם איך לייצר מזה כסף ■ עכשיו רק צריך שהמפרסמים יתקשרו ■ מגזין "פירמה"

טליה סוטרה / מתוך: עמוד הפייסבוק של Talia Baderman, צילום: ערן לוי
טליה סוטרה / מתוך: עמוד הפייסבוק של Talia Baderman, צילום: ערן לוי

רוקדת על כל הפלטפורמות

גל גולד - @ gal_gold , בת 28, 271 אלף עוקבים באינסטגרם.

רקדנית, כיאורוגרפית וכוכבת אינסטגרם. מלמדת היפהופ ומעלה סרטונים בהם היא רוקדת לבד או עם תלמידות.

מה את עושה?

"המקצוע שלי זה ריקוד. זו גם התשוקה שלי, האהבה שלי. אני מלמדת בכל הארץ. אני מנהלת את הרקדניות של מכבי תל אביב, את המעודדות. אני גם עושה כוריאוגרפיה לקליפים, פרסומות, כל מה שמציעים לי. עשיתי את המופע של עדן בן זקן בקיסריה, עשיתי לה כוריאוגרפיה. עכשיו אני עושה את הכוריאוגרפיה לקייט ואור אם את מכירה. הן כוכבות שהולכות לעלות ממש בקרוב. יש להן כבר קליפ ראשון".

איך הגעת לתפוצה כזאת?

"זה קרה לפני בערך שלוש או ארבע שנים. פשוט העליתי סרטונים שלי רוקדת, ואנשים אהבו ושיתפו הרבה. אנשים התחילו לעקוב, ומפה לאוזן הלייקים והצפיות התחילו גם כן לעלות. לא היה דבר אחד ספציפי, זה פשוט קרה בתנופה, בבום, הכול קרה מהר".

באיזו תדירות את מעלה פוסט לאינסטגרם?

"אני משתדלת להעלות תמונה פעם ביום, אבל לפעמים לא כל כך יוצא. יש לי ימים עמוסים, אז בערך פעם ביום-יומיים".

את עושה כסף מהאינסטגרם?

"כן, כמה שאפשר. לפעמים חברות בגדים פונות אליי, לפעמים דברים שקשורים לספורט. אני בוחרת דבר ראשון לפי אם אני מתחברת למוצר ואם הוא קשור אליי באיזושהי צורה, ודבר שני, לפי תמחור כמובן".

איך את מסכמת את השנה?

"אני מתחילה להשיג את כל אחת מהמטרות שלי, בלי עין הרע. בתחום הריקוד, הייתי מעודדת של מכבי תל אביב לפני שבע שנים בערך, ועכשיו אני לא רק הכוריאוגרפית, אני המנהלת של הקבוצה. אני הייתי ילדה ביישנית ממש, ועכשיו להעביר סדנאות ושיעורים זה קפיצת מדרגה משמעותית עבורי".

איפה האינסטגרם נכנס לתמונה?

"האינסטגרם היום הוא כלי, בין אם רוצים ובין אם לא. הוא כלי שימושי במיוחד אצלי. בזכות האינסטגרם אנשים יכולים לראות אותי ולהתרשם, אנשים רוצים להגיע לשיעורים. מכל העולם אני מקבלת תגובות 'את ההשראה שלי'. בניו יורק מחכים לי לסדנה כבר שנתיים. אני מקבלת הזמנות מכל העולם, מהודו גם קיבלתי. אבל אם זה לא היה המקצוע שלי, אני לא יודעת אם היה לי חשבון, כי יש הרבה דברים באינסטגרם שאני לא אוהבת".

מה למשל?

"איך אני אגדיר את זה? אנשים שאין להם גבול, שבשביל לייקים ובשביל צפיות הם יעשו הכל. גם מבחינה זוגית, היום זה לא כמו פעם, אי אפשר להתרשם מבנאדם פנים מול פנים. היום כל האפשרויות פתוחות באינטרנט וזה מועד לפורענות".

יש לך עוד פלטפורמות שאת פעילה בהן?

"יש לי פייסבוק, אבל חסמו אותי בעמוד הפייסבוק האישי לפני שלושה חודשים בגלל זכויות יוצרים".

מה הכוונה?

