אלון חסן לביה"ד: הורו להנהלת נמל אשדוד לאפשר לי להיכנס

יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד לשעבר, שזוכה מכל האישומים נגדו, טוען כי "הנהלת הנמל פועלת יד ביד עם ההסתדרות הכללית, החוששת כי עם שובי תאבד את אמון העובדים" • הנהלת הנמל: "חסן הוא עובד מושעה; ההחלטה בעניינו - רק אחרי פסק דין חלוט"

אלון חסן / צילום מאיר מאירי
אלון חסן / צילום מאיר מאירי

אלון חסן, יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד לשעבר, שזוכה לפני כשבועיים מכל ההאשמות שיוחסו לו, פנה הבוקר (א') לבית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע בבקשה למתן "צו עשה" זמני שיורה להנהלת נמל אשדוד לאפשר לו להיכנס באופן מיידי לנמל.

"מצופה היה כי נוכח זיכויו המוחלט והמהדהד של המבקש מכל האישומים, לאחר תקופה ממושכת בה הושעה (שלא כדין יש לומר) ממקום העבודה ששימש לו כבית משך כ-25 שנה, תקבל המשיבה את המבקש חזרה 'בזרועות פתוחות', תוך התנצלות על ההליך המביש והקלוקל במסגרתו הושעה ועל הסבל שנגרם לו משך 4 שנים," נכתב בבקשה לבית הדין.

בהמשך הדברים טוען חסן כי הנהלת הנמל פועלת באופן ש"אינו תמים כלל", בחוסר תום-לב, בניגוד לדין ובניגוד להוראות החלות על הצדדים, על-מנת למנוע את שובו של חסן לעבודה בנמל. כל זאת, מתוך חשש כי חזרתו "תפיח תקווה חדשה" בקרב כ-1,300 עובדי הנמל "לשמירה והגנה על זכויותיהם".

בטרם השעייתו מתפקיד המנופאי בנמל אשדוד, שימש חסן במשך שנים כיושב-ראש ועד עובדי הציוד המכני - הוועד הגדול ביותר ובעל השפעה החזקה ביותר בנמל אשדוד. רק לפני כמה חודשים נבחרו חברי הוועד הנוכחיים בסקטור הציוד המכני בנמל, והבחירות הבאות אמורות להתקיים רק בעוד כ-3 שנים. חסן, שמבקש לחזור לעבודתו בנמל, מכריז גם על רצונו לחזור להנהגת הוועד.

לטענת חסן, "המשיבה (הנהלת נמל אשדוד - ס.ג.) מודעת היטב למעמדו של המבקש בקרב עובדי הנמל, ומשכך, באופן בלתי חוקי, ללא דין וללא דיין, ממשיכה את העוול המתמשך בכדי למנוע מהמבקש כל מגע עם עובדי הנמל".

לאחר זיכויו הגיע חסן לשערי נמל אשדוד לביקור, אך לא הורשה להיכנס על-ידי ההנהלה, בטענה כי הוא עובד מושעה, ויש לחכות לקבלת פסק דין חלוט לגביו - הכוונה היא להמתין להחלטת הפרקליטות בנוגע להגשת הערעור בתיק. חסן מציין עובדה זו בכתב הבקשה וכותב כי הוא "סולק בבושת-פנים, ללא כל הסבר או נימוק, כך או אחרת".

עוד טוען חסן כי הנהלת הנמל פועלת יד ביד עם ההסתדרות הכללית, "אשר חוששת כי עם שובו של המבקש לנמל אשדוד, תאבד היא ונציגי העובדים מטעמה את אמון העובדים בייצוגם".

בהמשך חסן מציג את רשימת דרישותיו, ובהן לבטל את השעייתו מהנמל, לחזור לעבודתו הקודמת ולהרשות לו להיכנס בשערי הנמל ללא הגבלה.

ברקע לסערה סביב חזרתו האפשרית של אלון חסן לנמל אשדוד, מתנהל משא-ומתן בנוגע לתוכנית התייעלות במסגרת הרפורמה בנמלים, בעקבות הפתיחה הצפויה של הנמל החדש בעוד כ-3 שנים. המשא-ומתן בין הצדדים התקדם בעצלתיים במשך 5 השנים האחרונות. כידוע, יחסי העבודה בין הוועד הנוכחי להנהלה רעועים, והסכסוכים הרבים הגיעו מספר פעמים לשביתות ולבית הדין האזורי לעבודה.

חסן - שמנסה לשכנע את העובדים לתמוך בו ולהקדים את הבחירות לוועד שאמורות להתקיים כאמור רק בעוד 3 שנים - טוען כי יוכל לקדם את השיחות מול ההנהלה ולהשיג הסכם טוב יותר לעובדים. חסן הקים קבוצת וואטסאפ שעוררה סערה תקשורתית, בה האשים את חברי הוועד בבגידה בעובדי הנמל ובניסיון לסגור "דיל" מהיר עם ההנהלה בטרם ישוב לעבודה.

בהסתדרות הכללית, אליה שייכים רוב עובדי נמל אשדוד, אמרו ל"גלובס" בתגובה לטענות כי עוד לפני זיכויו של חסן הושגו ההסכמות מול המדינה כי בתוך חודשיים וחצי יוצג לבית הדין הארצי לעבודה מתווה ההסכם, עליו אמורים לחתום הצדדים בסיום המשא-ומתן. מדובר בהסכם עבדוה קיבוצי לעובדי הנמל, בו ייקבעו צעדי התייעלות שונים הנדרשים במסגרת רפורמת הנמלים.

בהנהלת נמל אשדוד ממשיכים לשמור על איפוק, ובתגובתם הלקונית נכתב כי "חברת נמל אשדוד לומדת את פסק הדין בעניינו של אלון חסן ואת משמעויותיו. החברה פועלת בהתאם לדיני העבודה, ההסכמים הקיבוציים והוראות רשות החברות הממשלתיות. אלון חסן הוא עובד מושעה, וההחלטה בעניינו תהיה רק לאחר קבלת פסק דין חלוט".

נציין כי הפנייה לבית הדין בוצעה באמצעות ההסתדרות הלאומית, אליה שייך חסן, על-ידי עו"ד פז מוזר, עו"ד מיכל רובינשטיין-נגרי צועו"ד תהילה קייסרמן משרד עו"ד ליבליך מוזר ועו"ד בטי מצר לוי.