נחשף מיהו המקורב הנוסף לנתניהו שנחקר בתיק 4000

איתן צפריר, שמונה לראש מטה משרד התקשורת בשלהי 2014, הוא הבכיר לשעבר במשרד התקשורת שנחקר באזהרה ביום שישי האחרון ■ הקשר שלו לנתניהו התבסס ככל הידוע על תפקידים שונים שמילא כמה שנים קודם לכן במשרד רה"מ

עורך דין איתן צפריר / צילום: לעמ
עורך דין איתן צפריר / צילום: לעמ

עו"ד איתן צפריר, הבכיר לשעבר במשרד התקשורת שנחקר באזהרה ביום שישי האחרון, מונה לראש מטה משרד התקשורת בשלהי 2014. זאת הייתה תקופה שבה ראש הממשלה בנימין נתניהו היה שר התקשורת בפועל, והחזיק בתיק לאחר שגלעד ארדן עזב את המשרד כדי להחליף את גדעון סער כשר הפנים, אך עוד לפני ההצהרה הגלויה על כך שבכוונתו לעסוק באופן מלא ואינטנסיבי בתחומי התקשורת, שהגיעה רק אחרי בחירות 2015.

עו"ד צפריר לא הגיע מתחום התקשורת, והקשר שלו לראש הממשלה התבסס ככל הידוע על תפקידים שונים שמילא כמה שנים קודם לכן במשרד ראש הממשלה, בין היתר כיועץ למזכיר הממשלה של נתניהו, צבי האוזר. בהסכם ניגוד העניינים שלו, הוא הצהיר כי לפני שנכנס לתפקיד, משרד עורכי הדין שלו ייצג את "הערוץ הישראלי- אתיופי", ובמסגרת זאת הוא עצמו אף ייצג אותו מול מועצת הכבלים והלוויין.

בתקופה הלא ארוכה שבה שימש צפריר כאיש הקשר של נתניהו למשרד, התקיימו בו דיונים על עסקת המיזוג בין בזק ל-yes, שאושרה לבסוף על-ידי נתניהו ביוני 2015 זמן קצר לאחר שצפריר עזב את תפקידו.

עניין נוסף שבו עסק המשרד תקופה במהלך התקופה שצפריר פעל בו היה עתידו של ערוץ 10, שערב בחירות 2015 עמד בפני סכנה ממשית להמשך קיומו. על-פי פרסומים, צפריר היה מעורב בהחלטה של נתניהו להשית על ערוץ 10 תשלום גבוה של 16.8 מיליון שקל עבור ה"ביד", סכום שלבסוף הופחת משמעותית על-ידי משה כחלון, עם כניסתו לתפקיד שר האוצר, ל-2.5 מיליון שקל.

לאחר בחירות 2015, נכנס נתניהו למשרד התקשורת במלוא העוצמה, פיטר תוך זמן קצר את מנכ"ל המשרד אבי ברגר ומינה במקומו את שלמה פילבר, שלאחרונה חתם כידוע על הסכם עד מדינה. זמן קצר לאחר מינויו של פילבר עזב עו"ד צפריר את תפקידו במשרד.

כחצי שנה לאחר שסיים את דרכו במשרד התקשורת, צפריר מונה ל"יועץ מיוחד" לזכיינית ערוץ 2 רשת, ככל הנראה מתוך הערכה כי לפני יציאת הפיצול לדרך צפויה לערוצים עוד מערכה בזירה הפוליטית. עם המינוי נטען כי צפריר מקורב למי שהיה אז יועץ התקשורת של משפחת נתניהו, וכיום אחד החשודים המרכזיים בתיק 4000, ניר חפץ. צפריר מסר אז בתגובה כי אינו מקורב לחפץ. ביולי 2016 מיזג צפריר את משרד עורכי הדין שלו עם משרד מ. פירון, אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ.

עורכי הדין טל שפירא ואריאל כפרי, המייצגים את איתן צפריר, מסרו כי "מרשנו אינו עד מדינה, וכל פרסום המייחס לו כל הסכם מסוג זה עושה עמו עוול. מרשנו כיהן בתפקיד חודשים ספורים בלבד לצד אבי ברגר, המנכ"ל שקדם לשלמה פילבר. מרשנו התפטר ממשרד התקשורת עם כניסתו של פילבר לתפקידו. כל מה שקרה לאחר עזיבתו אינו בידיעתו, וממילא לא היה לו כל קשר להחלטות בעניין בזק, אשר כולן אושרו לאחר שכבר סיים את תפקידו. מרשנו ימשיך וישתף פעולה על-מנת לסייע להגיע לחקר האמת".