גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

זיכרונות מטוקיו: מבחן דרכים לדגם IS המחודש של לקסוס

ה-IS ממשיכה מנקודת המוצא הטובה של קודמתה ומציעה חבילה של ספורט-סדאן איכותית, מאובזרת, חסכונית, ונעימה לנהיגה נמרצת ■ העיצוב, התדמית והביצועים עדיין רגועים ומאופקים, אבל זה עשוי להיות יתרון בימים שבהם העין הציבורית פקוחה יותר מתמיד

לקסוס עברה כברת דרך ארוכה מאוד בשנים האחרונות. ההחלטה האסטרטגית שקיבלה לפני עשור לשבור את הדימוי של "מותג גריאטרי שמייצר מכוניות אמינות, שמרניות ומשעממות" - כאלה שחביבות על המנהלים כסופי השיער של יפן התאגידית - הפכה אותה לזירת התרחשות סוערת בתחום העיצוב וההנדסה. כיום היא לא מהססת לנסות להכתיב קו עיצוב אוונגרדי משלה, ראו, למשל, את LC החדשה.

את השינוי התדמיתי החלה במידה רבה סדרת ה-IS, שהדורות האחרונים שלה הצליחו לספק הנאה מנהיגה ללא רעש וצלצולים, ולמשוך אליהם לקוחות הארד-קור מפלח הפרימיום ספורט-סדאן האירופי.

אבל לקסוס עדיין לא נעצה דגל יציב בטריטוריה של חבורת הצמרת. נתוני המכירות שלה באירופה עדיין לא מגרדים את אלה של הגרמניות ולמהנדסיה עדיין קשה להיפטר מהנטייה "ללכת על בטוח" בכל הנוגע למנועים ותיבות הילוכים. יש לזה יתרונות לטווח ארוך אבל כאשר הטכנולוגיה נעה קדימה במהירות, כפי שקורה היום, קיים הסיכון להישאר מאחור. זו כנראה הסיבה, שלקסוס דילגה לחלוטין על השלב ההיברידי-נטען באבולוציה שלה וסובלת כיום מנחיתות מיסוי לעומת דגמי הפלאג-אין הגרמניים.

היצרן כמובן מודע לכך, ואת המחסום מנסה לשבור כיום ה-IS המחודשת בסיוע אבזור משודרג, עיצוב רענן ודגם בסיס עם תמחור אגרסיבי. חיצונית, מדובר בשדרוג עדין של עיצוב הדור היוצא. המכונית שומרת על קווי המתאר ועל הממדים המוכרים שלו, אבל החרטום מיישר קו עם עיצוב "שעון החול" העדכני של המותג ומציג גריל מחורר ורב הבעה. יש לו גם סט חדש ונוצץ של פנסי LED, פגושים חדשים ועוד כמה עדכונים קוסמטיים, אבל אפילו עם החישוקים הרחבים של הגרסה הבכירה בה נסענו, ה-IS כמעט לא מרימה את קולה ברחוב הישראלי. מי שירצה להעלות את טונים בנוכחות הכביש יצטרך להזמין את חבילת "F ספורט", שמגיעה עם סט דרמטי של פגושים וחישוקים.

עיצוב הפנים של לקסוס תמיד מעלה בנו זיכרונות טובים מהאסתטיקה של טוקיו. לא זיכרונות מהצבעוניות הרועשת והפסבדו-מערבית של רובע רופונגי ושיבויה, אלא מהמלונות וחדרי הישיבות המפוארים של רובע העסקים שינג'וקו, שמאחורי כל סנטימטר בהם ניצבים הרבה כסף, מחשבה ומסורת. ה-IS המחודשת נשארת נאמנה למורשת ומעניקה ליושב בה הרגשה אינטימית ואיכות גימור עילית. זה מתחיל במושבי ספורט נוחים ותומכים, עובר דרך ריפוד עור רך ונעים לעיניים וגם לאצבעות, ופאנלים מלוטשים מעץ, ומגיע עד בידוד מרשים של רעשי החוץ. הגרסה הבכירה בה נסענו מגיעה גם עם מערכת קול די מדהימה מבית מארק לוינסון, שעתידה לספק לאודיופילים שעות רבות של אושר אקוסטי.

