חילופי תפקידים בכירים בקבוצת יוניון

רן דנאי יקודם לתפקיד מנכ"ל כלל פעילות הרכב ■ אנדרו חורש, בנו של יבואן טויוטה ויו"ר מאץ' ריטייל, יחליפו כמנכ"ל טויוטה

רן דנאי  / צילום:סיון פרג'
רן דנאי / צילום:סיון פרג'

חברת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, הודיעה על סבב מינויי בכירים משמעותי. רן דנאי, מנכ"ל יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל, יקודם לתפקיד מנכ"ל וסגן יו"ר פעילות הרכב של קבוצת יוניון. מנגד, אנדרו חורש, יו"ר מאץ' ריטייל, זכיינית רשת האופנה העולמית H&M, ובנו של הבעלים ג'ורג' חורש, יחליפו בתפקיד מנכ"ל טויוטה.

מהחברה נמסר כי ניהול פעילות הרכב בראייה רחבה וכוללת הוא תפקיד חדש בקבוצת יוניון ותומך בהמשך צמיחתה ובאסטרטגיה העולמית של חברת טויוטה של מעבר מיצרנית רכב מובילה וחדשנית, לחברת ניידות (MOBILITY) המפתחת ומספקת מנעד רחב של פתרונות ניידות ותחבורה.

פעילות הרכב של קבוצת יוניון כוללת את חברת יוניון מוטורס (יבואנית טויוטה, לקס מוטורס - יבואנית מותג היוקרה לקסוס), יוניון רכב תעשייתי (יבואנית משאיות HINO ומלגזות טויוטה), טויוטה פריים מוטורס _שבבעלותה שתיים מבין 30 סוכנויות המשנה של טויוטה ברחבי הארץ) וכן יוניון מובילטי - חברת תחבורה חדשה שמקימה, הקבוצה ותרכז תחתיה פעילות תחבורה עתידית ופתרונות ניידות מתקדמים, בדגש על מודלים חדשים של תחבורה ויצירת שיתופי פעולה בתחום.

בתקופתו של רן דנאי, 45 (נשוי + 2), מכהן כמנכ"ל טויוטה החל משנת 2011. בתקופתו צמחו מכירות טויוטה בישראל בכ-60% לשיא של כ-31,500 רכבים בשנת 2017, וזאת תוך הגדלת נתח השוק מ- 8.7% ל-11.5%. דנאי הוביל מספר תהליכים אסטרטגיים לפיתוח והרחבת מנעד הפעילויות של טויוטה בישראל.

דנאי הוא בעל תואר ראשון בניהול וכלכלה מאוניברסיטת תל-אביב, תואר שני MBA מבית הספר למנהל עסקים KELLOGG באוניברסיטת Northwestern בשיקגו, ובוגר קורס למנהלים בכירים מאוניברסיטת HARVARD בבוסטון.

אנדרו חורש, 35 (נשוי + 2), מכהן כיו"ר מאץ' ריטייל, זכיינית רשת האופנה העולמית H&M בישראל. אנדרו חורש הקים את פעילות H&M בישראל, וניהל אותה מאז הקמתה בשנת 2008. אנדרו הוביל את פתיחתן של 22 חנויות ברחבי הארץ וקידם את המותג להובלת שוק האופנה בישראל. בנוסף, השיק את פעילות H&M HOME ואת מותג היוקרה COS. אנדרו בעל תואר ראשון מאוניברסיטת Brown, תואר שני מ-LSE - London School of Economics ובוגר קורס מנהלים בכירים מאוניברסיטת HARVARD בבוסטון.

ג'ורג' חורש, יו"ר ובעלים של קבוצת יוניון, מסר היום: "המינויים החדשים יצעידו את הקבוצה להמשך הובלת תחום התחבורה בישראל, ולכניסה לתחומי פעילות חדשים בעיתות של מציאות משתנה ואתגרים הצפויים לנו".