"זו הבעיה של כל הרקדנים בארץ ובעולם באופן כללי - זכויות יוצרים על השירים שאנחנו משתמשים בהם. העליתי ריקודים שלי משיעורים עם שירים, ופייסבוק התריע שיש זכויות יוצרים על השיר הזה, ושאני צריכה אישור לכך, איכשהו. אין לי מושג איך להשיג את האישור הזה, מבחינתי הייתי משלמת כדי להשתמש בשירים, אבל הם פשוט חוסמים ישר".

איך הייתה השנה שלך?

"השנה שלי הייתה מהממת, השגתי הרבה. הדבר הראשון זה העבודה עם מכבי. הייתי מעודדת שם אולי 4 חודשים ולא כל כך אהבתי את סגנון הניהול, 7 שנים לאחר מכן אני זאת שמנהלת שם את העניינים. השנה גם אחיינית שלי נולדה, וגם קניתי את הרכב שחיפשתי ורציתי. עבדתי עם עדן בן זקן, היא האמנית הראשונה שעבדתי איתה, ועכשיו אני עובדת עם קייט ואור".

שינית את הניהול במכבי?

"דבר ראשון, הבאתי פעם ראשונה רקדן זכר. המעודדות תמיד היו ברקע, אף אחד לא זכר אותן בכלל ועכשיו יש שינוי, יש עליהן דיבור. עד היום זה היה מעודדות ועכשיו זה ממש רקדנים, מתרכזים באמנות הריקוד".

מה היעדים שלך ל-2018?

"אני מאחלת לעצמי להמשיך לרקוד. בא לי ממש ללמד סדנה בחו"ל. להמשיך עם קייט ואור, שנצמח ביחד ונהפוך לדבר הבא. כל שנה אני מופתעת מחדש מההצעות שמציעים לי".

יש אמן או אמנית שאת חולמת לעבוד איתם?

"בארץ הסצנה לא כזאת חזקה, אבל בחו"ל ביונסה זה וואו".

גמישות מחשבתית

טליה בדרמן

talia_sutra@ בת 29

איך התחלת?

"אני מלמדת יוגה כבר כמעט 9 שנים. הייתי מעלה צילומי תנוחות יוגה לאלבומים בפייסבוק, עד שלפני משהו כמו חמש שנים אחי הגדול אמר לי שכדאי לי להוריד את האפליקציה של אינסטגרם. אני טיפוס שתמיד כשאומרים לי לעשות משהו, אני אומרת 'לא'. אז כמובן אמרתי שזה לא בשבילי. לקח לי כמה חודשים עד שפתחתי חשבון. אני חושבת שהייתי אחד מחשבונות היוגה-אינסטגרם הראשונים ברשת. לפני שנתיים אינסטגרם הציגו אותי בסטורי שלהם. זה כבוד גדול להיבחר על ידי אינסטגרם. התמונה שלי שהוצגה אצלם קיבלה 2 מיליון לייקים, זו תמונת היוגה הכי 'אהובה' אי-פעם".

מה את עושה באינסטגרם?

"אני משתמשת בטכנולוגיה כדי להעלות מודעות לתרגול יוגה, לטבעונות ולסגנון החיים שלי. זה גורם לי להרבה שמחה והרבה נחת כשאני מקבלת הודעות מאנשים שאומרים לי שהם טבעונים אפילו פעמיים בשבוע בזכותי. אני רואה שהאימפקט שלי הוא מאוד-מאוד גדול. חוץ מזה זה גם עוזר לי לפרנס את עצמי בצורה שלא הייתי יכולה להתפרנס ממנה רק מלימודי יוגה. אני מקדמת בעיקר עסקים קטנים ועובדת רק עם חברות שאני מאמינה בהן. האינסטגרם גם עוזר להישאר בקשר עם התלמידים שלי, שרובם בארה"ב".

איך את ממנפת את ההצלחה שלך ברשת למציאות?

"אני משתמשת בפלטפורמה שיש לי באינסטגרם כדי לדבר על אנשים אחרים. אני בוחרת לפרסם מורים אחרים שאולי אין להם את הבמה שיש לי. לפני ארבע שנים התחלתי את ההאשטאג loveandalliscoming#, זו מנטרה שאומרת שאם הולכים לפי הלב ופועלים ממקום של אהבה, אי אפשר להגיע לסיטואציה לא טובה. כשהבן שלי נולד הייתי יושבת להיניק אותו שעות בכל יום, ובזמן שהינקתי עלה לי הרעיון לקחת את ההאשטאג ולהפוך אותו לתנועה בעולם. אני מארגנת אירועים בכל העולם עם מאסטרים ביוגה שנותנים שיעורים, סדנאות והרצאות בחינם. האירוע הראשון היה לפני חודש בלוס אנג'לס, האירוע השני היה בוויליאמסבורג בברוקלין, האירוע הבא מתוכנן להיות בלונדון ואחריו נעשה אירוע בתל אביב".

מה את אוהבת באינסטגרם ומה פחות?

"אני מאוד אוהבת שיש אפשרות להביע את עצמנו ולהעלות מודעות לנושאים מאוד חשובים. למשל טבעונות זה לא רק בשבילי, זה יכול לעזור לסביבה ולחיים של יצורים אחרים, לא רק אני ואני. אבל הבעיה היא שאותו הכלי, אותה טכנולוגיה, יכולה לגרום לאנשים להרגיש שהם לא טובים מספיק. הרבה אנשים יכולים לראות חשבונות של אחרים ולהאמין שלאחרים יש חיים מושלמים ולהם לא. בגלל זה אני לא כותבת ומראה רק את ההיי-לייטס, אלא משתפת בדברים שמאתגרים אותי אמוציונלית, מנטלית ופיזית. כששיתפתי חוויות קשות מהלידה והאימהות, הרבה נשים הזדהו עם החוויות שלי וכתבו לי 'וואו, ממש הוצאת לי את המילים מהפה'".

איך הייתה השנה שלך?

"נולד לי בן השנה ונהייתי אמא. זה היה רגע השיא. מאז אני מכירה את עצמי מחדש קודם כול. יש רגעים כשאת אמא טרייה, בין הנקות להחלפות, שאת שואלת את עצמך 'איפה אני נמצאת?'. אין יותר זמן לעצמי, לתרגול יוגה, להיות לבד. אבל גם למדתי בתהליך הזה לשחרר מהעבר ומהעצמי הקודם שלי ולהיוולד מחדש, והלב שלי נפתח".

מה היעדים שלך ל-2018?

"השנה שלי כבר מתוכננת: בשבוע הבא אני טסה לפריז, ומשם למרקש ואז לברצלונה, ואז אני הולכת לפסטיבל יוגה בנורבגיה, ואז ללונדון ואז שוב לפה, ואז לניו יורק, וזה רק עד מארס. אני מאוד מעריכה את ההצלחה שלי, אבל ההצלחה הזאת יכולה להיות אתגר לאנשים שסביבי. מה שאני מאחלת לעצמי זה בין הצילומים והשיעורים - למצוא זמן איכות עם המשפחה שלי, למצוא שיווי משקל".

ומה את מאחלת לעוקבים שלך?

"אם אתם עדיין לא מתרגלים יוגה, תתחילו. ואם אתם קוראים את זה, אולי זה סימן לעצום עיניים, לקחת נשימה עמוקה, להוציא את האוויר, ולהרגיש קצת יותר בבית בגוף שלנו". 8

וייבים טובים זה מחייב

מה אתה עושה?

"הרצנו פרויקט בשם MyVibe שרץ בצורה די מקצועית עם מימון של החברה שלי. המטרה היא לעשות פרויקט של ולוגינג אמיתי בישראל וגם ליהנות. בגלל זה קראנו לפרויקט MyVibe - אם לא היו וייבים טובים זה לא היה עובד. השגנו את הממוצע האינטראקטיבי הכי גדול בישראל: 60 מיליון דקות נצפו בכל חודש בערוץ שלנו. גם היה לנו את קצב הצמיחה הכי גדול. ב-4 חודשים הגענו ל-220 אלף מנויים, אבל הפרויקט נגמר".

למה הפסקתם?

"כשהייתי בלופים של ולוגינג על בסיס יומי, לא יכולתי לפתח את היצירתיות. הפסקנו בשביל לעצור ולחשוב איך לחדש ואיך להוציא את התוכן הכי איכותי שיש".

איך הגעת לתפוצה כזאת?

"התחלתי להעלות ולוגים לפייסבוק עוד בתקופת הצבא בשביל להעביר את השירות שלי. תמיד הייתי נהנה להסתכל על סרטים, סדרות, פרסומות, ולא הייתי רק נהנה ומתרגש אלא גם שואל 'למה נהניתי פה? למה זה עובד?'.

