פרשת השוחד בעיריית ירושלים: החשודים יובאו להארכת מעצר

שניים מהחשודים שנעצרו אתמול ביחד עם מאיר תורג'מן, סגן ראש עיריית ירושלים, יובאו הבוקר להארכת מעצר בבימ"ש השלום בראשל"צ ■ בין החשודים יזמי נדל"ן החשודים במתן שוחד ובעבירות נוספות ■ מעצרו של תורג'מן הוארך אתמול עד יום חמישי

בהמשך לחקירה המתנהלת ביחידה לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 ולמעצרים שבוצעו אתמול בחשד לשחיתות בעיריית ירושלים, הבוקר (ג') יובאו שניים מהחשודים לבית משפט השלום בראשון-לציון לדיון בעניינם. המשטרה מבקשת להאריך את מעצרם.

אתמול (ב') נעצר לחקירה באזהרה מאיר תורג'מן, סגן ראש עיריית ירושלים, בחשד כי לקח שוחד בתמורה לקידום אינטרסים של יזמי נדל"ן בבירה. מעצרו הוארך עד יום חמישי הקרוב על-ידי בית משפט השלום בראשון-לציון. 

תורג'מן, המקורב לראש העיר ניר ברקת, משמש בתפקידים בכירים בוועדות התכנון והבנייה בירושלים, ולפי החשד הוא ניצל את מעמדו וכוחו לביצוע מעשי השחיתות.

על-פי החשד, תורג'מן קיבל לכאורה טובות הנאה שוות-כסף בתמורה לקידום תועלתם של היזמים ובניגוד לחוק. בנוסף לחשד ללקיחת שוחד, תורג'מן חשוד גם בביצוע עבירות של מרמה והפרת אמונים, שימוש לרעה בכוח המשרה ובעבירות מס.

לצדו של תורג'מן עצרה המשטרה 5 חשודים נוספים, בהם יזמי נדל"ן, החשודים במתן שוחד ובעבירות נוספות. אחד מהחשודים המרכזיים הוא איש עסקים מוכר ששימש בעבר בתפקידים בכירים בחברות ציבוריות ושנחקר בעבר גם בחשד למעורבות בפרשת חקירת שר הפנים, אריה דרעי.

מעבר מחקירה סמויה לגלויה

לפי מידע שבידי "גלובס", במרכז החקירה עומד חשד להעברת שוחד סביב פרויקט השימור של בית הדואר בירושלים. לפי החשד, היזמים שנעצרו היום ביקשו לזכות במכרז לשיפוץ הבניין, כאשר אחד מהם היה הבעלים של הבניין. לפי החשד, תורג'מן פעל לטובתו, ובתמורה, כאמור, הובטחו לו טובות הנאה מאותו יזם ומשותפיו.

עם מעצרם של החשודים נערכו חיפושים בבתיהם ומשרדיהם, וכן מתבצעת אכיפה כלכלית נרחבת. כל החשודים נחקרו במשך שעות ארוכות על-ידי המשטרה, וחלקם יובאו הערב להארכות מעצר בבית משפט השלום בראשון-לציון.

פרשת החשד לשחיתות סביב שיפוץ בית הדואר הישן נחשפה ב-2016 בגלי צה"ל. המשטרה מסרה כי נוכח ראיות שהעלו חשדות לביצוע עבירות נוספות בפרשה, היא פתחה היום בשלב הגלוי של החקירה, בתום תקופה שבמהלכה התבצעה פעילות סמויה. החקירה מנוהלת על-ידי המשטרה, בשיתוף עם יחידת חקירות מס הכנסה תל-אביב ברשות המסים ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה.