כולם מרוויחים בסולאראדג': שווי החברה זינק ל-2.4 מיליארד ד'

עלות השכר השנתית של המנכ"ל והמייסד גיא סלע זינקה ל-3.3 מיליון דולר • מלבד סלע, עלות השכר של 4 בכירים נוספים נעה בין 902 אלף דולר ל-1.3 מיליון דולר

גיא סלע / צילום: סיון פרג'
גיא סלע / צילום: סיון פרג'

עלות שכרו של יו"ר ומנכ"ל חברת סולאראדג' , המייסד גיא סלע, הגיעה בשנת 2017 ל-3.3 מיליון דולר. כך עולה מדיווח שהעבירה החברה לרשות ניירות ערך של ארה"ב (SEC) בסוף השבוע. מדובר על עלייה של כ-18% ביחס לעלות שכרו בשנה הפיסקאלית 2016 (יולי 2015 עד יוני 2016; סולאראדג' שינתה מאז את שנת הכספים שלה, כך שכעת היא תואמת לשנה הקלנדרית). שכרו השנתי הבסיסי של סלע ב-2017 עמד על 600 אלף דולר, והוא קיבל אופציות בעלות של כ-1 מיליון דולר ומניות בסך של 986 אלף דולר.

סולאראדג' מהרצליה מפתחת ומייצרת מערכת לאופטימיזציה ולניטור של אנרגיה סולארית. המערכת שלה מאפשרת ניצול גדול יותר של האנרגיה שנקלטת בקולט הסולארי. שווי השוק של החברה בנאסד"ק הוא 2.4 מיליארד דולר, אחרי זינוק של 242% במחיר המניה בשנה האחרונה. ב-2017 זינקה מניית סולאראדג' ביותר מפי שלושה, אחרי שסיימה את 2016 בתשואה שלילית של 56%.

בתחילת 2018 פרסמה סולאראדג' דוחות חזקים, ומנייתה זינקה לשיא (שכבר נשבר מאז שוב), וזמן קצר לאחר מכן מכרו בכירים בחברה מניות, חלקם לאחר שמימשו אופציות לרכישת מניות. מדובר במכירה "עיוורת", כלומר, לבכירי החברה לא הייתה השפעה על קביעת מועד המכירה ומספר המניות.

בין הבכירים היה גם סלע עצמו, שמימש אופציות לרכישת מניות במחירים שנעו בין 1.5 ל-5.01 דולרים למניה, ובסך הכול תמורת כ-633 אלף דולר, ולאחר מכן מכר את אותן מניות במחיר של 42.15 דולר למניה, ובתמורה כוללת של 9.1 מיליון דולר - כלומר ברווח של כ-8.5 מיליון דולר.

מניית סולאראדג
 מניית סולאראדג

האופציות שמומשו הוקצו לסלע עוד לפני ההנפקה, בשנים 2014-2009. כיום מחזיק סלע ב-2.6% ממניות סולאראדג', שהשווי הנוכחי שלהן עומד על 62 מיליון דולר. באסיפת בעלי המניות הקרובה של סולאראדג', שתיערך ב-23 במאי, יתבקשו בעלי המניות לבחור מחדש בסלע לדירקטוריון החברה, לתקופה של שלוש שנים נוספות.

לבד מסלע קיבלו ארבעה בכירים נוספים בחברה ב-2017 שכר בעלות שנעה בין 902 אלף דולר ל-1.3 מיליון דולר. מדובר בסמנכ"ל הכספים רונן פייר, סגן הנשיא למכירות צבי לנדאו, סגן הנשיא למו"פ יואב גלין וסגן הנשיא לשיווק ואסטרטגיית מוצר ליאור הנדלסמן.