ליצמן: לא אתמוך בתקציב המדינה כל עוד חוק הגיוס לא יעבור

סגן השר הודיע הבוקר כי ״חוק הגיוס הינו חלק בלתי נפרד מההסכם הקואליציוני ואנו מצפים מכל סיעות הקואליציה לתמוך בחוק זה, אם הם חפצים בהמשך הקואליציה״ ■ ההודעה עשויה להעמיד את שאר חברי יהדות התורה, אשר אינם חלק מאגודת ישראל, להתיישר לפי הקו של ליצמן

יעקב ליצמן  / צלם: תמר מצפי
יעקב ליצמן / צלם: תמר מצפי

סגן השר יעקב ליצמן (המכהן במשרד ראש הממשלה, ממונה על תחום הבריאות) הודיע הבוקר (ד') שהוא יתנגד לתקציב המדינה בשל אי הגעה להסכמות בתוך הקואליציה בנוסע גיוס  בחורי ישיבה. במכתב שהוא העביר לשאר חברי הכנסת של סיעת אגודת ישראל (חלק מיהדות התורה) הוא כותב: ״בישיבת מועצת גדולי התורה ביום חמישי ז׳ באדר נתבקשתם מרבותינו לעמוד על הדברים כדלהלן: א) להעביר את חוק גיוס בני הישביות לפני אישור תקציב. ב) לעשות את כל הנדרש שלא יהי שינוי ממה שהיה בנוהלי מתן הפטור לבנות דתיות. הנכם מתבקשים להודיע על פעילותכם בנושאים אלה״.

הבוקר שלח דוברו של ליצמן הודעה לפיה ״חוק הגיוס הינו חלק בלתי נפרד מההסכם הקואליציוני ואנו מצפים מכל סיעות הקואליציה לתמוך בחוק זה, אם הם חפצים בהמשך הקואליציה״. לדבריו, לאור הוראת מועצת גדולי התורה, להעביר את חוק גיוס בני הישיבות לפני אישור התקציב, ״לא אוכל לתמוך בתקציב המדינה כל עוד חוק הגיוס לא יעבור״.

הודעתו של ליצמן עשויה להעמיד את שאר חברי יהדות התורה, אשר אינם חלק מאגודת ישראל, להתיישר לפי הקו של ליצמן. בנוסף, גם סיעת ש״ס מתואמת לרוב עם יהדות התורה בנושא הזה. המשמעות של כך היא פחות 13 ח״כים בהצבעה על התקציב ולכן יהיה לקואליציה קשה להעבירו בקריאה שניה ושלישית.

יחד עם זאת, תקציב המדינה לשנת 2019 לא חייב לעבור בשלוש קריאות לפני 31 בדצמבר 2018 ולכן מדובר באיום מוגבל. ֿ

המכתב ממועצת גדולי התורה
 המכתב ממועצת גדולי התורה