התא עצמו עבר לא מעט שינויים בעיצוב הפרטים הקטנים ובהנדסת האנוש, אם כי לטעמנו עמדת הפיקוד עדיין עמוסה מדי במתגים. הדגם הבכיר מצויד כעת במסך מולטימדיה ענק ברזולוציה גבוהה כמו בדגמים הגדולים יותר של החברה, ולמרות שמערכת התפריטים שלו דורשת הסתגלות, הוא לא יפיל אימה על נהגים מאותגרי קישוריות.

כמו בדור היוצא, תחושת המרחב בתא של ה-IS נוטה יותר לכיוון האינטימי-ספורטיבי נוסח ב.מ.וו 3 ופחות להרגשה הסלונית שמעניקות אאודי A4 ומרצדס C קלאס. תנוחת הישיבה קרובה יחסית לכביש, הגג לא גבוה ומנהרת התמסורת של ההנעה האחורית מגבילה את המרחב לנוסע האמצעי מאחור. בקיצור, "מכונית לנהג". באגף הבטיחותי מגיעות כיום כל הגרסאות עם מערך בטיחות אקטיבי מקיף, כולל בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אקטיבית ומערכת מיותרת של סיוע להיגוי, שאותה מיהרנו לבטל.

ה-IS היוצאת שברה את תקרת הזכוכית של היפנים והוכיחה שגם הם יודעים לייצר מכוניות ספורט-סדאן "אירופיות" מהנות לנהיגה עם הנעה אחורית. שמחנו לגלות שמחליפתה לא החליפה את הטרנינג בחליפה (או חלילה בחלוק לילה). למרות משקל עצמי לא מבוטל, היא עדיין מרגישה קלילה ומדויקת בפניות. ההגה מתקשר עם הנהג והשלדה מתמסרת בשמחה לשעשועי אספלט על כבישים מתפתלים. מצב התכנות הספורטיבי לא דרמטי כמו מצב ה"ספורט פרו" של ב.מ.וו, אבל הוא עדיין משחרר לא מעט חופש לשעשועי זנב, מבלי לאבד את הצפון. הכיול החדש של המתלים גם שיפר משמעותית את נוחות הנסיעה, ולמרות, שפסי הרעדה ישראליים עדיין מטלטלים את התא, ברוב המקרים ספיגת הזעזועים יעילה.

כאמור, היפנים העדיפו ללכת על בטוח בכל הנוגע למערכות ההנעה, וה-IS החדשה ממשיכה להציע את המערכת ההיברידית הקיימת. זה אומר מנוע 2.5 ליטר בנזין, שמשודך למנוע חשמלי, וסוללת ניקל עם תיבה אוטומטית רציפה בהספק של 223 כ"ס. המערכת ההיברידית המוכרת מרגישה בוגרת, חלקה ושקטה ומספקת דחף מכובד בעליות ושיוט נטול מאמץ במהירויות גבוהות מאוד. אבל תאוצה מאפס ל-100 ב-8.4 שניות כבר לא תרשים אף אחד בפלח הספורט-סדאן חובב הטורבו של ימינו, ובמצב החסכוני המנוע מגלה העדפה ברורה לנסיעה על מצב חשמלי רגוע וחרישי. המצב הספורטיבי מחדד את התגובה ללחיצה על הדוושה ומשחרר קצת יותר מוזיקה מהמפלטים.

התיבה הרציפה היא מהטובות מסוגה, עם אופציה לשליטה ידנית מלאה והעברות חלקות. אבל זו עדיין תיבה רציפה כלומר, בלחיצה אגרסיבית על המצערת היא מרגישה כמו פילטר שניצב בין הדוושה למנוע ללא התגובה הנמרצת של התיבות המקובלות. מצד שני, כמו שאומר המשורר הדגול יצחק לוי, "היא לא רואה מוסך". מי שייתן למחשב לשלוט במערכת ההיברידית, עם מינימום התערבות, יתוגמל בתצרוכת דלק ריאלית, שנעה סביב 18 קילומטר לליטר.

דגם הבסיס של ה-IS החדשה עולה כ-225 אלף שקל. הדגם המפואר ביותר, שמציע כמעט כל אופציה ברשימה, עולה 295 אלף שקלים. כאמור, בטווח המחיר הזה היא צריכה להתמודד כיום עם מתחרות פלאג-אין גרמניות שהן יותר חזקות ומהירות, ולא פחות מאובזרות ו"ירוקות". אבל למי שרוצה ללכת על בטוח בכל הנוגע לשמירת ערך, ולהפגין פרופיל ציבורי שקט ומאופק - וזה יתרון לא מבוטל בימים טרופים אלה - היא עדיין אלטרנטיבה רצינית מאוד.

