פרוטרום רוכשת 70% מחברה ארגנטינאית בכ-11 מיליון דולר

דיווחה הבוקר כי חתמה על הסכם לרכישת 70% ממניות חברת Meroar הפועלת בארגנטינה ■ בפרוטרום מציינים כי הרכישה מהווה כניסה משמעותית ראשונה של החברה לשוק הארגנטינאי החשוב

אורי יהודאי, מנכ"ל פרוטרום / צילום: שלומי יוסף
אורי יהודאי, מנכ"ל פרוטרום / צילום: שלומי יוסף

חברת פרוטרום   דיווחה הבוקר (ד') כי חתמה על הסכם לרכישת 70% ממניות חברת Meroar הפועלת בארגנטינה, בכ-11.2 מיליון דולר. בפרוטרום מציינים כי הרכישה מהווה כניסה משמעותית ראשונה של החברה לשוק הארגנטינאי החשוב, ופרוטרום צופה צמיחה רווחית מואצת בפעילותה, בין השאר עקב אפשרויות ניצול של Cross-Selling הגלומות ברכישה, המתבססות על מעמדה של פרוטרום בשוקי אמריקה הלטינית.

במסגרת העסקה תקבל פרוטרום אופציה לרכוש את יתרת מניות Meroar החל מ-3 שנים ממועד השלמת העסקה, הצפויה בחודשים הקרובים, במחיר המבוסס על ביצועיה העסקיים של Meroar במהלך תקופה זו.

מחזור המכירות של Meroar עמד על כ-7.4 מיליון דולר ב-2017, עם שיעורי רווחיות גבוהים מאלה של חטיבת הטעמים של פרוטרום, אליה תאוחד. מנהלי החברה ימשיכו לנהל אותה לצד החזקה של כ-30% ממניותיה.

מראור נוסדה בשנת 1980, ועוסקת במחקר, פיתוח, ייצור ושיווק של טעמים ותמציות בושם. החברה מעסיקה כ-40 עובדים ולה אתר ייצור בבואנוס איירס, הכולל מעבדות מו"פ ואפליקציות ומפעלי ייצור נפרדים לטעמים ולתמציות בושם.

ל-Meroar, הרכישה השמינית של פרוטרום באמריקה הלטינית ב-6 השנים האחרונות, סל מוצרים הכולל תמציות בושם לתחומי הקוסמטיקה, הטיפוח האישי והמוצרים לבית וטעמים בעיקר לתחומי המשקאות, הממתקים, האפייה והתרופות, ובסיס לקוחות רחב בארגנטינה, הכולל חברות קוסמטיקה ומזון מובילות.

מנכ"ל פרוטרום, אורי יהודאי, ציין כי "רכישת Meroar מהווה כניסה משמעותית ראשונה של פרוטרום לארגנטינה ורכישה אסטרטגית נוספת של פעילות בתחומי הליבה הצומחים של פרוטרום שתאפשר לנו להציע ללקוחותינו סל פתרונות חדשני רחב יותר וצעד חשוב ליישום המהלך האסטרטגי של פרוטרום לפיתוח פעילות גלובלית בתחום תמציות הבושם (Fragrances), בדגש על שווקים מתעוררים בעלי שיעורי צמיחה גבוהים".

עוד אמר יהודאי: "זו הרכישה השנייה שאנחנו מבצעים השנה, בהמשך ל-20 רכישות שביצענו בשנתיים האחרונות, שכולן משולבות בהצלחה עם פעילותנו הגלובלית ותורמות ותתרומנה להמשך הגידול במכירות ולשיפור ברווח וברווחיות, תוך ניצול מירבי של הסינרגיות הרבות הטמונות בהן. יש לנו צנרת מצוינת של רכישות אסטרטגיות נוספות של חברות ופעילויות בתחומי פעילותנו ונמשיך ליישם את אסטרטגית הצמיחה המהירה והרווחית שלנו, המבוססת על שילוב צמיחה פנימית רווחית ורכישות אסטרטגיות".