המיזוג של בלוקצ'יין כרייה ובקבון נדחה בחודש נוסף

החברה, שבשליטת רועי סבג, דיווחה היום על דחיית אסיפת בעלי המניות שלה ל-15 במארס בעקבות דרישת רשות ני"ע להשלמת פרטים

רועי סבג / צילום: איל יצהר
רועי סבג / צילום: איל יצהר

חברת בלוקצ'יין כריה  (לשעבר משאבי טבע), שנמצאת בשליטת רועי סבג, דיווחה היום על דחיית אסיפת בעלי המניות שלה ל-15 במארס בעקבות דרישת רשות ניירות ערך להשלמת פרטים. האסיפה, שהיתה אמורה להתקיים ביום שני הקרוב, 19 בפברואר, צפויה לאשר את עסקת המיזוג שעליה הוסכם בין בלוקצ'יין כריה לבין החברה הקנדית בקבון ( Backbone Hosting ).

לפי הדיווח, הסיבה לדחיית מועד האסיפה היא דרישת הרשות מהחברה להשלים פרטים בדוח העסקה ובמתאר המיזוג בינה לבין בקבון, לרבות צירוף דוחות כספיים ליום 31 בדצמבר 2017. משמעות הדחייה, לפיכך, היא דחייה של חודש נוסף במועד שבו אמורה לצאת לפועל עסקת המיזוג.

נוסף על הקצאת המניות במסגרת עסקת המיזוג, תידרש אסיפת בעלי המניות של בלוקצ'יין כריה, שתתקיים בעוד כחודש, לאשר את מינויים של ארבעת מייסדי חברת בקבון כדירקטורים בבלוקצ'יין כריה. ניקולה בונטה צפוי להתמנות ליו"ר החברה, ואמיליאנו גרודצקי צפוי להתמנות למנכ"ל. בונטה וגרודצקי שניהם ארגנטינאים. כל אחד מהדירקטורים יהיה זכאי לשכר בעלות שנתית 200 אלף דולר, עבור כהונה במשרה מלאה.

מניית בלוקצ'יין כרייה  עולה היום בכ-3% במחזור מסחר יומי של יותר מ-2 מיליון שקל. מחיר המניה היום, כ-25 שקל, משקף לחברה שווי שוק של כ-423 מיליון שקל.

במסיבת עיתונאים שקיימו סבג והמייסדים של בקבון בתל-אביב בסוף ינואר, הוצגו נתונים כספיים של בקבון, שמפעילה ארבע חוות כרייה של מטבעות דיגיטליים בקוויבק תחת המותג Bitfarms. לפי נתוני החברה, בחוות אלה מתבצעת כרייה של ביטקוין, ביטקוין קאש, את'ריום, דאש ולייטקוין, ופעילותן הניבה לחברה הכנסות של כ-18 מיליון דולר בשלושה חודשים (נובמבר 2017 עד ינואר 2018), עם עלות תפעולית של כ-1.5 מיליון דולר באותה תקופה - מה שלכאורה משאיר בידי החברה רווח של כ-90% מפעילות זו. בקבון ציינה גם כי ההוצאה העיקרית של חוות הכרייה היא על צריכת החשמל, כשההספק החשמלי שלהן מסתכם כיום ב-27.5 מגוואט וכוח הכרייה המשותף שלהן יותר מ-200 פטה-האש בשנייה.

אגב, באותה הזדמנות הכריז סבג כי בלוקצ'יין כרייה תנפיק ביוני את מניותיה בבורסות טורונטו ונאסד"ק. ואולם כשבוע לאחר מכן, בדיווח לבורסה בתל-אביב, הבהירה החברה כי "לא פנתה בבקשה כלשהי לקבלת אישור כלשהו לרישום למסחר של ניירות הערך שלה בבורסה כלשהי בחו"ל, וכי לא נעשו עדיין כל פעולות אופרטיביות בקשר לכך". ההודעות הסותרות האלה עלולות להדאיג את המשקיעים בחברה, שראו איך מנייתה צונחת משיא של כ-66 שקל ב-11 בדצמבר לכ-25 שקל היום - ירידה של כ-60% בתוך חודשיים.

הביטקוין נסחר היום לפי שער של כ-9,250 דולר, המשקף עלייה של כ-7% במחירו של המטבע הדיגיטלי ביממה האחרונה. מתחילת השנה ירד מחיר הביטקוין בכ-35%, ושווי השוק הנוכחי שלו כ-156 מיליארד דולר.