גינדי החזקות נתבעת במיליונים: מסרה באיחור דירות ברמה"ש

בעלי דירות דורשים פיצוי של 5.8 מיליון שקל בגין עיכוב במסירת הדירות ■ טוענים כי החברה מגלגלת את האחריות על שורת קבלני ביצוע שקרסו

האם קריסת קבלן מבצע היא כוח עליון שפוטר את היזם מפיצוי הרוכשים בגין איחור במסירת הדירות? על שאלה זו יידרש בית המשפט לענות, לאחר ש-15 רוכשים בפרויקט גינדי OAK ברמת השרון הגישו תביעה בסך 5.8 מיליון שקל נגד גינדי החזקות, בגין איחור במסירת הדירות. זאת לאחר שקבלני הביצוע בפרויקט הוחלפו זה אחר זה

בתביעה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין ארן לוסטיגמן וגל תורג'מן ממשרד לוסטיגמן לפלר רוזנברג לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, טוענים הרוכשים כי בשנת 2012 החלה החברה בשיווק הפרויקט ברחוב יבנה 66 ברמת השרון, הכולל מגדל בן 17 קומות ו-64 דירות. הפרויקט שווק על-ידי החברה כפרויקט יוקרתי, במחיר 4-7 מיליון שקל לדירה סטנדרטית. לטענת התובעים, בהסכמי המכר התחייבה גינדי להתחיל למסור את הדירות בספטמבר 2015, אך בפועל הדירות נמסרו באיחור משמעותי מאוד. לטענתם, גינדי לא פעלה כיזם סביר, לא פיקחה כראוי על הקבלנים מטעמה, ולא וידאה את יכולתם לעמוד בהתחייבויותיהם.

בתביעה מתארים התובעים את השתשלשות העניינים המפרכת: באוגוסט 2013 התקשרה גינדי לביצוע הפרויקט עם חברת דורי בנייה, אשר החליפה את חברת דניה סיבוס שביצעה את עבודות החפירה והדיפון, אך כבר אז חלו עיכובים בלוחות הזמנים, וגינדי הודיעה על איחור צפוי של שנה במסירת הדירות. באוקטובר 2015 הודיעה גינדי לרוכשי הדירות כי היא צופה לאכלס את הפרויקט ביוני 2016 ולא פירטה את הסיבות לעיכוב.

אחר-כך, טוענים התובעים, הוחלפה דורי בחברת מליבו בנייה (אורתם סהר) להמשך ביצוע הפרויקט, אך בנובמבר 2016 הודיעה גינדי לרוכשים כי ניתן צו הקפאת הליכים נגד מליבו, והנסיבות מזכות אותה שוב בדחיית מועד המסירה ב-180 ימים.

בתביעה מגדירים הרוכשים את התנהלות גינדי "פסולה, מזלזלת ובריונית" והדגישו כי גינדי היא שבחרה את הקבלנים המבצעים מטעמה, משיקוליה העסקיים, ועל כן היא שנושאת כלפי הרוכשים במלוא האחריות לעיכובים במסירת הדירות.

לטענתם, החברה איחרה בצורה משמעותית במסירת הדירות, איחורים שבין 10 ל-25 חודשים לכל תובע, והתחמקה מחובתה לשלם לרוכשים פיצוי לפי חוק המכר.

מגינדי החזקות נמסר כי "בשל האירועים שהתלוו להקמת הפרויקט בחברות הקבלניות א. דורי ואורתם סהר מליבו נעשו שינויים בהדרגה' ובשיתוף פעולה מול כל הגורמים הרלוונטים. צעדים אלה היו בראש ובראשונה על מנת להבטיח לרוכשי הדירות שקט ולהבטיח כי חברת גינדי החזקות תעשה ככל הנדרש לעמוד בהתחייבויותיה. גינדי לא היססה לנקוט בכל האמצעים שעמדו ברשותה זאת וכך היה. חברת גינדי החזקות עמדה איתנה לצד הרוכשים ולא נתנה להפקיר את הנכסים. אירועים אלה אכן גרמו לעיכובים אך זה בדיוק הזמן להבין שיזם אחראי עומד בכל התחייבותיו למרות התערבויות שאינן בשליטת היזם. צר לנו על התביעה שאינה במקומה וכשנקבל נלמד אותה לעומקה"