פעם שנייה תוך חודש: מיזוג של בלוקצ'יין כריה עם בקבון נדחה

מניית בלוקצ'יין כריה ירדה ב-70% מאז שדיווחה בדצמבר על כוונתה להתמזג עם חברת בקבון, המפעילה בקנדה חוות לכריית מטבעות דיגיטליים

רועי סבג / צילום: איל יזהר
רועי סבג / צילום: איל יזהר

בלוקצ'יין כריה  דיווחה היום (ד') לבורסה בת"א על דחיית אסיפת בעלי המניות, שזומנה למחר (ה') לאחר שכבר נדחתה לפני כחודש. לפי הודעת החברה, האסיפה נדחית ל-29 במארס "לצורך השלמת פרטים, לרבות דוחות כספיים של בקבון לסוף שנת 2017". משמעות המהלך היא דחייה נוספת של המיזוג המתוכנן עם חברת בקבון הוסטינג הקנדית, המפעילה חוות לכריית מטבעות קריפטוגרפיים בקוויבק תחת המותג ביטפארמס (Bitfarms).

מניית בלוקצ'יין כריה (לשעבר משאבי טבע) נסחרה היום בשעות הצהריים בירידה מתונה, כשמחיר המניה משקף לחברה שווי שוק נוכחי של כ-337 מיליון שקל. מניית החברה ירדה בכ-70% מאז שדיווחה בדצמבר על כוונתה להתמזג עם בקבון.

על פי מתווה המיזוג בהסכם בין בלוקצ'יין כריה לבין בקבון, שנחתם בדצמבר, תקצה בלוקצ'יין כריה לבעלי השליטה בבקבון (מייסדי החברה, המחזיקים בכ-60% ממניותיה) כ-70% ממניות בלוקצ'יין כריה, על פי החלוקה הבאה: כ-20% לניקולאס בונטה, שימונה ליו"ר בלוקצ'יין כריה; כ-20% לאמיליאנו גרודצקי, שימונה למנכ"ל החברה; כ-15% לפייר-לוק קימפר (באמצעות חברת Prosum הקנדית, שנמצאת בשליטתו), שימונה למנהל התפעול בחברה; וכ-15% למתיו ואשון (גם הוא באמצעות חברה קנדית הנמצאת בשליטתו), שימונה לאחראי על הנדסת התוכנה בחברה.

עם השלמת המיזוג ימונו הארבעה לדירקטורים בבלוקצ'יין כריה. בתמורה למניות שיוקצו להם, יעביר כל אחד מהם לידי בלוקצ'יין כריה את מניות בקבון שבהן הוא מחזיק - כך שבסך הכל, תחזיק בלוקצ'יין כריה בכ-60% ממניות בקבון.

מייסד בלוקצ'יין כריה/משאבי טבע רועי סבג, יחזיק לאחר המיזוג כ-15% ממניות החברה ויישאר חבר בדירקטוריון שלה. את מקומו כמנכ"ל החברה יפנה סבג לאחר המיזוג לווס פולפורד, מנכ"ל בקבון.

כפי שדיווחנו ב"גלובס" לפני כשבועיים, בקבון התחילה בהנפקה פרטית של אג"ח להמרה בהיקף של עד 50 מיליון דולר קנדי (כ-39 מיליון דולר ארה"ב) - הנפקה שצפויה להסתיים בסוף השבוע הקרוב. לאחר השלמת המיזוג ורישום המניות המשותפות של שתי החברות בבורסת תל-אביב, האג"ח יהיו ניתנות להמרה למניות בלוקצ'יין כריה.

בסוף השבוע שעבר הודיעה בקבון על כוונתה להשקיע סכום של 250 מיליון דולר קנדי (כ-193 מיליון דולר ארה"ב) בהקמת חוות לכריית מטבעות קריפטוגרפיים בעיר שרברוק שבמחוז קוויבק בקנדה. לדבריה, ההשקעה בחוות הכרייה בשרברוק תאפשר לחברה, שכבר מפעילה בקוויבק ארבע חוות מסוג זה, להכפיל את כוח המחשוב שלה ולהגדיל את כוח העבודה שלה בקוויבק ל-330 עובדים, בהשוואה ל-80 עובדים שהעסיקה בסוף 2017.

לצורך הקמת חוות הכרייה חתמה בקבון על הסכמי רכש עם חברת החשמל המקומית הידרו-שרברוק, בהיקף כולל של 98 מגה-וואט. ההשקעה בפרויקט צפויה להתבצע בכמה שלבים ולהימשך בסך הכל כשנתיים.