איילת שקד: "על מנת לרדת לחקר האמת צריך לגייס עדי מדינה"

שרת המשפטים אמרה את הדברים בוועידה של המכון לאנרגיה וסביבה ■ על המינויים לעליון: "היו 25 מועמדים מצוינים, ובאופן טבעי יש 23 מאוכזבים"

איילת שקד / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
איילת שקד / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

"אמרו לי ששופטים שאין להם עוזר משפטי מסתמסים כדי לעשות תיאומים, אבל לדבר על מספר ימי מעצר זה דבר שלא צריך לעשות" - כך אמרה היום (ג') שרת המשפטים איילת שקד בוועידה של המכון לאנרגיה ולסביבה.

שקד אמרה כי תחליט בשעות הקרובות ביחד עם נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות מה לעשות לגבי שופטת בית המשפט השלום רונית פוזננסקי-כץ, לאחר שתקבל את החלטת נציב המשמעת של השופטים.

לגבי הביקורת על תופעת עדי המדינה, אמרה שקד כי "על-מנת לרדת לחקר האמת צריך לגייס עדי מדינה, מה לעשות".

"תופעת ההקלטות היא בזויה", המשיכה שקד. "אנשים במשרת אמון לא צריכים להקליט את הבוסים שלהם כדי שיום אחד אולי יוכלו לפגוע בהם, וגם עיתונאים לא צריכים להקליט. אני מפחדת לדבר בטלפון עם אנשים, כי אתה לא יודע מתי יקליטו אותך ומתי לא. היום לאנשים יש וואטסאפ, השרים מאד נגישים בוואטסאפ. כשהשיחה מופיעה בחדשות 2, זה נראה מביך".

לגבי הבחירה בשני השופטים החדשים לבית המשפט העליון, אמרה שקד כי "נבחרו שני עילויים משפטיים. השופט עופר גרוסקופף הוא אולי השופט הבולט ביותר במערכת בתי המשפט המחוזיים, והשופט אלכס שטיין הוא עילוי בקנה-מידה בינלאומי. כל חברי הוועדה חשבו שאלה המינויים המתבקשים. השופט כבוב הוא שופט מצוין, ולא צריך לבחור או לא לבחור אותו בגלל שהוא ערבי. היו 25 מועמדים מצוינים, ובאופן טבעי יש 23 מאוכזבים".