השופטת פוזננסקי-כץ הורשעה בהתנהגות בלתי הולמת

פוזננסקי-כץ, שופטת המעצרים שניהלה תכתובות עם אחד מבאי-כוח התביעה בתיק 4000, הורשעה עפ"י הודאתה, ע"י ביה"ד המשמעתי לשופטים, במסגרת הסדר, בעבירת משמעת של התנהגות באופן שאינו הולם את מעמדו של שופט בישראל

במסגרת דיון אשר נערך היום (א') בפני הרכב בית הדין המשמעתי, בראשות נשיא בית המשפט העליון בדימוס השופט אשר גרוניס, שופט העליון ניל הנדל וסגנית נשיא המחוזי בנצרת השופטת אסתר הלמן, בעניינה של השופטת רונית פוזננסקי-כץ מבית המשפט השלום בתל-אביב, הורשעה השופטת פוזננסקי-כץ, על-פי הודאתה, על-ידי בית הדין המשמעתי לשופטים, במסגרת הסדר, בעבירת משמעת של התנהגות באופן שאינו הולם את מעמדו של שופט בישראל.

על-פי העובדות בהן הודתה השופטת, היא ונציג התביעה בהליך שהתנהל בפניה ניהלו התכתבויות שונות לגבי ההליך, התכתבויות שלא ראוי היה לקיימן בין נציג התביעה לבין השופטת שדנה בהליך.

ההרשעה באה בעקבות הסדר שהביא לתיקונים מסוימים בקובלנה המקורית שהוגשה לבית הדין על-ידי שרת המשפטים איילת שקד. ההסדר לא התייחס לעונש מוסכם. בעניין גזר הדין השמיעו הצדדים את טיעוניהם בפני הרכב בית הדין. גזר הדין יינתן במועד אחר.

כזכור, בעיצומה של חקירת תיק 4000 - בו חשודים בני משפחת אלוביץ וכמה מבכירי בזק כי פעלו להיטיב עם סיקור בני הזוג נתניהו באתר וואלה בתמורה להקלות רגולטוריות בענייני בזק - ניהלה השופטת פוזננסקי-כץ את המעצרים. השופטת, כפי שנחשף בערוץ 10, ניהלה תכתובת עם אחד התובעים בתיק, עו"ד ערן שחם-שביט, שייצג את רשות ניירות ערך בתיק. התכתובות היו ישירות ולמעשה חשפו בפני השופטת את כוונות התביעה בטרם אלה הוגשו בפניה.