בתגובה לחדירת המחבלים: צה"ל תקף מטרת חמאס בצפון עזה

מדובר צה"ל נמסר כי כלי טיס של חיל האוויר תקפו מטרת טרור השייכת לחמאס • בהודעת הצבא צוין כי התקיפה נערכה בתגובה לחדירת שלושת המחבלים אתמול בדרום הרצועה והנחת מטענים מאולתרים • אמש נתפס פלסטיני שחצה את הגדר בצפון הרצועה כשאינו חמוש

רצועת עזה / צילום: רויטרס
רצועת עזה / צילום: רויטרס

חיל האוויר תקף הלילה (ב') מתחם צבאי של חמאס בצפון רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי התקיפה התבצעה בתגובה לחדירת שלושת המחבלים אתמול בדרום הרצועה והנחת מטענים מאולתרים. עוד צוין כי צה"ל "רואה בחומרה" את הניסיון של ארגון חמאס להפיכת מרחב הגדר לאזור לחימה תוך "ניסיונות לפגוע ולהשחית" את תשתיות הביטחון וההגנה של ישראל. "צה"ל לא ייתן לשימוש ציני באזרחים להוות כסות לפעילות טרור כנגד אזרחי ישראל וכוחות צה"ל, ויגיב לכל ניסיון טרור מסוג זה", נכתב בנוסף בהודעת הצבא.

שלושת הפלסטינים שחשודים בהנחת שני המטענים המאולתרים אמש חצו אחר הצהריים את גדר הגבול לשטח ישראל. בתגובה ירה כוח צה"ל לעברם והם שבו על עקבותיהם. כלי תקשורת פלסטיניים מדווחים כי במקום התפתחו חילופי אש, וכי צה"ל הגיב בירי פגזי טנקים. בנוסף לכך, התבצע אמש ניסיון חדירה באזור שער הנגב מרצועת עזה. גבר פלסטיני שנתפס במקום כשהוא אינו חמוש הועבר לחקירה. 

אתמול (א') הוסיפו ברשתות החברתיות בשפה הערבית להופיע כרזות הקוראות לתושבי רצועת עזה להמשיך להשתתף בהפגנות על גדר המערכת בסוף השבוע הקרוב. התושבים נקראו להגיע אל ההפגנה ביום שישי עם דגלי ישראל ועם בקבוקי תבערה.

בכרזות שהופצו ברשת נראים דגלי ישראל בוערים, לצד דגלי פלסטין. על-פי נתוני משרד הבריאות בעזה שפורסמו אתמול, בשני סופי השבוע האחרונים נהרגו 29 מפגינים באזור הגדר ונפצעו 2,850. לטענת הפלסטינים, 1,296 מהם נפצעו מירי חי, בהם 79 באורח קשה.