"במקביל התחלתי לקרוא כל מיני מאמרים ולצפות ביוטיוב בנושאים של איך לגבש חזון, איך לגבש תוכנית עסקית. תמיד הייתי שאפתן, תמיד רציתי להצליח ולא ידעתי באיזה תחום בדיוק. הקמתי חברת תוכן וקריאייטיב בתחום הבידור יחד עם לידור סבג ועוד שני שותפים ושני משקיעים. תוך כדי שהתקדמתי בעולם היזמות, המשכתי להתעסק בתחביבים שלי, והשנה הבנתי שזה יכול לעבוד יחד. בתהליך של חודש-חודשיים הגשתי את התוכנית לפרויקט MyVibe לחברה שלי, ויצאנו לדרך".

הרבה יוטיוברים עושים סרטונים באופן עצמאי, למה צריך חברה?

"ולוגים אני יכול ליצור לבד וגם עשיתי את זה, אבל כיף שיש אנשים שתומכים בך. כשהופכים לחברה זה כאילו גוף מסחרי, אבל אנחנו לא מסתכלים על זה ככה. אנחנו מסתכלים על זה כשותפות - איך אנחנו כשותפים מצליחים ומקדמים אחד את השני".

אז איך מצליחים, איך עושים מזה כסף?

"לערוץ יש מודל רווח מבוסס מרצ'נדייז. יש לנו חנות אונליין".

איך הייתה השנה שלך?

"שנת 2017 הייתה מדהימה. התגבשתי על עצמי מבחינת חזון והבנתי מי אני כאינדיבידואל. השתחררתי מהצבא ב-2015, והתחלתי לעבוד פה ושם, וב-2017 הכול סוף סוף קרה. הצלחנו לגייס כספים ולהקים את החברה. קודם לא ערבבתי את הצד העסקי עם התחביבים שלי, עם היצירה והסרטונים הוויראליים, ורק בשנה האחרונה זה התחבר יחד. אם חושבים על זה, רק אם אתה עושה משהו שאתה אוהב, אתה תצליח".

מה היעדים ל-2018?

"במהלך החודש האחרון לקחנו הפסקה כדי ליצור את הדבר הבא. יצרנו קשרים חדשים, בין היתר טלוויזיוניים, והתגבשנו על פרויקט חדש. מה שאני יכול להגיד כרגע זה שבקרוב מאוד אני הולך לחזור ליוטיוב לוולוג יומי". 8

להמציא את עצמך מחדש כל הזמן

ליגל רז

@ligalraz

QueenLigi

בת 19

מה את עושה?

"אני אוהבת להצחיק אנשים. אני מדברת ומספרת סיפורים מצחיקים".

מתי התחלת?

"ההגעה שלי לרשתות החברתיות הייתה נורא פתאומית. התחלתי קצת לפני גיל 17. ישבתי עם חברים וסיפרתי סיפור ממש מצחיק על הסילבסטר, ואחד מהם אמר לי: 'תקשיבי, את קורעת, את חייבת לעשות סרטונים בפייסבוק'. הסרטון הראשון נהיה ממש ויראלי, הוא קיבל משהו כמו 10,000 לייקים ואיזה 300 אלף צפיות, שזה המון לסרטון ראשון. אחר כך פשוט המשכתי לעשות את זה, וזה התגלגל. אני חושבת שבתקופה שהתחלתי בפייסבוק הייתה אולי עוד בת אחת שעושה את זה. בנות בדרך כלל עוסקות בביוטי, באופנה, וזה לא הקטע שלי. אני מדברת תכל'ס. זה מה שתפס אנשים".

את מתכוונת למנף את ההצלחה ברשת?

"אני רוצה להיות שחקנית ואין ספק שהרשתות החברתיות מקדמות אותי. אבל אני לא עושה את הרשתות רק כדי להיות שחקנית, אלא גם כי אני אוהבת את זה. המטרה הבאה שלי היא ללכת לבית ספר למשחק. אני חושבת להתחיל עם זה בשנה הבאה כי כרגע היוטיוב תופס לי את כל הלו"ז".

להיות כוכבת יוטיוב זה הרבה עבודה?

"כן. יוטיוב זה מקצוע מאוד תובעני שצריך להקדיש לו את רוב היום שלך. אני חיה סביב הרשתות החברתיות, לערוך עד השעות הקטנות של הלילה, לכתוב ולהמציא את עצמי מחדש כל הזמן. אני כותבת, מצלמת ועורכת הכול לבד. לא ידעתי כלום לפני שהתחלתי ולמדתי בכוחות עצמי. ישבתי וראיתי סרטונים ביוטיוב, איך עושים את זה. יש לי לו"ז לעמוד בו, אז ילדים בגיל שלי יוצאים, מבלים, ואני צריכה לוותר על המון דברים".

