"שחורה מסריחה": לקוחת הוט מובייל תובעת אותה על גזענות

טלי טמרי דוד, צעירה ממוצא אתיופי, טוענת כי נציג חברת הוט מובייל התנהל כלפיה בצורה פוגענית וכינה אותה "שחורה סתומה ומסריחה" • הגישה תביעה בסך 300 אלף שקל נגד החברה

מנכ"ל הוט מובייל, אסף עופר / צילום: תמר מצפי
מנכ"ל הוט מובייל, אסף עופר / צילום: תמר מצפי

"נציג חברת הוט מובייל קרא לי 'שחורה סתומה ומסריחה' והתנהג כלפיי בצורה גזענית ומתלהמת" - כך טוענת לקוחה של הוט מובייל בשם טלי טמרי דוד, בתביעה בסך 300 אלף שקל שהגישה לאחרונה נגד החברה לבית משפט השלום בתל-אביב.

באמצעות עו"ד ענת גינזבורג, כתבה טמרי דוד בתביעתה כי "תביעה זו עניינה דברי-בלע, קללות, נאצות, איומים, התלהמות גזענית כלפי התובעת, שכל 'חטאה' הוא היותה ממוצא אתיופי, על-ידי עובד מטעם חברת הסלולר הוט מובייל".

התובעת, ילידת 1985 ממוצא אתיופי, היא בעלת תואר ראשון במשפטים. לפי התביעה, ב-28 בפברואר 2018 בשעה 14:30 לערך התקשר נציג מחברת הוט אשר כינה עצמו בשם "רן" והציע לתובעת מבצעי הצטרפות לשירותי החברה. לפי הנטען, התובעת ביקשה מהנציג ליצור עמה קשר מאוחר יותר, היות ולא הייתה פנויה לשוחח. "רן הודיע בתגובה כי נציג מטעם הנתבעת יצור עמה קשר מאוחר יותר".

לפי התביעה, למחרת התקשר נציג מטעם הנתבעת לתובעת בשעה 09:30 לערך וקרא לתובעת בשם "דניאל". התובעת אמרה כי היא אינה דניאל וניתקה את השיחה. "מאוחר יותר באותו היום, בשעה 11:45 לערך, ניהלה התובעת שיחת טלפון, ובאותו הזמן נכנסה מספר פעמים שיחה. התובעת, שחששה שמישהו מחפש אותה בדחיפות, עברה לשיחה הממתינה, ואז אדם שהציג עצמו בשם רון מטעם הנתבעת קרא לה שוב בשם "דניאל", ואז לפתע נותקה השיחה.

לפי התביעה, לאחר שיחה זו, והחל מהשעה 12:20 לערך, החלה התובעת לקבל הודעות כתובות וקוליות באמצעות אפליקציית וואטסאפ ממספר טלפון סלולרי (ששמור במערכת).

לגרסת התובעת, בהודעות כתב רון לתובעת הודעות בזלזול ובלעג. התובעת הודיעה כי אינה מעוניינת בהצעות מטעם הוט מובייל. "רון, שלא היה מוכן לקבל את תשובות התובעת, החל במסכת הודעות שכללה איומים, נאצות, קללות ודברי-בלע שהנייר אינו סובלן: 'לדבר ככה עם החברים שלך לא איתי', ומוסיף הודעה נוספת '..מובן?', בהמשך מתחזה למנהל וכותב לתובעת: 'את לא מדברת עם נציג אלא עם מנהל', לאחר מכן מוסיף ומאיים: 'תורידי טורים מהר, ואני גם חוסם אותך במערכת שלנו'. ובהמשך כתב: 'שחורה סתומה'".

התובעת מציינת כי הנציג ראה את תמונת פניה של התובעת באפליקציית הוואטסאפ כשכתב לה את ההודעות והיה מודע היטב לכך שמדובר באישה ממוצא אתיופי. היא טוענת כי גם בהמשך שלח רון לתובעת הודעות מוקלטות הכוללות בין היתר איומים, קללות, נאצות, קללות וצעקות. כאשר התובעת כתבה לרון כי כל השיחות וההודעות מוקלטות, הוא הודיע לה בתשובה: "נתראה בבית משפט... ביי... ולא להעז להטריד אותי".

התובעת, שהייתה פגועה, פרסמה פוסט בפייסבוק אודות האירוע. לאחר פרסום הפוסט פנו אל התובעת מחברת החדשות של ערוץ 2, והיא התראיינה לתוכניתו של עודד בן-עמי וסיפרה על המקרה.

התובעת מציינת כי מאוחר יותר התקשר אליה אסף עופר, מנכ"ל הוט מובייל, התנצל על קרות האירוע וטען כי מדובר במקרה חריג, וכי החברה לוקחת אחריות מלאה על קרות האירוע. "מר עופר הדגיש כי האירוע חמור מאוד, וכי הנתבעת פועלת על-מנת למנוע אירועים כאלה בעתיד. כן טען כי הנציג רון הוא משווק חיצוני, ובעקבות האירוע החברה פעלה על-מנת לפטר אותו ולהגיש נגדו תביעה".

למרות ההתנצלות הגישה התובעת את תביעתהף בה היא טוענת כי על הוט מובייל לפצות אותה בשל העובדה שהיא סבלה וסובלת מעוגמת-נפש קשה ביותר. "התבטאויותיו של נציג הנתבעת, האיומים, החרפות, העלבונות והקללות הדירו ומדירים שינה ממנה, גרמו לה לפגיעה קשה בכבודה, צער ועצב רב. באוזניה מהדהדות הצעקות 'ימפגרת' והודעותיו 'ישחורה סתומה'", לשון התביעה.

מטעם הוט מובייל נמסר בתגובה: "החברה מוקיעה את האמירות שנכתבו, ואין בהן כדי להעיד דבר על החברה ועל ערכיה. הנציג המדובר הועסק בזמנו דרך משווק חיצוני. עם היוודע לנו המקרה לפני כחודש וחצי פעלנו מיידית מול המשווק לבדיקה וטיפול מול הנציג. למיטב ידיעתנו, הנציג הועסק על-ידי המשווק במשך 3 ימים בלבד עד לסיום העסקתו, ועל-פי בדיקת המשווק, השיחות המדוברות בוצעו מהנייד הפרטי של הנציג מחוץ לשעות העבודה".