נעילה ירוקה בניו-יורק; השווקים הגיבו להחלטת טראמפ

טראמפ החריג את קנדה ומקסיקו מההסכם לפיו מכסי הייבוא על פלדה יעמדו על 25% ועל אלומיניום 10% ■ תביעות דמי אבטלה גרועות מהתחזית

סוחר מודאג בוול סטריט / צילום: Brendan McDemid, רויטרס
סוחר מודאג בוול סטריט / צילום: Brendan McDemid, רויטרס

המסחר בניו-יורק ננעל היום (ה') במגמה חיובית. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ החריג את קנדה ומקסיקו ממדיניות המכסים החדשה שלו טראמפ פרסם את החלטתו בנוגע למיסוי הייבוא על פלדה ואלומיניום לפיה המכסים על פלדה מיובאת יעמדו על 25% ועל אלומיניום מיובא יעמוד על 10%. 

 

נתוני מאקרו: היום פורסמו תביעות דמי האבטלה החדשות, והן עומדות על 231 אלף, נתון פחות טוב מהתחזיות שעומדות על 220 אלף. זאת לעומת 210 אלף מהשבוע שעבר.

האם אחרי עלייה של יותר מ-1,700% במניית אורבוטק מהשפל של שנת 2008, החברה נמצאת על המדף ועשויה להימכר? לפי הערכות, קובי ריכטר, דירקטור ובעל המניות בחברה, שמחזיק ב-5.4% מהון המניות של אורבוטק, מבקש למכור את ההחזקה שלו בחברה (לסיפור המלא).

המסחר במניית ראדא מתנהל היום בירידות שערים, זאת לאחר שאמש זינקה בכ-20% בנאסד"ק, במחזור מסחר גבוה פי חמישה מהממוצע במניה, אחרי שהחברה הביטחונית פרסמה דוחות טובים לסיכום 2017 וסיפקה תחזית חיובית לרבעון הראשון של 2018 (לסיפור המלא).

חברת Rewalk , שפיתחה מערכת להולכה של משותקים בגפיים התחתונות, חתמה על הסכם השקעה אסטרטגי עם התאגיד ההונג-קונגי Timwell. טימוול ישקיע בחברה 20 מיליון דולר, לפי מחיר של 1.25 דולר למניה - פרמיה של 13.6% על המחיר הנוכחי (לסיפור המלא).

טבע השלימה אתמול גיוס של 4.5 מיליארד דולר בריביות של 6%-6.75%, ריבית גבוהה ביחס לריבית שהחברה משלמת עבור אגרות החוב שבכוונתה לפרוע באמצעות כספי הגיוס. המניה עולה במסחר המוקדם בכ-1.5%.

בתחילת השבוע דווח בלקברי הגישה תביעה נגד פייסבוק . החברה הקנדית, שמכשירי המובייל שלה היו פופולריים בעשור הקודם עד עליית האייפון, טוענת כי שירותי ההודעות של הרשת החברתית, המחזיקה בין היתר בוואטסאפ ובמסנג'ר, מפרות פטנטים בבעלותה. בלקברי טוענת כי ההפרות גרמו לה לאובדן הכנסות ודורשת פיצויים, אך לא נקבה בסכום. 

לפני מספר שבועות ציין עולם המדדים 25 שנה לאבן דרך מרכזית בהתפתחותו - השקת ה-ETF (קרן סל) הראשונה בארה"ב. מאז ועד היום התווספו עוד אלפי קרנות סל לשוק, מרביתן בשנים האחרונות. תעשיית קרנות הסל בארה"ב צמחה בשנות ה-90 כמענה לצורך במוצרי השקעה זולים ונזילים המאפשרים חשיפה לשוק המניות הכללי, אולם מאז צרכי המשקיעים השתנו והפתרונות שהוצעו בשנים הראשונות לא הספיקו למשקיעים הפסיביים במילניום הנוכחי (לסיפור המלא).