לקסוס

חלק מהמתחרות

ב.מ.וו 3 פלאג-אין

ב-265 אלף שקל מציעה ב.מ.וו את גרסת ה-330E של סדרה 3. היא מצוידת במנוע 2 ליטר טורבו ובמנוע חשמלי חזק עם הספק משולב של 252 כ"ס. התאוצה מאפס ל-100 אורכת 6.1 שניות והחיסכון מרשים, הודות לטווח נסיעה של עשרות קילומטרים על חשמל. למרות משקל עודף היא עדיין מהנה לנהיגה

מרצדס C קלאס פלאג-אין

320 אלף שקל הוא המחיר של ה-C350 פלאג-אין. היא שומרת על המראה הנאה ותא הנוסעים האיכותי של סדרה C ומשלבת מנוע 2 ליטר טורבו, מנוע חשמלי וסוללת ליתיום בהספק כולל של 279 כ"ס. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 5.9 שניות וצריכת הדלק המוצהרת מעל 30 קילומטר לליטר

וולבו S60

במחצית השנייה של השנה צפויה וולבו לחשוף באירופה את הדור החדש של ה-S60. המכונית תציע קווים דומים לאלה של S90 אך תהיה יותר ספורטיבית ותציע הרבה יותר מרחב מהדור היוצא. ההנעה תכלול גם גרסה היברידית נטענת, ככל הנראה זהה לזו של דגמי ה-T8 של החברה עם 400 כ"ס

עוד כתבות

השקל נחלש אל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדיווחים על תקיפה באיראן הביאו לצלילת השקל, אך לא לאורך זמן

שני אירועים שהתרחשו הלילה הובילו לפיחות בשער השקל מול הדולר: הורדת דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת S&P ודיווחים על תקיפה ישראלית באיראן ● אלא שלאורך שעות הבוקר השקל החל להתייצב ● מה הוביל לשינוי ומה ניתן ללמוד מהעבר?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

לא רק בגלל איראן: S&P קנסו את ישראל גם על סימני השאלה בתקציב הביטחון

אם עד לפני התקיפה האיראנית על ישראל עוד הייתה תקווה מסוימת במדינה שהדירוג הגבוה יישמר, זו התמוססה בשבוע האחרון עם התרחבות מפת האיומים ● אלא שלא רק האיומים על ישראל נלקחו בחשבון בהורדת הדירוג ● מה נכתב בין השורות של הודעת S&P והאם ישראל עומדת בפני סכנה של הורדה נוספת?

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

מה מקור המילה דרדלה ואיזו מערכת הגנה אווירית של ישראל העליונה ביותר?

באיזה שנה הוקם סניף מקדונלד'ס הכשר הראשון, לאיזו מדינה הגבול הארוך ביותר עם צרפת ולמה שחקן ה-NBA החטיא השבוע זריקת עונשין בכוונה? • הטריוויה השבועית

מייסדי טורק. מימין: אלדד לבני (CINO), לאוניד בלקינד (CTO) והמנכ''ל עופר  סמדרי / צילום: גיא חמוי

הטייס האוטומטי שרוצה להחליף את צבא מומחי הסייבר

האנליסטים במרכזי בקרת הסייבר של הארגונים הגדולים נאלצים להתמודד עם אלפי התרעות מדי יום, והטכנולוגיה של טורק מאפשרת להפוך את התהליכים לאוטונומיים למחצה • האם ה"טייס האוטומטי" של החברה יצליח לשלול איומים חמורים? ● הסטארט-אפים המבטיחים

פס ייצור החרפנים של XTEND / צילום: כדיה לוי

שורות הצבא התמלאו ברחפנים וברובוטים ואלה המרוויחים הגדולים

שורות צה"ל התמלאו במהלך המלחמה ברחפנים וברובוטים מתוצרת סטארט־אפים ישראליים קטנים, שעד כה נדחקו מהתחום הביטחוני על ידי השחקניות הגדולות ● כעת, משקיעים פרטיים שבעבר נרתעו מהרגולציה הכבדה ומהיקף האקזיטים הנמוך, מגלים עניין בטכנולוגיה צבאית

רחפן של Spear UAV / צילום: Spear UAV

"בעל 4 להבים מתוצרת ישראל": הרחפן שיכול לתקוף גם באספהאן

אחת מהאפשרויות שעלו היום, היא שישראל תקפה באיראן באמצעות חימוש משוטט של הסטארט-אפ התל אביבי "ספיר" (Spear UAV) - נשק בו היא משתמשת בזירות השונות של מלחמת "חרבות ברזל" ● כך משמש החימוש בעל יכולות AI את ישראל במלחמה

מאחורי הציפייה לאירועים שליליים / צילום: Shutterstock

מדעי האימה: מה קורה למוח שלנו כשאנחנו מחכים לטיל איראני, או אפילו לזריקה

לא נרדמתם בציפייה לטילים האיראניים? מחקרים שעוסקים בציפייה לאירועים שליליים מגלים מה מתרחש במוח בזמן המתנה מורטת עצבים, מה הקשר בין ציפייה לזריקה להתנהגות כלכלית לא רציונלית, וגם איך מתמודדים עם תחושת האימה וחוסר השליטה

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

משפחות חטופים חוסמות את כביש 1 בדרך לירושלים

משפחות חטופים חוסמות את כביש 1: "כל חטוף חייב לשוב"

שרי החוץ של מדינות ה-G7: נמשיך לפעול למניעת הסלמה של הסכסוך בין ישראל לאיראן • הקרמלין: "קוראים לצדדים להפגין איפוק" • דיווח: ביידן שוקל לשלוח סיוע ביטחוני בסך מיליארד דולר לישראל • בפעילות סמוך לטול-כרם: ארבעה לוחמים נפצעו בינוני וקל, מפקד גדוד טולכרם של גא"פ חוסל • עדכונים בולטים 

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן / צילום: ap, Jacquelyn Martin

דיווח: ביידן שוקל לספק לישראל נשק ביותר ממיליארד דולר

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, ממשל ביידן שוקל לספק פגזי טנקים, מרגמות וכלי רכב צבאיים ● מדובר באחד ממשלוחי הנשק הגדולים מאז 7 באוקטובר

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

אוקראינה על סף ייאוש וחור שחור ישאב אותנו ממרחק 2,000 שנות אור

אוקראינה מפתחת קנאת ישראל - גם היא רוצה קואליציה שתציל אותה מטילים באמצע הלילה ● הבריטים קובעים לוח זמנים להפסקה לאומית של העישון ● האקלים יעלה הרבה כסף, והמדינות העניות ייפגעו יותר ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

חיים ילין / צילום: פרטי

"אני לא מוצא את עצמי בתל אביב": חיים ילין לא מפסיק להתגעגע הביתה

הוא היה בממ"ד 12 שעות רצופות, שמע את הערבית, ראה את המלחמה ● אבל איכשהו זה המקום היחיד שעדיין נותן לחיים ילין כוח: "אני נמשך לשם כמו מגנט" ● פרויקט מיוחד 

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

מגמה מעורבת בוול סטריט; נאסד"ק מאבד 1.7% נטפליס יורדת בכ-8.6%

הדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן שלחו את בורסות אסיה לירידות: הניקיי ננעל בירידה של כ-2.5% ושנזן ננעל בירידה של אחוז ● הזינוק במחירי הנפט התמתן ● ירידות בבורסות אירופה

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

פעם בארבע שנים: כל מה שכדאי לדעת על האירוע הגדול של הביטקוין

אירוע חציית הביטקוין שמתרחש אחת לארבע שנים צפוי לצאת לדרך היום בשעות הערב (שעון ישראל) ● בפעמים הקודמות זה הוביל לקפיצה גדולה בערכו של המטבע, אך בשוק לא תמימי דעים שזה יקרה גם הפעם ● מה קורה בפועל ולמה הוא כה דרמטי עברו משקיעים הקריפטו?

מטה s&p בניו יורק / צילום: valeriy eydlin

חברת S&P הורידה את דירוג האשראי של ישראל: "המלחמה תימשך כל 2024"

בהודעה שלא מן המניין, הורידה החברה את הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+ ● התחזית להמשך נותרה "שלילית", כך שבחברה מאותתים שבעתיד הדירוג עשוי להיפגע שוב ● "רואים עלייה נוספת בסיכונים הגיאו-פוליטיים"

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד