מיזם car2go מתרחב לנתניה; "אנחנו בעיצומה של מהפכה"

הפרויקט יושק בחודש אוקטובר הקרוב, עם 70 רכבים חשמליים ו-21 עמדות טעינה שיפרסו ברחבי העיר ■ כמו כן, העירייה התחייבה להקצות 210 מקומות חניה ייעודים בעיר לטובת המיזם

גיל לייזר / צילום: אמיר מאירי
גיל לייזר / צילום: אמיר מאירי

מיזם הרכב השיתופי car2go בו מחזיקה חברת שגריר (72.4%) מתרחב לעיר נתניה. שגריר דיווחה היום (ב') לבורסה כי קאר2גו חתמה על חוזה להקמת פרויקט מערך שיתוף רכבים חשמליים בנתניה.

במסגרת החוזה, החברה תהיה אחראית על כל שלבי הפרויקט משלב התכנון, ניהול, הקמה, תפעול ותחזוקה של המערך בעיר.

הפרויקט יושק בחודש אוקטובר הקרוב, עם 70 רכבים חשמליים ו-21 עמדות טעינה שיפרסו ברחבי העיר. כמו כן, העירייה התחייבה להקצות 210 מקומות חניה ייעודים בעיר לטובת המיזם.

התשלום עבור השירות צפוי להיות מורכב מדמי מנוי חודשיים וכן מתשלום בגין השימוש ברכב עבור כל דקת שימוש. עיריית נתניה תשלם לקאר2גו כ-1,000 שקל בחודש, למשך 36 חודשים, בגין כל רכב מופעל, וכן תישא בהוצאות שונות הקבועות בחוזה.

לפני כחודשיים זכתה קאר2גו במכרז דומה להקמה תפעול ותחזוקה של מערך כלי רכב שיתופי בירושלים.

הפרויקט, שאמור להתחיל לפעול במהלך הרבעון השלישי של 2018, כולל הפעלה של 34 רכבים בשלב א' ו-70 רכבים בעת הפעלתו המלאה של הפרויקט. תקופת הזיכיון לשימוש בחניות היא בת 24 חודשים, כאשר לעירייה אופציה להאריך את תקופת הזיכיון בעוד שלוש תקופות בנות 12 חודשים כל אחת.

כזכור, לפני כשנה וחצי, המשרד להגנת הסביבה יצא בקול קורא להקמת מערך שיתוף רכבים חשמליים בערים נוספות בארץ, לאחר שהמיזם החל בתל-אביב באמצע 2016. בחיפה והקריות החל המיזם לפעול בנובמבר אשתקד (לתקופה ראשונה של 6 חודשים) במסגרתו התחייבה קאר2גו לרכוש 100 רכבים חשמליים.

שגריר פועלת בשני תחומי פעילות: שירותים שונים לחברות הביטוח, ושיתוף והשכרת כלי רכב באמצעות car2go. הכנסות תחום שיתוף והשכרת הרכבים צמחו בתשעת החודשים הראשונים של 2017 ב-82% לעומת התקופה המקבילה ב-2016 לרמה של כ-25.6 מיליון שקל והרווח התפעולי מהפעילות זינק ב-272% בתקופה זו, לרמה של כ-7.4 מיליון שקל.

מניית שגריר רשמה היום עלייה של 4% והשלימה התקדמות של 270% מאז הצטרפה לבורסה בחודש יוני 2016. שווי שוק החברה הגיע לכ-170 מיליון שקל.

גיל לייזר, מנכ"ל קאר2גו, ציין כי "אנחנו בעיצומה של מהפכה בתחום התחבורה השיתופית שצפויה לצמצם בהדרגה את מספר כלי הרכב בכבישים וכן לסייע במצוקת החניה. זו עובדה קיימת שמיזם שיתוף רכבים כבר אומץ בעולם והצליח לייצר שינוי מהותי ולהוריד את כמות הרכבים מהכביש. מדובר בשינוי תפיסתי שאנו מצליחים אט אט ליישם גם בישראל. והתוצאות מדברות בעד עצמן".