אחרי פחות משנה: אלאור אזריה ישוחרר ממאסר ב-10 במאי

ועדת השחרורים הצבאית החליטה לנכות שליש מעונשו של החייל, שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל ונכלא בחודש אוגוסט אשתקד ■ בדיון בשבוע שעבר הודיעה התביעה הצבאית כי לא תתנגד לקיצור עונשו של אזריה

הדיון בערעור של אלאור אזריה / צילום: אלון רון
הדיון בערעור של אלאור אזריה / צילום: אלון רון

ועדת השחרורים הצבאית הורתה היום (ב') כי אלאור אזריה, שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל בחברון לפני כשנתיים, ישוחרר בחודש מאי השנה, בתום ריצוי שני שלישים מתקופת מאסרו.

בשבוע שעבר נערך דיון בעניינו של אזריה בבית הדין הצבאי בקריה, שם הודיעו נציגי התביעה הצבאית כי לא יתנגדו לניכוי שליש מעונשו של אזריה, שנידון לשנה וחצי מאסר והחל לשאת בעונשו בחודש אוגוסט בשנה שעברה. בהתאם להחלטת הוועדה שהתקבלה היום, אזריה ישתחרר מהכלא ב-10 במאי 2018.

בדיון בשבוע שעבר אמרו מפקדיו של אזריה כי התנהגותו במהלך המאסר בכלא 4 הייתה "מופתית". בהמשך להערכת המפקדים מסרו נציגי התביעה הצבאית בדיון כי החליטו "להותיר לשיקול-דעת את שאלת ניקוי השליש מעונשו", והוסיפו: "לא סברנו שהתעוררו שאלות של מסוכנות, ויש להתחשב בכך שהוא נטול עבר פלילי, ועל המאמץ שלו להתגייס ליחידה קרבית".

אזריה אמר במהלך הדיון כי בשירותו הצבאי תרם רבות למען ביטחון המדינה. "אם הייתי יודע מה שידעתי בדיבעבד, הייתי פועל אחרת", הוסיף. סנגורו, עו"ד יורם שפטל, אמר כי אזריה "נמצא בסיוט בלתי פוסק זה שנתיים. מדובר בחקירה שהתחילה באופן שערורייתי כאילו מדובר בחקירת רצח עם רצון לכלוא אותו לכל ימי חייו".

סנגורו הדגיש את התנהגותו הטובה של אזריה ואמר כי התנהג לאורך המאסר בצורה מופתית. "המטרה היא שאלאור יחזור כמה שיותר מהר לחיים נורמטייבים ונורמליים. שפטל חשף חוות-דעת מהכלא על אלאור: "כמו שהיה חייל מצטיין בשטח, הוא אסיר מצטיין. אנחנו נמצאים שבועיים לפני חג החירות, ואין דבר יותר מתאים מזה להעניק חירות לאלאור".

התובעת הצבאית, אלוף-משנה שרון זגגי-פנחס, טענה בפתח דבריה כי "קיצור עונש מאסר מופעל רק במקרים חריגים, אסיר מובא לוועדה רק בחלוף שני שליש מתקופת המאסר, ברוב המכריע קיצור עונש מאסר מגיע מטעמים רפואיים".

זגגי-פנחס הוסיפה כי "לא מתקיימים שיקולים חריגים כאלה, בראש ובראשונה אנו מבקשים להפנות את הוועדה לנסיבות וחומרת ההרשעה. לפי קביעת בית הדין המחוזי, העבירה נבעה מתוך יסוד נפשי של כוונה ולא מתוך רשלנות, או טעות".

אלוף-משנה זגגי-פנחס הוסיפה כי "המעשים של האסיר ערערו את חוסנו של צה"ל, ולכן זהו לא מקרה מיוחד שבו הוועדה צריכה להפעיל את כוחה ולהמליץ על שחרור מוקדם, לאורך כל תקופת המאסר האסיר לא הביע חרטה על מעשיו ולא נטל אחריות, אפילו שמענו התכחשות לאשמה בבית הדין".