מירי רגב: "ההגעה של נשיא הונדורס תכבד אותנו"

שרת התרבות התייחסה לאפשרות לביטול השתתפותו של חואן אורלנדו הרננדס בטקס הדלקת המשואות ולביקורת שהושמעה נגדו: "ההתנהגות של תמר זנדברג ילדותית ולא אחראית. האופוזיציה צריכה להתאחד סביב האירועים ולא להשמיץ נשיא שנבחר על ידי עמו" • "נתניהו, אדלשטיין ואנוכי נצא בהודעה משותפת בימים הקרובים בנוגע לסדר הנאומים"

מירי רגב / צילום: אמיל סלמן, הארץ
מירי רגב / צילום: אמיל סלמן, הארץ

שרת התרבות מירי רגב כינסה היום (ב') מסיבת עיתונאים לקראת טקס הדלקת המשואות שייערך בשבוע הבא. רגב השיבה לשאלות העיתונאים בנוגע ליחסים המתוחים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, ליו״ר הכנסת יולי אדלשטיין סביב שאלת השתתפות נתניהו בטקס. רגב אמרה כי ״פרשת הנאום של ראש הממשלה מאחורינו. אנחנו נשלב ידיים, נתניהו, אדלשטיין ואנוכי ונצא בהודעה משותפת בימים הקרובים בנוגע לסדר הנאומים. אין דבר ממלכתי יותר מנאום של יו״ר הכנסת ורה״מ בטקס הדלקת המשואות של יום העצמאות. ההודעה תסכם את הסוגיה ונראה את כולנו מחויכים בטקס מרגש לכבוד המדינה".

רגב התייחסה גם לאפשרות של ביטול השתתפותו של נשיא הונדורס, חואן אורלנדו הרננדס, בטקס. לדבריה ״אם הוא יחליט לא להגיע, לאור השמצות האופוזיציה ובראשם ח״כ תמר זנדברג זה מראה שהיא חברה לארגוני ה-BDS המשמיצים את ישראל. הרננדס אמור היה ללוות את הנציג של מש״ב (אגף סיוע החוץ של המשרד ט' ש'), ממשרד החוץ בעת הדלקת המשואה. משרד החוץ עושים עבודה דיפלומטיות יוצאת דופן ומש״ב היא יחידה מיוחדת מאוד. לא ייתכן שנשיא הונודרס, שנבחר בבחירות דמוקרטיות וקיבל את הברכות של הנשיא אובמה כאשר נבחר לראשונה ואת הברכות של הנשיא וטראמפ (בבחירות האחרונות) ושל כל מנהיגי העולם, לא ייתכן שהאופוזיציה שלנו תחרב את הגעתו״.

ההתנהגות של זנדברג ילדותית ולא אחראית״, אמרה רגב. ״האופוזיציה צריכה להתאחד סביב האירועים ולא להשמיץ נשיא שנבחר על ידי עמו. אם היא רוצה להחליף את נשיא הונדורס, שתעבור לשם ותחליף אותו. ההגעה של נשיא הונדורס תכבד אותנו".

רגב נשאלה גם על הטענות שהועלו בימים האחרונים נגד השתתפותו של השחקן זאב רווח, אחרי שנשים טענו בעבר שהוא הטרידן. רגב אמרה: ״רווח הוא אחד השחקנים, הקומיקאים והיוצרים, שהחברה הישראלית אוהבת. הוא נכנס ללבבות של רוב האזרחים. באשר לפרשיות, שלכאורה מיוחסות לו, אנחנו לא מחליפים את המשטרה ואת בתי המשפט, כל עוד אין ראיות מגיעה לו זכות החפות והוא ראוי להדליק משואה".

מפלגת מרצ הגיבה לדברי השרה: ״מי שקוראת להחרים בחול סרטים ישראלים מעיזה לתקוף את מרצ. אנחנו משרתים את האינטרס הישראלי הרבה יותר ממנה. נראה שהשרה שכחה כי לא מדובר בחגיגות ה- 70 למירי רגב ונתניהו אלא בחגיגות ה70 למדינת ישראל. אין מהמורה או מבוכה שהיא אינה נופלות אליהן וגוררת עמה את הממלכתיות הישראלית. השרה רגב צריכה להודות ליו"ר מרצ על שהצילה אותה ממבוכה נוספת בהזמנת נשיא מפוקפק שחשוד בזיוף בחירות ופגיעה בבני עמו".