נפרד מה"תיק": ארז תיק פורש מכהונתו כמנכ"ל קבוצת לוזון

מעט יותר משנה מכניסתו לתפקיד, מסיים עו"ד תיק את תפקידו כמנכ"ל החברה למרות תנאי העסקה מפנקים, שכללו תגמול שנתי של מיליוני שקלים

ארז תיק / צילום:  איל יצהר
ארז תיק / צילום: איל יצהר

קצת יותר משנה לאחר שמונה למנכ"ל קבוצת לוזון - מינוי שעלה לכותרות בעקבות התנגדות בעלי מניות המיעוט לתנאי העסקתו - הודיע הבוקר עו"ד ארז תיק על סיום כהונתו, וזאת בהמשך לסיכום שאליו הגיע עם עמוס לוזון, בעל השליטה, המכהן כיו"ר חברת הנדל"ן והתשתיות.

בקבוצת לוזון ציינו כי סיום כהונתו של תיק "נעשה ברוח טובה, בידידות ועל דעת ולפי רצון שני הצדדים". עם זאת, ככל הידוע, עזיבתו של תיק את הקבוצה קשורה להבדלי השקפה בינו לבין לוזון לגבי דרך ניהול החברה.

מועד סיום כהונתו של תיק ייקבע בהמשך בין הצדדים, כשבהתאם לתנאי העסקתו, לתיק יש תקופת הודעה מוקדמת של ארבעה חודשים לפני עזיבת התפקיד.

תיק ולוזון מכירים כבר שנים רבות, מתוקף תפקידו הקודם של תיק כשותף מנהל וראש משרד עורכי הדין תיק, גלעד, קינן, העוסק בתחום הנדל"ן, אשר העניק ללוזון שירותים משפטיים במשך תקופה ארוכה.

עם מינויו לתפקיד לפני יותר משנה מסר לוזון: "אני עובד עם עו"ד תיק ועם המשרד שלו כבר 18 שנה. יחד נוכל להטיס את החברה לגבהים חדשים".

תיק התחיל לכהן כמנכ"ל קבוצת לוזון בפברואר 2017, ובמסגרת תפקידו ביקשה החברה לאשר לו תנאי שכר מפליגים של עד כ-4 מיליון שקל בשנה (כולל שכר חודשי של 200 אלף שקל בתוספת מע"מ, מענק שנתי בתלות ברווחי החברה של עד 1.2 מיליון שקל וכן תגמול מנייתי).

משפחת אדלסבורג, שהייתה בעלת מניות מיעוט בקבוצת לוזון וניהלה כמה מאבקים מול בעל השליטה, עד שמכרה את החזקותיה בשנה שעברה, יצאה נגד תנאי העסקתו של תיק עם מינויו לתפקיד, והכשילה יחד עם כמה גופים מוסדיים את אישורם באסיפה הכללית של בעלי המניות.

בעקבות כך אישר לוזון את תנאי העסקתו באמצעות הדירקטוריון ובעזרת הסעיפים הרלוונטיים בחוק החברות (תיק מצדו הודיע כי הוא נאות להפחית את דמי הניהול החודשיים שהוצעו לו, לסכום של 180 אלף שקל בחודש).

בדירקטוריון הסבירו אז כי הם התרשמו "מקרוב מיכולותיו ומכישוריו המקצועיים ומומחיותו" של תיק, וכי הוא "מביא עמו לתפקיד גם תכונות אופי חשובות וחיוניות למנכ"ל בחברה" ויש לו "ניסיון ניהולי ויזמי עתיר שנים בתחומי פעילותה של החברה".

עוד בקבוצת לוזון, השבוע נודע כי מחזיקי האג"ח של החברה דחו את בקשת אחד המחזיקים הגדולים, בעל יותר מ-5% משתיים מתוך שלוש סדרות האג"ח של החברה, לנקוט הליכים משפטיים נגד החברה לצורך מימון שכר טרחה והוצאותיהם של נאמני האג"ח, בהיקף של 1.15 מיליון שקל.