שופרסל נגד לאומי קארד: "מבצעת מניפולציות ודמגוגית"

רשת השיווק הגישה את תגובתה לבית המשפט, ובה היא מתנגדת לדרישת חברת כרטיסי האשראי לחשוף את הערכת השווי לשופרסל פיננסים: "נועד לספק יצר חטטנות" • שיתוף-הפעולה בין החברות הופסק לאחר ששופרסל החליטה לעבור לשיתוף-פעולה עם כאל

רון פאינרו - מנכ"ל לאומי קארד / צילום: איל יצהר
רון פאינרו - מנכ"ל לאומי קארד / צילום: איל יצהר

שופרסל הגישה היום (א') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב את תגובתה לדרישת חברת כרטיסי האשראי לאומי קארד לקבל לידיה את הערכת השווי לחברה המשותפת של השתיים - שופרסל פיננסים. שופרסל דוחה את דרישת לאומי קארד, וטוענת כי נימוקיה לקבלת הערכת השווי מטעים. "לאומי קארד מבצעת מניפולציה על העובדות. בקשתה לוקה בדמגוגיה, בתיאורים מתפתלים ובחצאי אמיתות. למעשה אסור היה לה להגיש בקשה שכזו", כותבים עורכי הדין עופר צור, כפיר ידגר וענבל רונאל ממשרד גורניצקי ושות' המייצגים את שופרסל.

שופרסל פיננסים מוחזקת על-ידי שופרסל (64%), לאומי קארד (16%) ופז (20%). פז כבר הודיעה בשנה שעברה כי ברצונה לממש אופצייה למכירת המניות לשופרסל (20%), ולאומי קארד הודיעה כי תצטרף לשופרסל ותרכוש 4% מהמניות.

אלא שזמן לא רב לאחר מכן, התברר כי שופרסל אינה מעוניינת להמשיך את השותפות במועדון כרטיסי האשראי המשותף עם לאומי קארד, והיא החליטה לעבור לשתף פעולה עם כאל.

במקביל לכך, כחלק מהעסקה מול פז התפרסמה הערכת שווי של רו"ח אורי כהן שקבעה לשופרסל פיננסים שווי ממוצע של קרוב ל-800 מיליון שקל. שופרסל ופז הגיעו לפשרה לפיה המניות יירכשו לפי שווי נמוך יותר של 732 מיליון שקל.

לאומי קארד, בניהולו של רון פאינרו, פנתה לבית המשפט ודרשה לקבל לידיה את הערכת השווי, שכן על בסיס הערכה זו אמורה לאומי קארד לרכוש את המניות מפז, ולמכור אותן בהמשך גם לשופרסל. את לאומי קארד מייצגים עורכי הדין יחיאל כשר, עופר שובל, נדב לרנר, יעקב גורובוי ממשרד תדמור פרופ' יובל לוי ושות'. 

בשופרסל, בניהולו של איציק אברכהן מתנגדים לדרישה, ומכנים את נימוקיה "סיפור מעשייה". בשופרסל מסבירים כי לאומי קארד כבר התחייבה להצטרף לרכישת המניות מפז, והערכת השווי אינה רלוונטית לעסקה עתידית בה שופרסל תרכוש ממנה את המניות, כי לא זו הערכת השווי שתקבע את שוויין של המניות.

"כל התביעה של לאומי קארד מתבססת על הטענה לפיה לאומי קארד עומדת בפני צומת החלטה, האם לממש זכותה להצטרף לשופרסל ולרכוש חלק מהחזקות פז בשותפות. אלא שלאומי קארד אינה עומדת בפני החלטה שכזו. היא כבר הפעילה ומימשה את זכות לפני כ-8 חודשים (!) וכל שנותר לה הוא לשלם בגינה".

עוד הם מוסיפים: "עיון במסמכים המבוקשים על-ידי לאומי קארד לכל היותר יכול לספק את יצר החטטנות בלבד, וזו אינו עילה משפטית".