איזו רשת חברתית את הכי אוהבת?

"בפייסבוק היה לי בעיקר קהל של בני 25 פלוס, ואנשים בוגרים הם פחות נחמדים מילדים. יותר מצאתי את עצמי ביוטיוב ואני מחשיבה את עצמי יוטיוברית יותר מאשר אינסטגרמרית, כי ביוטיוב זה באמת להיות חברה בקהילה. אבל אני הכי פעילה באינסטגרם בגלל הקלות של זה. לקחת את הטלפון ולצלם תמונה זה יותר קל מלשבת, לערוך ולתכנן סרטון. האינסטגרם יותר שטחי, לא במובן הרע של המילה, כל אחד לעצמו, ויש בזה משהו כיפי יותר".

את עושה גם שיתופי פעולה עם יוטיוברים אחרים?

"כן. אני עובדת רק עם מי שיש לי איתו כימיה מול המצלמה. נניח, יש לי חברה טובה שגם היא יוטיוברית, ורצינו לצלם יחד סרטון, אבל הכימיה מול המצלמה לא עבדה, אז לא פרסמנו אותו. אני מאוד אוהבת לעשות שיתופי פעולה עם חבר שלי, שהוא גם יוטיובר. קוראים לו בן קיסר והוא עושה פרודיות וצחוקים".

מי יותר מצחיק?

"ברור שאני".

איך את מסבירה את זה שעוקבות אחרייך בעיקר בנות?

"יש לי תוכן של בנות, אני מדברת על מערכות יחסים, על פרידות ועל מחזור. אבל אני דווקא מקבלת די הרבה הודעות מבנים שכותבים לי שאני עוזרת להם להבין איך הצד השני מרגיש. הייתי שמחה אם היה מישהו כמוני ביוטיוב שהיה עוזר לי להבין בנים".

איך את מסכמת את 2017?

"הגעתי ל-100 אלף עוקבים באינסטגרם, וזה עשה לי את השנה בצורה מטורפת. זו הייתה שנה מדהימה של המון עבודה והתבגרות. גם סיימתי בית ספר, יצאתי לחיים, נכנסתי למערכת יחסים. הייתה לי שנה מלאה ביצירת תוכן".

מה היעדים שלך ל-2018?

"בשנה הבאה אני רוצה להתחיל ללמוד משחק. אני גם רוצה להגיע ל-100 אלף עוקבים ביוטיוב ולפתח יותר את התוכן שלי, ולהרחיב את הקהל שלי. אם עד עכשיו רוב הקהל שלי הן בנות, אני רוצה גם קהל של בנים. אני מתכננת להתחיל בקרוב סדרת גיימינג בערוץ שלי. החבר שלי ואני חושפים אחד את השני, הוא חושף אותי לקהל של בנים ואני חושפת אותו לקהל של בנות". 

עוד כתבות

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

נעילה מעורבת בוול סטריט; מדדי S&P 500 ודאו ג'ונס שברו שיאים

מדד S&P 500 סגר את הרבעון הטוב ביותר שלו מאז 2019 ● סיכום הרבעון הראשון באירופה: השווקים עלו בכ-7% ● בלומברג: "שוק הקקאו קורס", וולס פארגו: "עליית המחיר תגולגל אל הצרכנים" ● מייסד בורסת הקריפטו FTX נידון ל-25 שנות מאסר ● הצמיחה בארה"ב עמדה על 3.4%, יותר מהצפוי ● ג'יי.פי מורגן: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ● מחר "יום שישי הטוב" אין מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

ביתן אינטל בגרמניה / צילום: Shutterstock

אינטל תכננה להשקיע 86 מיליארד דולר באירופה. סטארט־אפ קטן מקשה עליה

קרב פטנטים שחברת שבבים קטנה מנהלת נגד אינטל בגרמניה עשוי לחבל בתוכניות של הענקית באירופה כולה ● ניצחון משמעותי לתביעה נרשם החודש, עם הוצאת צו מניעה זמני נגד מכירת כמה מעבדים של אינטל ● השאלה הגדולה: האם ייפתחו משפטים דומים ביבשת?

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין